Före detta kommer igen...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ekenberg
    • December 2017
    • 3910

    Skönt att medicineringen fungerade som den skulle, hoppas det rullar på nu som det bör. Kul om det blir foto på silverhajarna

    Kommentar

    • miiaoo
      • January 2006
      • 2815

      Klicka på bilden för större version

Namn: 
Visningar: 0
Storlek: 120,6 KB
ID: 2379979Klicka på bilden för större version

Namn: 
Visningar: 0
Storlek: 155,5 KB
ID: 2379980 Här är 720t och kuben! Ös på med tips!

      Ska se om hajarna kan tänka sig att posera...
      Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

      Kika gärna in i min dagbok!

      Kommentar

      • miiaoo
        • January 2006
        • 2815

        Klicka på bilden för större version

Namn: 
Visningar: 0
Storlek: 391,7 KB
ID: 2379982Klicka på bilden för större version

Namn: 
Visningar: 0
Storlek: 344,5 KB
ID: 2379983Klicka på bilden för större version

Namn: 
Visningar: 0
Storlek: 465,8 KB
ID: 2379984Klicka på bilden för större version

Namn: 
Visningar: 0
Storlek: 266,2 KB
ID: 2379985Klicka på bilden för större version

Namn: 
Visningar: 0
Storlek: 151,5 KB
ID: 2379986Klicka på bilden för större version

Namn: 
Visningar: 0
Storlek: 343,4 KB
ID: 2379987Klicka på bilden för större version

Namn: 
Visningar: 0
Storlek: 210,5 KB
ID: 2379988Klicka på bilden för större version

Namn: 
Visningar: 0
Storlek: 235,4 KB
ID: 2379989Klicka på bilden för större version

Namn: 
Visningar: 0
Storlek: 314,1 KB
ID: 2379990Klicka på bilden för större version

Namn: 
Visningar: 0
Storlek: 84,1 KB
ID: 2379991Klicka på bilden för större version

Namn: 
Visningar: 0
Storlek: 207,2 KB
ID: 2379992Klicka på bilden för större version

Namn: 
Visningar: 0
Storlek: 179,1 KB
ID: 2379993Klicka på bilden för större version

Namn: 
Visningar: 0
Storlek: 370,0 KB
ID: 2379994Klicka på bilden för större version

Namn: 
Visningar: 0
Storlek: 294,2 KB
ID: 2379995Klicka på bilden för större version

Namn: 
Visningar: 0
Storlek: 318,1 KB
ID: 2379996

        Klicka på bilden för större version

Namn: 
Visningar: 0
Storlek: 344,6 KB
ID: 2379997
        Senast redigerad av miiaoo; 09 February 2018, 20:52.
        Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

        Kika gärna in i min dagbok!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Wow! Toppenfint inredda kar. Hatt av!

          Kommentar

          • miiaoo
            • January 2006
            • 2815

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Wow! Toppenfint inredda kar. Hatt av!
            Meen va gullig du är!!! Jag blir helt rörd ju.

            Då känns det lite mer som att jag är på väg åt rätt håll i alla fall
            Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

            Kika gärna in i min dagbok!

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Ursprungligen postat av miiaoo
              Jag har fått kontakt med säljaren och tonen kändes som att hon blev lite stött och hon frågade om jag verkligen var säker för hon hade då inte sett något hemma i karen. Hon ska dock medicinera också. Har också fått tag på två andra som också köpt av samma säljare. Fler medicinerade kar alltså. Säga vad man vi om FB men ibland är det rätt bra att ha tillgång till.

              Jag har nu processat vetskapen om dom förhatliga maskarna och har nästan hittat lite glädje i karen igen. Det är så surt att en sån grej kan förstöra humöret så mycket så fort.
              Men jag fick i alla fall ÄNTLIGEN hem pmdd som jag beställde i nov el dec nån gång men som jag sen glömt betala. Nu är det dosat och klart i kuben, 240t och 720t. Får se om vi ska chansa med crystal redsen. Tvivlar på det. Vore okul om dom gick åt.
              Däremot plockade jag upp en nydöd platy igår hos dottern. Syntes inget på den alls om varför den dött. Det är den andra som dör där. Köpte dom för en vecka sen?! Dom andra firrarna och räkorna mår prima och det har tillkommit lite yngel idag. Skumt.

              Jag klurar på hur jag ska inreda min 75 L del i ställningen för att inte få inredningen helt exakt som alla andra kar. Jag kikade i Goldmedlemmarnas fotoalbum men det fanns inte så mycket tyckte jag. Det fanns ett par riktigt fina och det jag fastnade för var ett där mossa tagit över nästan hela karet. Liksom bakåt och på höjden. Och i högerkanten spikbad.
              Enkelt och snyggt, men otroligt lummigt också. Blir tvungen att försöka få tag på en herrans massa java mossa eller den snygga weepingmoss. Hade ju den man hade död på allt.

              Sen invånare där. Snygga bra graderade Crystal red eller blacks. Dom r fjantigt snygga mot en lummig grön bakgrund. Kanske även den lilla danio erythromicron, http://www.seriouslyfish.com/species...erythromicron/

              Kan bli himla fint det.

              Matade 720t med hackade räkor förut. Det blev typ rusning. Galna firrar.
              Sen såg jag att en av garrorna i kuben va så tjock att hon inte knappt ligger på bröstfenorna alls. Hon är helrund om maggen. Det är andra rundisar däri också men hon är sannolikt den dominanta. Roligt att dom trivs så bra!

              Fotade corysynglena hos 12åringen igår. Jisses vad dom har vuxit på bara ett par dagar. Foto kommer imorgon.

              Men nu är det dags att nana. Godnatt där ute!
              Tycker du har så himla konstruktiv och hade en sanslöst bra attityd gällande mask-skiten. Blev förbannad, startade konstruktiva processer och hjälpte folk, laddade om och landade på fötterna.
              Så MVG på den vändan. Här görs det vågen (om det nu inte syns bort till dig).
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6050

                Hej! Är du av med maskproblemet i karet nu? Klarade sig alla fiskar?

                Jag kan inte komma med några inredningstips tror jag, känner mig inte erfaren nog för det. Kul dock med bilder på dina kar!

                Kommentar

                • miiaoo
                  • January 2006
                  • 2815

                  Ursprungligen postat av Nando
                  Hej! Är du av med maskproblemet i karet nu? Klarade sig alla fiskar?

                  Jag kan inte komma med några inredningstips tror jag, känner mig inte erfaren nog för det. Kul dock med bilder på dina kar!
                  Tack för att du frågar. Dos 2 är just ihälld. Sen ska problemet vara borta helt och hållet. Alla klarade förra vändan och hoppas att alla fixar en dos till nu...

                  Är i en svacka nu själv så skriver inte så mycket.
                  Hittade ett yngel i karet där det också dykt upp oidentifierade räklingar. Ynglet är pyttigt och verkar vara en dvärgkardinal. Dom har i så fall lekt i riccian innan jag flyttade den till mitt 75 l. Roligt i alla fall. Ska lägga tillbaks riccia i 240 och hoppas på mer lek.

                  Min tjocka svärdbärarhona har flyttat dit också så hon kan få sina yngel utan att glupska polare kommer och jagar henne och dom små. Vore kul att få några till i stimmet innan hon får föda i 720t istället. Kan ju inte flytta henne var 4e vecka liksom..
                  Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

                  Kika gärna in i min dagbok!

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6050

                    Trist att du är i en svacka. Hoppas det vänder fort! Skönt ändå att behandlingen snart är klar. Trevlig helg!

                    Kommentar

                    • miiaoo
                      • January 2006
                      • 2815

                      Ursprungligen postat av Nando
                      Trist att du är i en svacka. Hoppas det vänder fort! Skönt ändå att behandlingen snart är klar. Trevlig helg!
                      Tack igen. Svackan gäller inte karen utan jag har dragit på mig en depression. Men det har vänt nu, men det är lite segt att hitta ny energi.

                      Behandlingen är klar och alla är friska!! Jiihoo! Ska gå å kika om svärdbärarhonan har velat släppa några små yngel. Hon håller på dom. Ögonen syns igenom huden på henne men hon väntar..
                      Men det känns som att hon verkligen saknar sin "flock" med andra artfränder trots att hon har massor med smått sällskap.

                      Har köpt ett gäng nya lysrör till ramperna jag fick med till ställningen så egentligen har jag inga ursäkter för att bara sega med detta. Sanden är ren, vattnet är fyllt. Växterna ligger och flyter men latmasken ha bitit mig. Kanske blir det nåt vettigt idag..*?!
                      Drömde förresten att jag hittade högvis med helenor i mina kar. Dom käkade aktivt upp alla fina snäckor för mig. Inte en nice dröm haha

                      Hoppas att alla ni där ute har en fin helg framför er!
                      Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

                      Kika gärna in i min dagbok!

                      Kommentar

                      • Ekenberg
                        • December 2017
                        • 3910

                        Låter tufft, det här med depression .....väldigt skönt att det vänt, hoppas det dröjer länge innan nästa svacka. Jättekul dock att höra att medicineringen gick bra och att alla är friska igen.

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          Vad bra att du börjar känna att det vänt och att du är piggare! Skönt också att karen puttrar på, nu utan maskar!

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Hej! Hur mår du och fiskarna nu?

                            Kommentar

                            • LoGeek
                              • September 2008
                              • 1651

                              Vad är det för olika trädgrenar du har i karen? Plockat några själv?

                              Härliga kar du har!

                              Kommentar

                              • miiaoo
                                • January 2006
                                • 2815

                                Ursprungligen postat av Nando
                                Hej! Hur mår du och fiskarna nu?
                                Hej hej

                                Firrarna mår finfint. Jag, rätt okej. Nu känns det som att det kommer lite energi tillbaks igen. Gulligt att du frågar, tack!

                                Min svärdbärarhona som flyttades till 240t för att kunna föda ifred har fått 1! yngel! Det står visserligen att dom inte är så produktiva men hjälp! Nu sväller maggen på henne igen så det kommer nog ett till snart. Sen får jag antingen flytta in en hane eller ut henne igen.

                                Det lilla dvärgkardinalynglet simmar på och växer sakta. Sen har det gått utför för coryynglena som flyttade in till dotterns. Bara 1 lever och är halvvuxen nu.
                                Samma hände dom jag släppte i 400 kuben. 11 släpptes i, 4 lever. Ingen aning om varför för alla andra mår prima.Kan tänka mig dock att det kan vara stress pga flytt som dom helt enkelt inte klarade.

                                Garrorna har vuxit på sig och jag har flyttat ut en röd lotus till kuben. Eftersom den har typ meterlånga sega svårplanterade rötter så lade jag en sten på några rötter medan jag försökte få ner resten i sanden någorlunda. Den här stenen är nu föremål för revirfajter mellan ett par av de större garrahonorna. Dom rök ihop igår. Tur att det finns ordentligt med utrymme så dom kan vara på olika ställen när dom inte vill slåss. Phu...
                                Tänk vad flytt av en liten sten kan utlösa!

                                Jag har tappat bort planerna på att skaffa regnbågar till kuben. Men kanske nån gång framöver. Just nu går inte mycket pengar till karen alls.

                                När det gäller underhåll av mig själv började jag en fortsättningskurs i medicinsk yoga i förrgår. Gillar verkligen yoga! Jag trodde länge i mitt liv att yoga var för renlevnadsmännschor. (nä det stavas inte så, men det lät så i mitt huvud). Och för buddister typ. Eller för trendiga snyggon so vill se glassiga ut medan de tränar och tar snygga selfies med fantastiska utsikter bakom.
                                Faktum är att jag har insett att lata korvar som inte är otroligt viga eller smidiga eller har grym balans kan ha glädje av yoga. Man kan till och med göra det sittande på en stol om man vill.
                                I just medicinsk yoga ligger fokus på andningen och att yogaandas, dvs fylla på magen med luft, sen lungorna och ända upp i nyckelbenen och släppa ut luften i omvänd ordning sätter igång ditt inre läkande system. Det som gör att du återhämtar dig vid sömn till exempel. Sen kan man ju om man vill göra olika rörelser och ta snygga (?) selfies..
                                Så värt att prova!

                                Oj, det var inte meningen att glida iväg så i skrivandet. Fiskar var det ja.
                                Karen i ställningen jag köpte har fortfarande bara sand och vatten samt en alginvaderad klunga med växter som flyter runt. Har släppt i mina ca 10 helenor i ett av karen där det tydligen också bor skräpsnäckor. Ni vet, kanelbullar. Dom där helenorna har bott i en plastburk med och utan vatten i flera månader nu. Dom har klarat att vara utan vatten helt i 10 dagar innan jag hittade dom igen efter att ha glömt av att dom fanns. Bara att hälla i vatten och vips så var alla aktiva igen. Sanslöst!
                                Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

                                Kika gärna in i min dagbok!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...