Lagom stort kar ...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Långmalen
    • October 2016
    • 58

    Lagom stort kar ...

  • Marten64

    • July 2012
    • 1020

    #2
    Snyggt! Tufft av dig att våga limma det själv! Är själv lite sugen på att göra det.
    "Vinkeltvingarna" som du har upptill, var har du köpt dem?
    Vad är det för mått på karet?

    /Johan
    / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13110

      #3
      DIY sånt gillar jag Fick du till skapliga fogar? Det man ska tänka på är att inte klämma ihop fästytorna som när man limmar med tex superlim utan man måste låta fogen bli ett par mm tjock för att bli hållfast hoppas du har koll på det
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • Långmalen
        • October 2016
        • 58

        #4
        Martten: måtten är 250x100x80.
        Senast redigerad av Långmalen; 29 July 2018, 22:28.

        Kommentar

        • Marten64

          • July 2012
          • 1020

          #5
          Vad har du betalat för glaset och tillskärningen? Hur tjockt är glaset? Jag funderar på ett kar med måtten 240x60x70.
          / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

          Kommentar

          • Långmalen
            • October 2016
            • 58

            #6
            Marten: en slant
            Senast redigerad av Långmalen; 24 March 2018, 08:47.

            Kommentar

            • stefanr72
              • November 2010
              • 1022

              #7
              Vackert! Jag hoppas att det inte blir monsterfisk i karet?

              Kommentar

              • Långmalen
                • October 2016
                • 58

                #8
                Inte klar över vilka invånare än men Altum står på listan i alla fall (om man nu hittar sådana).
                Senast redigerad av Långmalen; 08 August 2017, 08:02.

                Kommentar

                • Magnus2000
                  • July 2005
                  • 20

                  #9
                  Snyggt, Gillar måtten.

                  Kommentar

                  • Långmalen
                    • October 2016
                    • 58

                    #10
                    Tätt o fint så långt.

                    Tack Magnus.

                    Jag är på jakt efter stora rötter tar gärna tips på var man hittar det. Jag har en som är knappa metern men den ser ut som en tandpetare i karet

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      #11
                      Ursprungligen postat av Långmalen
                      Inte klar över vilka invånare än men Altum står på listan i alla fall (om man nu hittar sådana).
                      Du vet att Mats Bryzell som av en händelse har Sveriges snyggaste Altum kan tänka sig att låta läckerbitarna flytta till ett större kar?
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Långmalen
                        • October 2016
                        • 58

                        #12
                        Jag har sett detta och dom är verkligen fina, men jag vill gärna driva upp mitt egna stim Altum för att se hur fina de kan bli.

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          #13
                          Tycker du resonerar helt riktigt. En fin, välmående grupp Altum - som man dessutom etablerat själv - är svårslaget.
                          Nu är det inte Altum jag har, utan en grupp (9 st.) Manacapuro Red Back, dock med vissa altumdrag, speciellt över nos- och pannparti.

                          Det är ett riktigt gôtt kar du har - härlig storlek och fina mått. Det skall bli spännande att följa med i detta projekt, och se hur du inreder och skapar god miljö.
                          Själv har jag planer på ett större kar, men det dröjer nog ett tag till - en del saker som skall fixas till här i kåken först.

                          Lycka till med rubbet nu! Som sagt, det skall bli riktigt kul att följa ditt projekt!

                          Kommentar

                          • Långmalen
                            • October 2016
                            • 58

                            #14
                            Tack Mats- hur stort kar har du planer på? egentligen ville jag ha 1m högt men det blev betydligt dyrare.

                            Jag pillar lite med ett filter enligt en denna skiss . Vad tror ni om det? det ska va en innersump eller filterhörna men med möjligheten att ta ur filtret ur karet. 2 st ppi10 mattor ska sitta efter varandra. Hoppas ni förstår hur jag menar.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              #15
                              Instämmer med dom andra, detta projekt ska bli hur kul som helst att följa. Önskar dig lycka till, med att allt kommer att fungera som du tänkt

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...