5 tomma kar - inspirera mig!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Torreador
    svarade
    Och nej... jag är inte nöjd med något av dem... suck! Så kom gärna med förslag på förändringar.

    Djungelkaret är aldeles för rörigt och ser inte alls ut som den djungel jag tänkte mig

    Terrassen ser förfärlig ut och jag funderar på hur jag ska "plantera bort" den så den inte syns men ändå skapar nivåer.

    Dragonstonekaret blev bättre än det ser ut på bilden så det får vara som det är så länge.

    Vattenfallet - hm, kanske bacopa compact inte blir en så tät "matta" som jag tänkte, men jag får väl ge det lite tid.

    Lämna en kommentar:


  • Torreador
    svarade
    Ursprungligen postat av digitalkameran
    Riktigt snygga allihopa!
    Tack!!!

    Nu har jag kommit lite längre. Här kommer bilder från idag.

    Lämna en kommentar:


  • digitalkameran
    svarade
    Riktigt snygga allihopa!

    Lämna en kommentar:


  • Torreador
    svarade
    Har påbörjat hardscapen i tredje karet. Vad tror ni om detta? Är ju helt ny på det här så det vore roligt att få lite input

    Lämna en kommentar:


  • Torreador
    svarade
    Nu är andra karet "klart". Saknas några växter men de kommer på onsdag så då kan jag fortsätta.

    Lite dimmigt än men visar ändå.

    Lämna en kommentar:


  • Torreador
    svarade
    Japp det har jag! Jo jag tänkte ha svartvatten i ett av dem. Ska kolla på de fiskar du nämnde. Dario dario känner jag till men ej de andra.

    Lämna en kommentar:


  • fisheye
    svarade
    Om du har tillgång till alkottar, eklöv och grenar...så skulle jag gå den vägen. Kanske Badis Badis eller Dario Dario med lite räkor(även om räkyngel ryker)? Ap. Borelli?
    I något av de mindre kanske en kantnål?

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Snyggt!

    Lämna en kommentar:


  • Torreador
    svarade
    Nu har jag kört igång och det största karet är nu planterat och "klart" för tillfället. Några växter till ska i under veckan. Detta karet är kanske det enda som kommer vara uppvärmt, det ligger på ca 23 grader. På bilden är inte cirkulationen igång för den hade gått sönder så den har jag lagat så den kommer sättas i idag när silikonet torkat. Det får bli ett ryggsäcksfilter utan filtermedia. Istället kommer jag ha en växt i filterhuset. Funderar på om man även kan ha värmaren där i. Ska se hur den får plats.

    Invånarna i detta kar får bli endlers guppy och kanske några räkor framöver.

    De andra fyra karen har jag inte riktigt bestämt temperatur än men det lutar åt att det blir kallt vatten i några av dem. Killi tänkte jag ha som invånare i de kalla karen.

    Jag vet inte riktigt vad jag ska ha för cirkulation i dem. Om jag ska köra ryggsäcksfilter eller powerhead eller har ni ngt annat förslag?


    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Rasbora Galaxy! Inred ett miniatyr landskap.

    /Johan

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Storleken på karen är ju en begränsande faktorer men nog vore det trevligt med räkor i ett eller två av akvarierna

    Lämna en kommentar:


  • Torreador
    startade ett ämne 5 tomma kar - inspirera mig!!

    5 tomma kar - inspirera mig!!


    Jag har 5 små akvarium som jag ska starta upp igen efter ett långt uppehåll.

    Men vad ska jag ha i?? Bomba mig med tips och ideer!!! Gärna 5 helt olika kar.

    Svartvatten? Hightech? Lowtech? Växter? Räkor? Fiskar? Snäckor?
    Eller odla blackworms? Bananflugor?

    Det är :
    1 st Cocoon 31,5 lit. 40x26 cm (höjd 30cm)
    2 st Cocoon 15,5 lit. 31x19 cm (höjd 26 cm)
    1 st 20 lit. 27x27 (höjd 27cm)
    1 st Aquael 19 lit. 25x25 (höjd 30cm

    Innan jag bestämmer vad för pumpar, filter , värmare osv jag ev ska köpa så behöver jag veta vad jag ska ha såklart.

    Det är ca 18 grader i det rummet så de kar som ev ska vara utan värmare behöver ha innehåll som klarar den låga tempen. De ska såklart inte stå på stolarna.... det var bara för att ta bilden. Rummet ska bli mitt mysrum med fullt av akvarium, terrarium, växter och mina fåglar.

    Bomba mig med ideer!!!! Gärna bilder
Arbetssätt...