Diskusar och tokiga idéer

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Munin
    svarade
    Är det månne en annan lite mera regal tetra?

    Lämna en kommentar:


  • LoGeek
    svarade
    Bra gissningar med Vinkeltetra och Siamesisk dvärgrasbora! Båda dessa faller på Åheims kommentar, dvs att det svarta strecket inte går helt fram på nosen. De växer märkbart för varje dag så inom några bilder har nog någon knäckt nöten

    Det dyker bara upp fler och fler yngel. Verkar vara 25-30st som mer och mer hittar varandra och hänger i ett litet stim.

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Vinkeltetra hade varit min nästa chansning men om åheim har rätt så hade jag ju gått bet, igen.

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Jag var också inne på vinkeltetra men den har inte en svart linje över nosen...

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    En vild gissning till

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Kan det vara Vinkeltetra?

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Tycker den liknar en Phenagoniates....
    Senast redigerad av åheim; 12 February 2021, 09:49.

    Lämna en kommentar:


  • LoGeek
    svarade
    Ursprungligen postat av Munin
    Ingen annan som vill chansa? Annars känner jag mig manad!
    Inte var blyg om du känner dig manad! Men du tappade en livlina med Otocinclus-gissningen

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Ingen annan som vill chansa? Annars känner jag mig manad!

    Lämna en kommentar:


  • LoGeek
    svarade
    Ursprungligen postat av Superpescado
    Va fina dom är. Vet du vilken sort det är nu?
    Yes, men är ju lätt för mig som vet vilka fisksorter som finns i karet de fripassagerat från

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Det tror jag han vet(tycker mig minnas att han skrev det en sida bakåt eller liknande) jag tror mig också veta men vill inte vara den som den är så låter någon annan chansa före jag gör det igen, vem vet den här gången kanske jag får det rätt!

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Va fina dom är. Vet du vilken sort det är nu?

    Lämna en kommentar:


  • LoGeek
    svarade
    Räknade till ca 20 yngel som hängde i ett stim idag. Det var rejält många fripassagerare som följde med växterna till detta kar!

    Lämna en kommentar:


  • LoGeek
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Fasen, jag är inte tillräckligt kunnig för att se vad det är för sorts fisk . Den är väldigt söt och får mig att tänka på siamesisk algätare. Men en sån lär ju inte ha ynglat av sig så det håller jag för uteslutet.
    Det är inte lätt för någon att gissa när de är så små. De flesta yngel ser ju likadana ut. Får se om det blir lättare om ett tag!

    Lämna en kommentar:


  • LoGeek
    svarade
    Ursprungligen postat av Munin
    Har säkert fel men kan det vara en otocinclus?
    När jag tittar på den översta bilden av de sista två så förstår jag att du gissar det. Faktiskt likt, men nej det är det inte .

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...