Diskusar och tokiga idéer

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LoGeek
    • September 2008
    • 1651

    Denna Snakeskin-hane är seglar runt mätt och belåten efter middagen.



    I övrigt så har den stora ekroten i sonens kar fortfarande lyftkraft nog att fungera som flotte... hur länge väntar man innan det är dags att kapitulera tro? Fiskarna verkar i och för sig nöjda med den stora roten som slingrar sig i ytan över hela karets längd.

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6050

      Vilken snygging!

      (Har ingen aning om hur länge ek flyter).

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av LoGeek
        Denna Snakeskin-hane är seglar runt mätt och belåten efter middagen.



        I övrigt så har den stora ekroten i sonens kar fortfarande lyftkraft nog att fungera som flotte... hur länge väntar man innan det är dags att kapitulera tro? Fiskarna verkar i och för sig nöjda med den stora roten som slingrar sig i ytan över hela karets längd.
        Vilken vacker bild på en välmående vacker Discus, så himla klara och fina ögon - sen formen på fisken är ju bara bäst - gillas

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • LoGeek
          • September 2008
          • 1651

          Ursprungligen postat av Inger H

          Vilken vacker bild på en välmående vacker Discus, så himla klara och fina ögon - sen formen på fisken är ju bara bäst - gillas

          //Inger
          Tack Inger för fina ord! Han är en riktig "glidare" som graciöst visar upp sig under sina många rundor längs framrutan

          Kommentar

          • LoGeek
            • September 2008
            • 1651

            Har provat med lite zucchini, både rå och lättkokt, i räkkaret med Amanos och Sakura red. Intresset är noll! Om någon av misstag hamnar på en slice så skyndar den sig därifrån. Jag som fått intrycket av att alla räk-människor pratar så varmt om denna grönsak. Kanske är det bara som emoji den duger till något?

            Kommentar

            • åheim
              • April 2006
              • 13109

              Ja har aldrig heler sett något som helst intresse heller för broccoli, zucchini osv, Tror man ska inrikta sig mer på bär och frukt. Banan har fått visst intresse...
              Viva Leo Buscaglia

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6050

                Mina räkor, framförallt amanosarna, gillar både kokt zucchini och kokta, skalade ärtor. Har aldrig testat med frukt men ska göra det vid tillfälle!

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Klicka på bilden för större version

Namn: 534DFB09-A212-4B73-AF9D-E9BB5201F628.jpeg
Visningar: 205
Storlek: 560,2 KB
ID: 2410406 Bildbevis! (Sorry för kortvarig trådkapning )

                  Kommentar

                  • åheim
                    • April 2006
                    • 13109

                    Jag får väl visa den där bilden för mina ottosor och räkor, för bevisligen ska dem gilla detta! hahah
                    Viva Leo Buscaglia

                    Kommentar

                    • LoGeek
                      • September 2008
                      • 1651

                      Jag får väl prova några gånger till då!

                      Kommentar

                      • cambru

                        • September 2008
                        • 209

                        Jag skalar zucchini och lägger den i en liten skål med uppkokat vatten i ca 10-15 sek. Då brukar den få det här mottagandet i akvariet.

                        Kommentar

                        • LoGeek
                          • September 2008
                          • 1651

                          Jag har provat sådan snabbkokt eller blancherad zucchini men utan resultat.

                          Jag misstänker att det är den övriga mattillgången i akvariet som påverkar utfallet. Har dock tyckt att de redan ätit upp nästan alla alger och borde vara intresserade av lite extra käk, men icke...

                          Kommentar

                          • LoGeek
                            • September 2008
                            • 1651

                            Den stora ekgren som jag och sonen la i blöt efter sommaren har fortfarande inte gett antydan till att vilja sjunka.

                            Idag borrade vi lite hål i den, både av nyfikenhet på hur den sugit upp vatten och för att påskynda processen lite. Vi borrade på baksidan så att inga hål kommer synas. Denna ek är verkligen hård och det känns snustorrt endast någon millimeter in i träet!

                            Kakaduorna kanske kommer gilla de stora hålen om den någon gång sjunker

                            Kommentar

                            • ICC
                              • November 2006
                              • 1310

                              Haha, nu ser ju roten på sista bilden mer ut som en ljusstake till stundande juleljus. Kanske inte fel med julstämning i akvariet.

                              Kommentar

                              • LoGeek
                                • September 2008
                                • 1651

                                Ursprungligen postat av ICC
                                Haha, nu ser ju roten på sista bilden mer ut som en ljusstake till stundande juleljus. Kanske inte fel med julstämning i akvariet.
                                Ha ha, kanske den kan bli använd till det ifall den aldrig sjunker

                                Kommentar

                                Arbetssätt...