Diskusar och tokiga idéer

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • LoGeek
    svarade
    Första lilla motgången. En ljusramp och några lysrör spräckta:

    Senast redigerad av LoGeek; 01 May 2018, 22:21.

    Lämna en kommentar:


  • LoGeek
    svarade
    Diskusarna fick börja livet hos mig i ett Juwel Lido 120l. Trots brist på matning från min sida har de vuxit en del och jag bestämde mig därför att köpa ett Juwel Rio 400 sbx. Julklapp till mig själv

    Senast redigerad av LoGeek; 01 May 2018, 22:20.

    Lämna en kommentar:


  • LoGeek
    svarade
    Ursprungligen postat av ICC

    Klart alla är intresserade. Besöker man Zoopet är det glädje med nya och gamla trådar. Så bara skriv, berätta, lägg upp foto och beskriv dina tekniska idéer. Alltid intressant.
    Tack ICC. Ska försöka dokumentera så gott jag kan.

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Ursprungligen postat av LoGeek
    Hej alla Zoopetare!

    Vet inte om någon är intresserad, men om inte annat för min egen skull så tänker jag i denna tråd försöka dokumentera mina diskusars resa genom livet samt mina halvtokiga tekniska idéer.

    Häng med! Jag vet att ni sitter på mycket kunskap så jag tar tacksamt emot goda råd längs vägen.
    Klart alla är intresserade. Besöker man Zoopet är det glädje med nya och gamla trådar. Så bara skriv, berätta, lägg upp foto och beskriv dina tekniska idéer. Alltid intressant.

    Lämna en kommentar:


  • LoGeek
    svarade
    Test av att länka till bild. Mina nyanlända diskusar direkt efter lång resa från Tyskland.

    Senast redigerad av LoGeek; 01 May 2018, 22:19.

    Lämna en kommentar:


  • LoGeek
    startade ett ämne Diskusar och tokiga idéer

    Diskusar och tokiga idéer

    Hej alla Zoopetare!

    Efter ett uppehåll med diskus så blev jag i augusti med 12 små härliga ungar från Stendker.

    Slarv och att jag rest i långa perioder både privat och i jobbet har gett dem några dåliga första månader i livet.

    Två stycken gallrade jag tidigt bort då de inte såg ut att vara lika starka och tåliga som resten.

    En liten pigeon blood fastnade i ett pumpinsug första dagarna och fick ett snett huvud. Den har lite svårt att få in mat i munnen, och borde kanske egentligen gallras bort. Men mina tre barn är väldigt bestämda på att den lilla stackaren måste få leva, så den hänger med och verkar njuta av att vara allas favorit. 10 fiskar återstår alltså.

    Mitt mål är inte att föda upp enorma diskusar, så att de hamnat lite efter på tillväxtkurvan pga mitt resande är ok. Däremot vill jag kunna ge dem bra förhållanden trots min vardag. Jag har därför påbörjat ett automatiskt vattenbytessystem som ska garantera hyffsad vattenkvalitet även om de matas när jag är bortrest.

    Vet inte om någon är intresserad, men om inte annat för min egen skull så tänker jag i denna tråd försöka dokumentera mina diskusars resa genom livet samt mina halvtokiga tekniska idéer.

    Häng med! Jag vet att ni sitter på mycket kunskap så jag tar tacksamt emot goda råd längs vägen.
Arbetssätt...