Diskusar och tokiga idéer

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • LoGeek
    svarade
    Fick några nya växter till diskuskaret i posten igår som nu ligger i karantän några dagar för att kunna upptäcka eventuella sniglar, som kan bära på ohyra. Igår fick de ta första badet i väteperoxid i 5min. Verkar som de klarade det ganska bra.

    Senast redigerad av LoGeek; 01 May 2018, 23:43.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ja du, det var ju en lite speciell lista.....

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Ha ha!

    Lämna en kommentar:


  • LoGeek
    svarade
    I den andra säsongen av Chevaleresk beger vi oss ut på en road trip genom Sverige i jakten på landets alla guldkorn. Elegansen väntar alltid runt hörnet och ...


    4e plats?! Skamligt

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av LoGeek

    Härligt Man utvecklas som mest när man kastar sig in i nya okända vatten!
    Hahaha, precis så..... kanske tur att man varken har tid eller plats för hur många projekt som helst.....

    Lämna en kommentar:


  • LoGeek
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg

    Fast det går ju i vågor.....tills i höstas var det över sex år utan nya projekt, akvariumen fick gå i fred så att säga....men nu har jag drabbats av zoopet...
    Härligt Man utvecklas som mest när man kastar sig in i nya okända vatten!

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av LoGeek

    Ständigt nya projekt, denna hobbys fördel
    Fast det går ju i vågor.....tills i höstas var det över sex år utan nya projekt, akvariumen fick gå i fred så att säga....men nu har jag drabbats av zoopet...

    Lämna en kommentar:


  • LoGeek
    svarade
    Ursprungligen postat av Långmalen
    Snyggt kar !

    Har du beskrivit någonstans hur du löst vattenbytena ? Skulle vara kul o se hur du gjort då det verkar funka fin fint.
    Tack!

    Yes, ganska tidigt i tråden finns det beskrivet. Men kortfattat så har jag väldigt sällan armarna i akvariet, eftersom jag har snickrat ihop ett timerstyrt vattenbytessystem. På sistone har jag haft det inställt på att byta ca 10% av vattnet 5 ggr/dag.

    Lämna en kommentar:


  • Långmalen
    svarade
    Snyggt kar !

    Har du beskrivit någonstans hur du löst vattenbytena ? Skulle vara kul o se hur du gjort då det verkar funka fin fint.

    Lämna en kommentar:


  • LoGeek
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg

    Grymt.....tusen tack, tror att jag skall pröva mig på något liknande, ja i nästa kar....
    har lust att köpa en grupp små och låta dem växa upp..... men som sagt , först får ja lyckas med projektet jag har....
    Ständigt nya projekt, denna hobbys fördel

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av LoGeek
    As we speak...

    Grymt.....tusen tack, tror att jag skall pröva mig på något liknande, ja i nästa kar....
    har lust att köpa en grupp små och låta dem växa upp..... men som sagt , först får ja lyckas med projektet jag har....

    Lämna en kommentar:


  • LoGeek
    svarade
    As we speak...

    Senast redigerad av LoGeek; 02 May 2018, 00:16.

    Lämna en kommentar:


  • LoGeek
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg
    Tjena Jörgen, du kan man få lov att önska sig några foton på hela ditt kar. skulle vara jätte kul att se.
    Absolut. Ibland blir man så detaljorienterad att man glömmer helheten...

    Senast redigerad av LoGeek; 02 May 2018, 00:16.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Tjena Jörgen, du kan man få lov att önska sig några foton på hela ditt kar. skulle vara jätte kul att se.

    Lämna en kommentar:


  • LoGeek
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Så snygga att jag dånar. Du är allt himla bra på att ta bilder också.
    Ha ha... de är bara tagna med mobilen. Men jag blev faktiskt själv riktigt förvånad när jag bytte mobil för ett tag sedan - oj vad mycket bättre kamera den nyare versionen har!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...