Utökat akvarium, Vilka fiskar går ihop med Kampfisk hane?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rori
    • November 2016
    • 5

    Utökat akvarium, Vilka fiskar går ihop med Kampfisk hane?

    Hej,

    Jag har för tillfället ett 54L akvarium med en kampfisk hane samt kardinal- och koppar tetror, 2 fläckiga pansarmalar, 1 leopard pansarmal och 1 L144 mal. Dessa tillsammans fungerar jättefint ihop, har aldrig varit några problem .

    Nu ska jag utöka till ett 300L akvarium och är därför nyfiken om vilka fiskar som går ihop med framför allt min fina kampfisk hane men också såklart de övriga fiskarna.
    Jag har funderat lite på fjärils-ciklider? Skulle det fungera ihop eller kommer någon av dessa eventuellt bita på varandra? Finns det några andra arter ni rekommenderar i så fall?
    Tänker framför allt på lite stötte fiskar (ca 5-15 cm) om det fungerar bra ihop.

    Jag är helt ny på fronten att ha akvarium och har försökt läst på jättemycket kring vilka fiskar som går ihop och inte, men vill gärna höra fler tips och idéer från er mer erfarna. Vill inte göra mig av med min fina kampis.

    Tack på förhand!
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Fjärilciklider borde funka och sedan hade jag haft betydligt fler av de bägge arterna med pansarmalar
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Rori
      • November 2016
      • 5

      #3
      Tack Kjell för svar. Det ska jag kika närmare på =)

      Kommentar

      • Bullshark
        • December 2016
        • 30

        #4
        Köp inte honor, min erfarenhet är att dom stressar ihjäl honom. Symboliskt... ;-)

        Kommentar

        Arbetssätt...