Lido 200: Sydamerikansk biotop

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • KJE
    svarade
    Ursprungligen postat av Mu(sic)
    Ojsan! Här händer det grejer som jag har missat Vad snyggt Lidot är med den där bänken. Och i vitt Visst är det kul att sätta igång med en massa av allt man tänker ha i karet? Du har fått till det väldigt vackert tycker jag
    Tack så mycket Och du har alldeles rätt, det är hur kul som helst att sätta i gång!

    Lämna en kommentar:


  • KJE
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H
    Oj, jag blir helt snurrig av alla prylar

    //Inger
    Mm, det blev en hel del grejer, men allt är för att underlätta skötseln och hantering så mycket som möjligt

    Lämna en kommentar:


  • Rufus
    svarade
    Ordning och reda på dig, men det blir ju fint också! Ledrampen verkar ett bra köp, få se vad du tycker efter en tid.

    Lämna en kommentar:


  • Mu(sic)
    svarade
    Ojsan! Här händer det grejer som jag har missat Vad snyggt Lidot är med den där bänken. Och i vitt Visst är det kul att sätta igång med en massa av allt man tänker ha i karet? Du har fått till det väldigt vackert tycker jag

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Oj, jag blir helt snurrig av alla prylar

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • KJE
    svarade
    Nu har jag äntligen gjort slag i saken och installerat samt programmerat kontrollerenheten till min Juwel Helialux-ramp, det blev riktigt bra, än så länge har jag programmerat den till att ha en ganska kort period med fullt ljus (typ 6 timmar) och sedan dimma upp respektive ned under några timmar före och efter. Sedan ska den (om jag nu lyckades med programmeringen) också ha månljus hela natten. Det kändes som om den var väldigt användarvänlig, i alla fall så här före jag har utvärderat hur programmeringen blev

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_20161015_181010.jpg
Visningar: 406
Storlek: 116,1 KB
ID: 2361499

    Sen så har jag försökt bringa lite ordning i kabelröran inne i akvariebänken genom att hänga upp förgreningsdosan, transformatorn samt kontrollerenheten och vattenlarmet på bakstycket, känns som om det kan spara en del plats

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_20161015_181101.jpg
Visningar: 405
Storlek: 133,7 KB
ID: 2361500
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • tanteva
    svarade
    är dom som crystal red så lär det inte bli några problem alls... =P... värre än kaniner är dom ...

    Lämna en kommentar:


  • KJE
    svarade
    Ursprungligen postat av tanteva
    men oj så snyggt det vart , och härligt grönt med alla plantor =D
    Det blir liksom mer färdigt när det kommer mycket på en gång, än att det är glest och skall växa till sig.
    Jag köpte 3 amano för några veckor sedan...en går med rom redan. Men jag vet ju att det inte blir något mer än räk och fisk mat av dom. Känns lite trist...
    Men jag besitter inte kunskapen av att kunna ha rätt salt mängder för deras överlevnad...
    Tack så mycket

    Mm, det är synd att Amanoräkorna inte går att föröka i sötvatten, men jag tänkte köpa ett gäng med Körsbärsräkor också, så får dom stå för förökandet

    Lämna en kommentar:


  • tanteva
    svarade
    men oj så snyggt det vart , och härligt grönt med alla plantor =D
    Det blir liksom mer färdigt när det kommer mycket på en gång, än att det är glest och skall växa till sig.
    Jag köpte 3 amano för några veckor sedan...en går med rom redan. Men jag vet ju att det inte blir något mer än räk och fisk mat av dom. Känns lite trist...
    Men jag besitter inte kunskapen av att kunna ha rätt salt mängder för deras överlevnad...

    Lämna en kommentar:


  • KJE
    svarade
    Ursprungligen postat av Rufus
    Har som sagt ingen erfarenhet själv, men lämnade länk i svar 9 så du kan ju kolla själv vad du tror.
    Mm, jag ska läsa runt lite mer och ser det bra ut så blir det nog beställning på söndag, då borde jag ha dom under nästa vecka

    Lämna en kommentar:


  • Rufus
    svarade
    Har som sagt ingen erfarenhet själv, men lämnade länk i svar 9 så du kan ju kolla själv vad du tror.

    Lämna en kommentar:


  • KJE
    svarade
    Ursprungligen postat av Rufus
    Amanos är bra vid uppstart enligt Tropica.
    Mm, och det borde ju innebära att det är grönt att sätta in dom på en gång tänker jag

    Lämna en kommentar:


  • Rufus
    svarade
    Amanos är bra vid uppstart enligt Tropica.

    Lämna en kommentar:


  • KJE
    svarade
    Nu har jag introducerat dom första fiskarna i akvariet som också har börjat klarna lite grann Sedan har jag också fått upp en tavelhylla för att dölja de gamla skruvhålen i väggen ovanför akvariet.

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_20161014_205104.jpg
Visningar: 442
Storlek: 156,8 KB
ID: 2361459

    Det blev tjugo Kardinaltetror:
    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_20161014_161923.jpg
Visningar: 380
Storlek: 171,4 KB
ID: 2361461
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • KJE
    svarade
    Ursprungligen postat av Rufus
    Fint det blir! Jag gör mitt i slowmotion känns det som. Eftersom jag tänker ha lite räkor har jag samma undran som du. På Tropica http://tropica.com/en/guide/algal-control/ så rekomenderar de Amanos vid uppstart annars tror jag enligt vad jag läst mig till att det är klokt att vänta några veckor för övriga räkor. Visst är det ett härligt "bekymmer" man har att välja fisk
    Jag glömde ju att tacka för berömmet också

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...