Lido 200: Sydamerikansk biotop

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Totmes
    • December 2007
    • 181

    Ursprungligen postat av KJE

    Vad kul att dom klarade sig Fick själv 20 stycken Röd Sakura igår och där överlevde 17 av 20, så klart bättre den här gången, men då kom dom å andra sidan från Sverige så dom hade inte lika lång resa
    Vart köpte du dem? (för lat för att leta i tråden)

    Kommentar

    • KJE
      • August 2013
      • 1066

      Ursprungligen postat av Totmes
      Tog mig friheten att länka hit till din Lido tråd KJE då jag tycker den är så bra!

      Länk till mitt projekt:

      För ca ett år sedan (Sensommaren 2015) hade jag äntligen fått till ett perfekt akvarie med 10 Delfin Ciklider. Tills en dag då min son säger: "Pappa...


      Kul att du är igång med en projekttråd!
      Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

      Kommentar

      • KJE
        • August 2013
        • 1066

        Ursprungligen postat av Totmes

        Vart köpte du dem? (för lat för att leta i tråden)
        Från redbee.se, tyvärr så verkar det som om jag var lite väl optimistisk, det var bara tre som var döda vid leveransen, men sen dess har jag aldrig sett mer än en på samma gång, så antingen gömmer dom sig väldigt ordentligt eller så har alla gått åt. Så nu har jag gjort ett sista försök på räkfronten och beställt 30 stycken Red Rili, funkar det inte nu så får det bli räkpaus
        Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

        Kommentar

        • Totmes
          • December 2007
          • 181

          Ursprungligen postat av KJE

          Från redbee.se, tyvärr så verkar det som om jag var lite väl optimistisk, det var bara tre som var döda vid leveransen, men sen dess har jag aldrig sett mer än en på samma gång, så antingen gömmer dom sig väldigt ordentligt eller så har alla gått åt. Så nu har jag gjort ett sista försök på räkfronten och beställt 30 stycken Red Rili, funkar det inte nu så får det bli räkpaus
          Det låter tråkigt. Mina vimlar runt i lyckans eufori. Tror du det kan vara fjärilarna som är boven mån?

          Kommentar

          • KJE
            • August 2013
            • 1066

            Ursprungligen postat av Totmes

            Det låter tråkigt. Mina vimlar runt i lyckans eufori. Tror du det kan vara fjärilarna som är boven mån?
            Nej, i det akvarier bor det bara 10 Kolglödstetror och en Kampfisk...möjligtvis kampfisken, men han är så långsam vid matningen så jag misstänker att han skulle få svårt att fånga en räka
            Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

            Kommentar

            • Totmes
              • December 2007
              • 181

              Då har de nog bara gömt sig. Prova med lite kokt broccoli. Mina är stormförtjusta i det.

              Kommentar

              • KJE
                • August 2013
                • 1066

                Ursprungligen postat av Totmes
                Då har de nog bara gömt sig. Prova med lite kokt broccoli. Mina är stormförtjusta i det.
                Ska testa och se om det går att locka fram någon
                Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                Kommentar

                • Totmes
                  • December 2007
                  • 181

                  Ursprungligen postat av KJE

                  Ska testa och se om det går att locka fram någon
                  Fick du till det?

                  Jag har beställt Helena snäckorna du tipsade om. (Tack ) Han skulle skicka dem på måndag. Ska bli skönt o få hem dem. För det håller på o explodera med brunsnäckor nu ​​​​​​

                  Kommentar

                  • KJE
                    • August 2013
                    • 1066

                    Ursprungligen postat av Totmes

                    Fick du till det?

                    Jag har beställt Helena snäckorna du tipsade om. (Tack ) Han skulle skicka dem på måndag. Ska bli skönt o få hem dem. För det håller på o explodera med brunsnäckor nu ​​​​​​
                    Nja, nu ser jag tre stycken Röd Sakura och sen min överlevande Blue Dream, så jag antar att dom andra har gått åt, men jag ska göra en åtgärd i akvariet under veckan och rensa lite i växtligheten så kanske det blir lättare att se

                    Hoppas dina Helena-snäckor gör susen framöver då
                    Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                    Kommentar

                    • KJE
                      • August 2013
                      • 1066

                      Jag tänkte att det kunde vara dags för en liten uppdatering, med betoning på liten

                      Nu har mina beställda Red Rili-räkor kommit, totalt 30 stycken från Rendo Shrimp, då jag ville använda upp mitt tillgodokvitto. Den här gången så verkar alla ha överlevt. Lite kul var att dom såg ut som Blue Rili när jag öppnade frigolitlådan, jag antar att det beror på att dom spenderat så mycket tid i mörker. Den här gången hade Rendo Shrimp packat ned två stycken heatpacks så det kanske var därför det gick bättre nu. Hursomhelst så blev det klart mera liv i Dennerle-akvariet nu när det kom så många räkor dit, jag såg både den ensamma överlevande Blue Dream-räkan och ett hyfsat gäng med Red Sakura tillsammans med dom nya Rili-räkorna, kanske det behövs ett visst antal för att dom ska komma igång?
                      Bifogade filer
                      Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                      Kommentar

                      • Totmes
                        • December 2007
                        • 181

                        Kul att det gick bra att få hem dem den här gången. Hur har det gått för Rilisarma sedan? ​​​​​ Fick de tebax sin färg?

                        Kommentar

                        • KJE
                          • August 2013
                          • 1066

                          Ursprungligen postat av Totmes
                          Kul att det gick bra att få hem dem den här gången. Hur har det gått för Rilisarma sedan? ​​​​​ Fick de tebax sin färg?
                          Mm, så fort dom kom under riktigt ljus så blev dom röd-vita igen, det verkar som om bristen på ljus gjorde dom blå-vita
                          Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                          Kommentar

                          • robertn83
                            • October 2017
                            • 58

                            Tack för en grym tråd och mängder av tips!

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48147

                              Ursprungligen postat av robertn83
                              Tack för en grym tråd och mängder av tips!
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • dannedynamit
                                • April 2010
                                • 66

                                Jättetrevligt akvarium och snyggt inrett, jag har beställt ett likadant akvarium, och under väntans tider funderar jag på vilken för sand jag ska ha. Vilken sand har du? Köpte sandlådesand men kikade i påsen och inser att den var alldeles för finkornig, nästan som damm. Så det blir något annat tänkte jag.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...