Rufus hörna

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rufus
    • January 2005
    • 866

    // Annicka

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6050

      Härlig film!

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6050

        Varför blev texten så liten? Ja, ja, innehållet stämmer ju i alla fall

        Kommentar

        • Rufus
          • January 2005
          • 866

          Tack Johnny och Nando!
          Att sitta vid karet vid matdags är livat eller hur? De fiskar som bor tillsammans i ett kar blir som det verkar väldigt bekanta med varandra och bufflar runt riktigt närgånget
          // Annicka

          Kommentar

          • miiaoo
            • January 2006
            • 2815

            Ursprungligen postat av Bluewing
            Helskön film, Annicka!
            Så mysigt, och färgglatt!
            Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

            Kika gärna in i min dagbok!

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Hur går det med dina fiskar Rufus?

              Kommentar

              • Rufus
                • January 2005
                • 866

                Det går bara fint Nando! Alla plaskar och mår bra och räkorna är fler än jag kan räkna..
                // Annicka

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Roligt att höra!

                  Kommentar

                  • Rufus
                    • January 2005
                    • 866

                    Hej på er !
                    Ligger och kraxar i sängen och har plötsligt lite mer tid att fördriva. Uppdaterat mig i alla trådar som forfarande lever och blir imponerad hur kar och planer ser ut. Och alla fina bilder på vackra fiskar!!! Trevligt!
                    Med och motgångar verkar det som, men det är ju så det är. Alltid lär man sig något nytt eller blir inspirerad av vad någon annan hittat på.
                    Hos mig har det försvunnit en del men nya har kommit till. Jag har inga Skalarer nu och det var länge sedan jag var utan.
                    Istället har Acara electric blue flyttat in. Har länge sneglat på Blå ciklid ( Andinoacara pulcher) som ju electric blue är en odlingsvariant på. Den är så vacker!
                    Rödmunstetror har också kommit till samt svart Fantomtetra, C. Habrosus och Pygmegurami (Trichopsis pumila)
                    Och så Nelson som är en Betta Splendens, veiltail. En helt vanlig Kampfisk alltså. Han är en gåva från en av sönerna som tyckte synd om den söndertuggade fisken i djurbutiken. Nu har Nelson ett eget kar med sällskap av en gul elefantsnäcka. De fladdrande fenorna är fina igen och jag undrar varför jag aldrig haft den här roliga, personliga fisken tidigare under de dryga 30 åren jag hållit på med akvarium!?
                    Nu är det inte bara Nelsons kar som är nytt utan jag har numera fyra mindre kar. Totalt sex blir det då. Jag var bara tvungen att testa ett Walstadkar och det har gått bra och är så där igenväxt som den typen av akvarium gärna får bli. I detta bor Pygmeguramisarna med bl a en miljon räkor..
                    // Annicka

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Roligt att du uppdaterar! Låter som att Nelson är en kul ny bekantskap

                      Kommentar

                      Arbetssätt...