Ett akvarium på tippen.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marten64

    • July 2012
    • 1020

    Idag var jag med GCAS och besökte fantastiska ”Den blå Planet” i Köpenhamn. Det är verkligen fint och kul!






    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

    Kommentar

    • Ekenberg
      • December 2017
      • 3910

      Åh, vad kul....ja, jag skulle ju åkt med men beslutade mig för att jag var för sjuk......ångrar inte mitt beslut men är ledsen att jag missade resan.

      Kommentar

      • Marten64

        • July 2012
        • 1020

        Ursprungligen postat av Ekenberg

        Vi väntar med spänning...
        Ja, jag tycker också att det är spännande. Vi har en gammal spinnrock som står under trappan och samlar damm men nu skall den upp på vinden. Istället kommer där att bli ett Tanganyikakar. Jag har beställt ett akvarie som mäter 95x95x60, det är det jag får plats med. Det ända jag vet är att jag vill ha någon form av Altolamprologus, jag tycker de ser så coola ut. Som sagt Tanganyika något som jag inte har någon koll på så det skall bli roligt. Tyvärr är det lite everanstid som först skall väntas ut....och bänkbygge....eventuellt lite färg på väggen...
        / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Även jag tycker det är kul att du uppdaterar, dessutom har du ett nytt projekt på gång - undrar vad för nåt?

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Marten64

            • July 2012
            • 1020

            Ursprungligen postat av Inger H
            Även jag tycker det är kul att du uppdaterar, dessutom har du ett nytt projekt på gång - undrar vad för nåt?

            //Inger
            Hej!
            Det nya projektet beskrivs delvis i inlägg 258.
            / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Marten64

              Hej!
              Det nya projektet beskrivs delvis i inlägg 258.
              ... och hur kunde jag missa det inlägget . Då får du också en ny art att pyssla med. Tänk, att det finns alltid plats - fast man inte tror det, att klämma in ytterligare kar

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Marten64

                • July 2012
                • 1020

                Ursprungligen postat av Inger H

                ... och hur kunde jag missa det inlägget . Då får du också en ny art att pyssla med. Tänk, att det finns alltid plats - fast man inte tror det, att klämma in ytterligare kar

                //Inger
                Jag kommer att långsamt avveckla mitt mindre tetrakar för att sedan endast ha mitt stora regnbågskar, det kommande Tanganyikakaret och Koidammen, det får räcka. Det är ungefär där min gräns går, ett tag hade jag igång fem akvarium det tog mer kraft än det gav energi.
                / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Marten64

                  Jag kommer att långsamt avveckla mitt mindre tetrakar för att sedan endast ha mitt stora regnbågskar, det kommande Tanganyikakaret och Koidammen, det får räcka. Det är ungefär där min gräns går, ett tag hade jag igång fem akvarium det tog mer kraft än det gav energi.
                  Ja, man måste inse hur mycket kraft, tid och intresse som finns, tycker man att för många kar är jobbiga, då är det nog dags att avveckla några. För mig helt rätt inställning

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Marten64

                    • July 2012
                    • 1020

                    Melanotaenia Trifasciata, Running Creek. En vacker variant av den Australienska Trifasciata, det finns ett 20-tal färgvarianter beroende på fångstplats, där Goyder river är den mest kända.


                    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        2A435DF3-B3EC-49D5-8F45-791ECE5AB230.png Visningar:	0 Storlek:	2.66 MB ID:     	2413584
                    Bifogade filer
                    / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                    Kommentar

                    • Ekenberg
                      • December 2017
                      • 3910

                      Grymt fina, jag njuter ju av dessa varje dag

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ja, jag såg dessa då jag var i er lokal. Toppfina!

                        Kommentar

                        • Marten64

                          • July 2012
                          • 1020

                          Tack Thomas och Mats!

                          Bara fem inlägg tidigare i tråden skrev jag att jag skulle minska ned antalet kar, det var visserligen över ett år sedan men det blev tvärtom. För tillfället har jag sju akvarium igång och ett till är på gång.
                          I karen huserar regnbågar, gobies och Tanganyika.

                          Klicka på bilden för större version

Namn: 9B37DEA9-2E45-4031-8AE8-FA74B23702EC.jpeg
Visningar: 196
Storlek: 530,1 KB
ID: 2413652

                          I ett 375 kar har jag fyra Kejsargobi tillsammans med några M Splendida yngel(Regnbågar).
                          Kejsargobin är en ny bekantskap hittills positiv.

                          / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                          Kommentar

                          • Ekenberg
                            • December 2017
                            • 3910

                            Ursprungligen postat av Marten64
                            Tack Thomas och Mats!

                            Bara fem inlägg tidigare i tråden skrev jag att jag skulle minska ned antalet kar, det var visserligen över ett år sedan men det blev tvärtom. För tillfället har jag sju akvarium igång och ett till är på gång.
                            I karen huserar regnbågar, gobies och Tanganyika.

                            Klicka på bilden för större version

Namn: 9B37DEA9-2E45-4031-8AE8-FA74B23702EC.jpeg
Visningar: 196
Storlek: 530,1 KB
ID: 2413652

                            I ett 375 kar har jag fyra Kejsargobi tillsammans med några M Splendida yngel(Regnbågar).
                            Kejsargobin är en ny bekantskap hittills positiv.
                            Dessutom grymt vacker, ett smycke helt enkelt.

                            Kommentar

                            • ICC
                              • November 2006
                              • 1310

                              Kul att du uppdaterar tråden Marten. Ska bli ett nöje att spana in dina akvarier vid besök i lokalen.

                              Kommentar

                              • Marten64

                                • July 2012
                                • 1020

                                Ursprungligen postat av ICC
                                Kul att du uppdaterar tråden Marten. Ska bli ett nöje att spana in dina akvarier vid besök i lokalen.
                                Det har tyvärr varit dåligt med uppdateringar, jag hoppas att jag håller i det lite bättre nu.

                                Det hade varit roligt med besök i lokalen! Jag får höra med Thomas när han tycker det är lämpligt.
                                Jag har ”endast” fyra akvarium i lokalen men ett till är på gång.
                                Två av de fyra är jag riktigt nöjd med, de tuggar på fint. De två andra känns lite tillfälliga.
                                Ett av de jag är nöjd med är mitt 720 Tanganyika.
                                Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        4AD61769-05FC-4F39-B7A1-B82FE050643F.jpeg Visningar:	0 Storlek:	269.1 kB ID:     	2413722

                                Där har jag bland annat ett gäng Cyatyopharynx foae, alla är inte fullvuxna men två hannar håller maktkamp.

                                Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        017D5C33-B68C-4321-95AB-9B8D34A52C07.jpeg Visningar:	0 Storlek:	589.2 kB ID:     	2413723

                                Där har jag även ett gäng Cyprichromis samt ett par Xenotilapia Papilio Tembwe II. De lekte nyss men ynglen klarade sig inte. Det blev något fel när hanen skulle ta över ruvandet.

                                Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        84A113BF-002B-4E22-AAD2-021F684E2EAE.jpeg Visningar:	0 Storlek:	545.8 kB ID:     	2413724
                                Slutligen har jag en Altolamprologus, sort, kön och ålder vet jag inte? Den följde med karet. Förslag mottages gärna.

                                Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        CDF10535-DBD5-449C-8F2D-129326E3C9A0.jpeg Visningar:	0 Storlek:	356.2 kB ID:     	2413725
                                / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...