Ett akvarium på tippen.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marten64

    • July 2012
    • 1020

    Ursprungligen postat av Ekenberg
    Riktigt vackert, ser helt underbart ut. Det är allt så att man saknar en dam......men det får bli ett annat projekt
    Tack Thomas! Men nu serverade jag en nyanserad bild av dammlivet. Bilderna visade inte när jag håvade upp alger, tidig sommarvärme har gett algblomning där mina växter inte hängt med. Dessutom sjunker vattenytan oroväckande fort....läcker dammduken eller är det endast avdunstning?? Jag är dessutom rädd att mitt filter är för klent för den mängd Koi jag har....och skall köpa ett med större kapacitet.
    Samtidigt ser jag problemen som utmanande och är mycket nöjd med att ha blivit med damm.
    / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

    Kommentar

    • Ekenberg
      • December 2017
      • 3910

      Ursprungligen postat av Marten64

      Tack Thomas! Men nu serverade jag en nyanserad bild av dammlivet. Bilderna visade inte när jag håvade upp alger, tidig sommarvärme har gett algblomning där mina växter inte hängt med. Dessutom sjunker vattenytan oroväckande fort....läcker dammduken eller är det endast avdunstning?? Jag är dessutom rädd att mitt filter är för klent för den mängd Koi jag har....och skall köpa ett med större kapacitet.
      Samtidigt ser jag problemen som utmanande och är mycket nöjd med att ha blivit med damm.
      Vi kanske är lite oroliga av oss båda två men så länge man ändå upplever det som något positivt , får oron finnas med......

      Kommentar

      • Marten64

        • July 2012
        • 1020

        Idag fick jag en rågad murarbalja med Vattenhyacinter från Mats (Akvariestugan)
        De kommer göra sig fint i dammen!
        För tillfället är de något hängiga efter flytt och att de numer är fritt flytande men de kommer kommer snart återfå stadga och bilda fina flytande öar.

        Redan nu är Hyacinterna Koiens favorit hängplats, spännande rötter och efterlängtad skugga...

        Stort Tack Mats!

        /Johan



        Skickat från min iPhone med Tapatalk
        / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6050

          Vad fint, och trivsamt, det ser ut!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Toppenfint Johan

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Marten64

              • July 2012
              • 1020

              Tack Nando och Inger! Här kommer en liten filmsnutt från eftermiddagens måltid.





              Skickat från min iPhone med Tapatalk
              / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

              Kommentar

              • Marten64

                • July 2012
                • 1020

                Här kommer ytterligare en dammrulle. Denna film tog jag under tisdagens regnande. Det enormt skvalande ljudet kommer främst från vatten som rinner över min dåligt rensade hängränna....





                Skickat från min iPhone med Tapatalk
                Senast redigerad av Marten64; 03 June 2018, 21:27.
                / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Härligt med hyacinten! Det ser mycket bra ut.

                  Kommentar

                  • LindaAlgo
                    • July 2015
                    • 1373

                    Vad fint det blev. Avundsjuk på regnet med.
                    Med vänlig hälsning Linda

                    Kommentar

                    • Marten64

                      • July 2012
                      • 1020

                      Ursprungligen postat av LindaAlgo
                      Vad fint det blev. Avundsjuk på regnet med.
                      Tack! Ja det var riktigt härligt, vi hade regn två dagar i rad, det behövdes.
                      Vattenhyacinterna är guldvärda, idag är den första dagen på tre veckor som jag inte håvat trådalger. Snart kommer de dessutom blomma vackert!
                      / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                      Kommentar

                      • LindaAlgo
                        • July 2015
                        • 1373

                        Förstår det. Vi hade verkligen behövt med. Speciellt tanke på den stora skogsbranden härjar fritt här med.
                        Det låter som att de var helt rätt medicin då.
                        Med vänlig hälsning Linda

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          Kul med bra och hjälpsamma kompisar!

                          Kommentar

                          • Marten64

                            • July 2012
                            • 1020

                            För tillfället jobbar jag på Tåværet en ö utanför den större ön Vega som ligger strax söder om Lofoten. Här är det fantastiskt vackert, lugnt och orört.



                            Trots att jag är långt hemifrån kan jag inte släppa hobbyn helt, särskilt inte när berget och stenarna är mycket speciella och vackra





                            Så nu blir lasten tyngre hem än var den var hit upp trots att vi provianterat för tre veckor....








                            Skickat från min iPhone med Tapatalk
                            / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6050

                              Vad vackert!

                              Kommentar

                              • Ekenberg
                                • December 2017
                                • 3910

                                Grymt vackert, vilket jobb att få åka till denna plats.....

                                Kommentar

                                Arbetssätt...