Ett akvarium på tippen.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marten64

    • July 2012
    • 1020

    Tack för Vattenhyacinterna Mats! Än så länge hamnade de på den grunda delen av dammen i ett knippe. Jag band ihop dem med ett snöre, förhoppningsvis snor rötterna sig samman så de kan glida ut på de djupare delarna utan att välta.



    /Johan
    / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Det kan du lita på att de gör. De sprider sig fint och välter inte, när de kommer igång med sina breda rotsystem.
      Tror det var en bra idé att sätta dom i en klunga, så har du liksom samlat ihop dom nu till en början - sen skall du se.
      Riktigt roligt att kunna bidra till ditt fantastiskt fina dambygge. Skall bli kul att se hur det utvecklar sig!

      Kommentar

      • tanteva
        • September 2015
        • 1399

        hualigen så fint det vart =D

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13109

          Riktigt snygg damm!!!! Har du inte funderat på musselblomman i din damm? Den förökar sig snabbt och flyter runt så där trevligt! Blir det för mycket är det lätt att bara rensa lite...
          Senast redigerad av åheim; 12 June 2017, 21:30.
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • Marten64

            • July 2012
            • 1020

            Ursprungligen postat av åheim
            Riktigt snygg damm!!!! Har du inte funderat på musselblomman i din damm? Den förökar sig snabbt och flyter runt så där trevligt! Blir det för mycket är det lätt att bara rensa lite...
            Tack så mycket! Jag hade musselblommor tidigt i våras men då var det nog lite för kallt och näringsfattigt i dammen. Jag hade inga fiskar då. Jag får göra ett nytt försök, jag har dem i akvariumet.
            /Johan

            / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

            Kommentar

            • Marten64

              • July 2012
              • 1020

              Är det hälsosamt när ens nattduksbord ser ut så här?



              /Johan
              / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48147

                Ursprungligen postat av Marten64
                Är det hälsosamt när ens nattduksbord ser ut så här?



                /Johan
                Absolut
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • tanteva
                  • September 2015
                  • 1399

                  ja mycket =D

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Parva känns som ett givet val. Ursnygg!
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Marten64

                      • July 2012
                      • 1020

                      Ursprungligen postat av Bluewing
                      Parva känns som ett givet val. Ursnygg!
                      Parva är mycket vacker men även den har sina tristare stunder, yrvaken, osminkad och kanske rent av bakis....

                      Trött Parva


                      Glad Parva
                      / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                      Kommentar

                      • Marten64

                        • July 2012
                        • 1020

                        Nu blommar det åter i dammen, efter att den Gula näckrosen blommat ut.

                        Mats Vattenhyacinter kommer fint i mängd.

                        Vattenaloe eller Dyborre.

                        De vackra blommorna luktar skunk och har riktat in sig på flugor som pollinatörer.
                        / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Så vackert det blivit! Gissar att du hänger en del där. Blev det så mysigt att ha damm som du tänkte?
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • tanteva
                            • September 2015
                            • 1399

                            ursnyggt =D

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Ursprungligen postat av Marten64

                              Parva är mycket vacker men även den har sina tristare stunder, yrvaken, osminkad och kanske rent av bakis....

                              Trött Parva


                              Glad Parva
                              Mysteriet här på Zoopet är ju att inte fler väljer att ha dessa lyckliga skönheter.
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Marten64

                                • July 2012
                                • 1020

                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Så vackert det blivit! Gissar att du hänger en del där. Blev det så mysigt att ha damm som du tänkte?
                                Det är faktiskt bättre än vad jag tänkte, dels har resan/byggandet som det så ofta är varit härligt och på köpet tar vi tag i och får ordning på en del av trädgården som bara varit en börda.
                                Till en början var jag även skeptisk till att bara kunna se fiskarna från ovan, kunde det vara något? Det är det verkligen och Koifisken är mycket roande, jag handmatade dem redan efter cirka två veckor och har säkert växt 5-6 cm på de två månader jag haft dem. De är riktiga kelgrisar. Damm rekommenderas.
                                / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...