Ett akvarium på tippen.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tanteva
    • September 2015
    • 1399

    #76
    wow det är så fint =D hur har du tänkt med plantering längs med kanten för att ev dölja plasten ? eller du kanske redan har en idé som inte kommit fram än =D
    Krukplanteringar är snyggt med och enkelt att ta in ut höst vår, nån näckros är ju alltid bra för skugga för fisk .

    Jag förstår ju att det är i ett utvecklings skede så det blir spännande se hur det fortskrider =D

    Kommentar

    • Marten64

      • July 2012
      • 1020

      #77





      Idag har det varit en stor dag, jag besökte Kent i Nol och köpte ett gäng Japanska Koi. Jag känner att det är en art där man kan snöa in en hel del, och här finns det mycket att läsa. Mycket roligt!

      Jag gjorde som du sa Kjell, jag breddade vattenfallet och förgrenade det och har nu två vattenfall, det ledde till ett behagligt porlande. Brottas fortfarande med läckande slangar, slangklämmor och fogningar.
      Eva! Tack! Jag ligger efter vad det gäller växter men hoppas att jag klarar Koibajsstormen med Musselblommor som jag har i mängd i mina Regnbågskar. Om två veckor har jag ärende ner till Skåne och där kan jag köpa växter...

      /Johan
      Senast redigerad av Marten64; 27 May 2017, 21:04.
      / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

      Kommentar

      • Marten64

        • July 2012
        • 1020

        #78
        Eva jag har fått tips om en variant för att täcka Gummiduken, jag fotar det och förklarar imorgon, vet inte om det är optimalt men jag börjar samtidigt vänja mig vid dukkanten som nu är gult pollentäckt....

        /Johan
        / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

        Kommentar

        • Marten64

          • July 2012
          • 1020

          #79


          OBS! Se tidigare bild, ett dammsugaremunstycke kom väl till pass för vattenfall.
          / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #80
            Har du skaffat några näckrosor? Dom brukar breda ut sig rejält
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Marten64

              • July 2012
              • 1020

              #81
              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              Har du skaffat några näckrosor? Dom brukar breda ut sig rejält
              Jag har faktiskt varit nere vid Lärjeån och grävt upp en Gul näckros idag. De har ganska stora, djupgående rötter och var svåra att få upp hela, om den klarar sig blir det säkert fler.
              /Johan
              / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                #82
                Johan, jag har finfin vattenhyacint som du kan ta stora delar av. Hör av dig, så löser vi det!
                Senast redigerad av Mats Bryzell; 28 May 2017, 16:14.

                Kommentar

                • tanteva
                  • September 2015
                  • 1399

                  #83
                  men det ser ju så himla gött ut med berget i anslutning så där... naturdamm liksom... blir spännande å se hur det blir =D fina fiskar med ... å med vattenfallen vart det ju super.... vi skulle haft lite ljud film på det bara =P nu retas jag ;-)

                  Kommentar

                  • Marten64

                    • July 2012
                    • 1020

                    #84
                    Ursprungligen postat av tanteva
                    wow det är så fint =D hur har du tänkt med plantering längs med kanten för att ev dölja plasten ? eller du kanske redan har en idé som inte kommit fram än =D
                    Krukplanteringar är snyggt med och enkelt att ta in ut höst vår, nån näckros är ju alltid bra för skugga för fisk .

                    Jag förstår ju att det är i ett utvecklings skede så det blir spännande se hur det fortskrider =D


                    Här har jag försökt dölja gummiduken med Tec7, den finns i lite olika färgvarianter, jag har använt grå och sedan tryckt dit lite grus/sand. Det är fruktansvärt kletigt men effektivt.

                    /Johan
                    / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                    Kommentar

                    • Marten64

                      • July 2012
                      • 1020

                      #85
                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Johan, jag har finfin vattenhyacint som du kan ta stora delar av. Hör av dig, så löser vi det!
                      Ja, jag vill jättegärna köpa vattenhyacint av dig, jag kan komma förbi någon dag under helgen om det passar?


                      Idag blev det ytterligare några gula Näckrosor, här hjälper yngsta dottern Karin och Triton till.
                      / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                      Kommentar

                      • Marten64

                        • July 2012
                        • 1020

                        #86
                        Ursprungligen postat av tanteva
                        men det ser ju så himla gött ut med berget i anslutning så där... naturdamm liksom... blir spännande å se hur det blir =D fina fiskar med ... å med vattenfallen vart det ju super.... vi skulle haft lite ljud film på det bara =P nu retas jag ;-)
                        Tyvärr är jag väl Zoopets enda medlem som inte lyckats/kan lägga in en film. Har faktiskt försökt ett antal gånger...
                        /Johan
                        / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                        Kommentar

                        • tanteva
                          • September 2015
                          • 1399

                          #87
                          det där tec 7 såg ju bra ut =D om man jämför med helsvart kant , nu har ju du så man inte kan plantera så enkelt längsmed kanten annars hade det ju kunnat vara ett sätt med =D eller bara lägga småsten runt =) Fin dotter du har som hjälper farsan =D glöm inte ha några vatten liljor för skönhetens skull =d ser ut som det finns sådana med där hon gräver =D

                          Kommentar

                          • tanteva
                            • September 2015
                            • 1399

                            #88
                            jag lägger upp mina filmer via u tube... sedan länkar jag bara från där... så gör jag =)

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              #89
                              Ursprungligen postat av Marten64

                              Ja, jag vill jättegärna köpa vattenhyacint av dig, jag kan komma förbi någon dag under helgen om det passar?


                              Idag blev det ytterligare några gula Näckrosor, här hjälper yngsta dottern Karin och Triton till.
                              Du får plocka så mycket du vill, kostar gratis!
                              I helgen är jag fullsketen, men vi kan höras av nästa vecka så bestämmer vi en eftermiddag/kväll.

                              Kommentar

                              • Marten64

                                • July 2012
                                • 1020

                                #90


                                Hoppas på att jag lyckats lägga ut en film. "Porlande vattenfall".
                                /Johan
                                / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...