Ett akvarium på tippen.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Inger H
    svarade
    Även jag tycker det är kul att du uppdaterar, dessutom har du ett nytt projekt på gång - undrar vad för nåt?

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg

    Vi väntar med spänning...
    Ja, jag tycker också att det är spännande. Vi har en gammal spinnrock som står under trappan och samlar damm men nu skall den upp på vinden. Istället kommer där att bli ett Tanganyikakar. Jag har beställt ett akvarie som mäter 95x95x60, det är det jag får plats med. Det ända jag vet är att jag vill ha någon form av Altolamprologus, jag tycker de ser så coola ut. Som sagt Tanganyika något som jag inte har någon koll på så det skall bli roligt. Tyvärr är det lite everanstid som först skall väntas ut....och bänkbygge....eventuellt lite färg på väggen...

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Åh, vad kul....ja, jag skulle ju åkt med men beslutade mig för att jag var för sjuk......ångrar inte mitt beslut men är ledsen att jag missade resan.

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Idag var jag med GCAS och besökte fantastiska ”Den blå Planet” i Köpenhamn. Det är verkligen fint och kul!






    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Marten64

    Hoppas och tror att jag kommer bli lite mer delaktig nu när akvarieårstiden börjar och jag har ett nytt projekt i startgroparna.
    Vi väntar med spänning...

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Wow! Gôtt att du delar med dig av dina upplevelser och bilder. Topp!
    Hoppas och tror att jag kommer bli lite mer delaktig nu när akvarieårstiden börjar och jag har ett nytt projekt i startgroparna.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Wow! Gôtt att du delar med dig av dina upplevelser och bilder. Topp!

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Nyligen hälsade jag på min äldsta dotter som läser engelska i Brighton, då passade jag på att besöka Sea world och några pubar... Akvariet i Brighton är det äldsta i värden som är i drift, 140 år. Mycket är det samma i dessa offentliga akvarium men det fanns några ljusglimtar.
    Kanske var det ändå lokalerna som var det häftigaste.
    Jag kom när det öppnade och hade lokalerna mer eller mindre för mig själv vilket var härligt. Man spelade hög klassisk musik vilket var riktigt stämnings höjande!






    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Marten64
    Det börjar kanske bli dags att sälja av några ansistrus
    På bilden ser det värre ut än var det är, här lyckades jag fånga en mängd av dem...,


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Ett riktigt stimm

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Det börjar kanske bli dags att sälja av några ansistrus
    På bilden ser det värre ut än var det är, här lyckades jag fånga en mängd av dem...,


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Ja de är faktiskt riktiga coolingar och i vinterbaljan har jag möjlighet att studera dem på riktigt nära håll vilket ger ytterligare en dimension till ”dammeriet”

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Jättekul, nu får du njuta av dina firrar genom akvarierutan då fram till våren. Kul att få en uppdatering igen

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Vilka coolingar!

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Denna helg blev det vinter för mina Koi de fick flytta in men nu är de inte tio utan 77 då det blivit rejält med tillskott.
    De äldre Koien har växt en hel del under sommaren, tillväxten varierar mellan 12-19 cm.....
    Personligen tycker jag att det är skönt att vinterförvarar dem inomhus. I våras var det många ledsna dammägare som mist Koi efter den stränga vintern, Koi som säkert varit ännu mer ledsna...

    Glad Koi.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg
    Det kommer ju en höst också, men lite kul är det ju ändå att våra barn umgås.....frågade ut min son om ditt regnbågskar, men det var släckt när han var där , dammen hade han ju sett. Ha en riktigt skön sommar.
    Ja det är skoj! Ha det härligt i sommar du med!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...