Ett akvarium på tippen.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Marten64
    Upp som en sol och ned som en pannkaka!
    Vet inte om jag jinxade något när jag häromdagen lade ut bilder på mitt 720 Tanganyika?
    Idag när jag skulle titta till karen en snabbis efter jobbet så stod det och läckte. Det läckte ganska rejält och man får väl säga att jag hade tur i oturen som tittade förbi i rättan tid.

    Klicka på bilden för större version

Namn: 88B4C7B6-747D-4BF6-B030-E92D85BA5DF3.jpeg
Visningar: 283
Storlek: 389,2 KB
ID: 2413788

    Efter en mycket jobbig kväll för fiskar och mig är nu läget under kontroll. En fördel med lokalen är att det fanns alternativa platser för fiskarna.

    Klicka på bilden för större version

Namn: E63D7F54-52B8-4C26-8C86-15EDF8FA3967.jpeg
Visningar: 260
Storlek: 849,0 KB
ID: 2413789
    En skrämd Foae söker skydd...
    Ja jädrans, som sagt tur i oturen. Men det var nog lokalens finast inredda kar och med mycket spännande invånare, lite tur i oturen var ju också att mitt diskuskar under fångade upp en dela av vattnet. Tuff kväll Johan men snyggt jobbat. Och nu blir det lättare att få in det nya 720 så inget ont som inte för något gott med sig....och all fisk klarade sig .

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Upp som en sol och ned som en pannkaka!
    Vet inte om jag jinxade något när jag häromdagen lade ut bilder på mitt 720 Tanganyika?
    Idag när jag skulle titta till karen en snabbis efter jobbet så stod det och läckte. Det läckte ganska rejält och man får väl säga att jag hade tur i oturen som tittade förbi i rättan tid.

    Klicka på bilden för större version

Namn: 88B4C7B6-747D-4BF6-B030-E92D85BA5DF3.jpeg
Visningar: 283
Storlek: 389,2 KB
ID: 2413788

    Efter en mycket jobbig kväll för fiskar och mig är nu läget under kontroll. En fördel med lokalen är att det fanns alternativa platser för fiskarna.

    Klicka på bilden för större version

Namn: E63D7F54-52B8-4C26-8C86-15EDF8FA3967.jpeg
Visningar: 260
Storlek: 849,0 KB
ID: 2413789
    En skrämd Foae söker skydd...

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Trevliga bilder. Jag är så svag för sandciklider. Foae har jag aldrig ägt, men såg en gång en hane i lektagen...vilken vacker firre. Finns på önskelistan för framtiden.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Marten64

    Det har tyvärr varit dåligt med uppdateringar, jag hoppas att jag håller i det lite bättre nu.

    Det hade varit roligt med besök i lokalen! Jag får höra med Thomas när han tycker det är lämpligt.
    Jag har ”endast” fyra akvarium i lokalen men ett till är på gång.
    Två av de fyra är jag riktigt nöjd med, de tuggar på fint. De två andra känns lite tillfälliga.
    Ett av de jag är nöjd med är mitt 720 Tanganyika.
    Klicka på bilden för större storlek Namn:	 4AD61769-05FC-4F39-B7A1-B82FE050643F.jpeg Visningar:	0 Storlek:	269.1 kB ID: 	2413722

    Där har jag bland annat ett gäng Cyatyopharynx foae, alla är inte fullvuxna men två hannar håller maktkamp.

    Klicka på bilden för större storlek Namn:	 017D5C33-B68C-4321-95AB-9B8D34A52C07.jpeg Visningar:	0 Storlek:	589.2 kB ID: 	2413723

    Där har jag även ett gäng Cyprichromis samt ett par Xenotilapia Papilio Tembwe II. De lekte nyss men ynglen klarade sig inte. Det blev något fel när hanen skulle ta över ruvandet.

    Klicka på bilden för större storlek Namn:	 84A113BF-002B-4E22-AAD2-021F684E2EAE.jpeg Visningar:	0 Storlek:	545.8 kB ID: 	2413724
    Slutligen har jag en Altolamprologus, sort, kön och ålder vet jag inte? Den följde med karet. Förslag mottages gärna.

    Klicka på bilden för större storlek Namn:	 CDF10535-DBD5-449C-8F2D-129326E3C9A0.jpeg Visningar:	0 Storlek:	356.2 kB ID: 	2413725
    Verkligen snygga foton . Grymt vackert kar, får erkänna att jag suttit många timmar framför det.....

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Ursprungligen postat av ICC
    Kul att du uppdaterar tråden Marten. Ska bli ett nöje att spana in dina akvarier vid besök i lokalen.
    Det har tyvärr varit dåligt med uppdateringar, jag hoppas att jag håller i det lite bättre nu.

    Det hade varit roligt med besök i lokalen! Jag får höra med Thomas när han tycker det är lämpligt.
    Jag har ”endast” fyra akvarium i lokalen men ett till är på gång.
    Två av de fyra är jag riktigt nöjd med, de tuggar på fint. De två andra känns lite tillfälliga.
    Ett av de jag är nöjd med är mitt 720 Tanganyika.
    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        4AD61769-05FC-4F39-B7A1-B82FE050643F.jpeg Visningar:	0 Storlek:	269.1 kB ID:     	2413722

    Där har jag bland annat ett gäng Cyatyopharynx foae, alla är inte fullvuxna men två hannar håller maktkamp.

    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        017D5C33-B68C-4321-95AB-9B8D34A52C07.jpeg Visningar:	0 Storlek:	589.2 kB ID:     	2413723

    Där har jag även ett gäng Cyprichromis samt ett par Xenotilapia Papilio Tembwe II. De lekte nyss men ynglen klarade sig inte. Det blev något fel när hanen skulle ta över ruvandet.

    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        84A113BF-002B-4E22-AAD2-021F684E2EAE.jpeg Visningar:	0 Storlek:	545.8 kB ID:     	2413724
    Slutligen har jag en Altolamprologus, sort, kön och ålder vet jag inte? Den följde med karet. Förslag mottages gärna.

    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        CDF10535-DBD5-449C-8F2D-129326E3C9A0.jpeg Visningar:	0 Storlek:	356.2 kB ID:     	2413725

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Kul att du uppdaterar tråden Marten. Ska bli ett nöje att spana in dina akvarier vid besök i lokalen.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Marten64
    Tack Thomas och Mats!

    Bara fem inlägg tidigare i tråden skrev jag att jag skulle minska ned antalet kar, det var visserligen över ett år sedan men det blev tvärtom. För tillfället har jag sju akvarium igång och ett till är på gång.
    I karen huserar regnbågar, gobies och Tanganyika.

    Klicka på bilden för större version

Namn: 9B37DEA9-2E45-4031-8AE8-FA74B23702EC.jpeg
Visningar: 197
Storlek: 530,1 KB
ID: 2413652

    I ett 375 kar har jag fyra Kejsargobi tillsammans med några M Splendida yngel(Regnbågar).
    Kejsargobin är en ny bekantskap hittills positiv.
    Dessutom grymt vacker, ett smycke helt enkelt.

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Tack Thomas och Mats!

    Bara fem inlägg tidigare i tråden skrev jag att jag skulle minska ned antalet kar, det var visserligen över ett år sedan men det blev tvärtom. För tillfället har jag sju akvarium igång och ett till är på gång.
    I karen huserar regnbågar, gobies och Tanganyika.

    Klicka på bilden för större version

Namn: 9B37DEA9-2E45-4031-8AE8-FA74B23702EC.jpeg
Visningar: 197
Storlek: 530,1 KB
ID: 2413652

    I ett 375 kar har jag fyra Kejsargobi tillsammans med några M Splendida yngel(Regnbågar).
    Kejsargobin är en ny bekantskap hittills positiv.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ja, jag såg dessa då jag var i er lokal. Toppfina!

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Grymt fina, jag njuter ju av dessa varje dag

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Melanotaenia Trifasciata, Running Creek. En vacker variant av den Australienska Trifasciata, det finns ett 20-tal färgvarianter beroende på fångstplats, där Goyder river är den mest kända.


    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        2A435DF3-B3EC-49D5-8F45-791ECE5AB230.png Visningar:	0 Storlek:	2.66 MB ID:     	2413584
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Marten64

    Jag kommer att långsamt avveckla mitt mindre tetrakar för att sedan endast ha mitt stora regnbågskar, det kommande Tanganyikakaret och Koidammen, det får räcka. Det är ungefär där min gräns går, ett tag hade jag igång fem akvarium det tog mer kraft än det gav energi.
    Ja, man måste inse hur mycket kraft, tid och intresse som finns, tycker man att för många kar är jobbiga, då är det nog dags att avveckla några. För mig helt rätt inställning

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H

    ... och hur kunde jag missa det inlägget . Då får du också en ny art att pyssla med. Tänk, att det finns alltid plats - fast man inte tror det, att klämma in ytterligare kar

    //Inger
    Jag kommer att långsamt avveckla mitt mindre tetrakar för att sedan endast ha mitt stora regnbågskar, det kommande Tanganyikakaret och Koidammen, det får räcka. Det är ungefär där min gräns går, ett tag hade jag igång fem akvarium det tog mer kraft än det gav energi.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Marten64

    Hej!
    Det nya projektet beskrivs delvis i inlägg 258.
    ... och hur kunde jag missa det inlägget . Då får du också en ny art att pyssla med. Tänk, att det finns alltid plats - fast man inte tror det, att klämma in ytterligare kar

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H
    Även jag tycker det är kul att du uppdaterar, dessutom har du ett nytt projekt på gång - undrar vad för nåt?

    //Inger
    Hej!
    Det nya projektet beskrivs delvis i inlägg 258.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...