Ett akvarium på tippen.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Marten64
    svarade
    Ursprungligen postat av Faltaren
    Nice. Kul med en naturlig klippa
    Tack, ja jag hoppas att det blir bra, det blir lite lurigare att få till det med duken men jag hoppas kunna lösa det. Har även tänkt att få till ett litet vattenfall eller en liten porlande ränna nerför klippan.

    /Johan
    Senast redigerad av Marten64; 14 August 2016, 22:18.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    åh så fint det börjar bli! Gissar att jobbet med dammen också är kul.

    Lämna en kommentar:


  • Faltaren
    svarade
    Nice. Kul med en naturlig klippa

    Lämna en kommentar:


  • Sara1982
    svarade
    Kul att se fler dammbyggen :-) vi började med vårt i höstas när jag önskade mig en liten formgjuten historia på 1.5 kubik.... det blev betydligt större projekt

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    [IMG]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160727/6f258ff43f3650250a56b5b0d6e29be9.jpg[/IMG

    Nu är måtten satta, dammen blir ca3,5x4,5m, djupet kommer att variera mellan 0,4-1,2m. Efter att grävt ur och baxat och bilat bort sten har jag murat. Lite murande återstår. Sedan är det dags att jämna till sidor och botten. Skoj är det!

    /Johan


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade


    Lägger in en bild på min hybrid, tyvärr är det en korsning men han är riktigt vacker. Jag kollade in honom i affären i drygt ett år där han gick blek och trött i ett 50-liters akvarium, växtlöst och tillsammans med små Pseudomugil furcatus.
    Det blev ett lyckat barmhärtighets köp.

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade

    Har ägnat en del av kvällen till den terapeutiska sysslan vattenbyte. Som vanligt ca 50%, ikväll var det en kall störtskur, snart skiner fiskarna upp!

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Det är ju den typen av bergvägg man ska göra en avgjutning till en btn malawi

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Kommer bli hur bra som helst, vi får ta en zoopet-träff där sen när det är klart så man får se det i verkligheten
    Jo, jag hoppas det blir fint, nu har jag lyckats sälja in idéen till min fru som en del av en japansk trädgård. Och har backup när jag lägger tid på att grävadamm, när det finns så mycket annat viktigt att göra....
    nästa vår blir det fisk i dammen, då tar vi ett Zoopetmöte här.

    /Johan
    Senast redigerad av Marten64; 21 May 2016, 16:45.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Kommer bli hur bra som helst, vi får ta en zoopet-träff där sen när det är klart så man får se det i verkligheten

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Lyckades få undan endel rejäla stenar med vinsch och spännband. Det är ett tufft jobb att vara dammbyggare!

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade


    Nu blir det lite god kvällsläsning med det senaste numret från IRG. Har och med denna tidning avsevärt förbättrat min gamla gymnasietyska, förvånansvärt mycket finns ändå lagrat i hjärnans skrymslen.
    /Johan

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Du får väl karva ut berget ännu mer så du får en swimmingpool
    Tanken har slagit mig, Något mina tre döttrar hade uppskattat väldigt mycket mer?
    /Johan

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Du får väl karva ut berget ännu mer så du får en swimmingpool

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...