Ett akvarium på tippen.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ekenberg
    • December 2017
    • 3910

    Tänk, nu har jag varit hemma hos dig ett par gånger men ännu inte sett varken damm eller akvarium
    visserligen är jag ju alltid där mitt i natten......men ändå

    Kommentar

    • Marten64

      • July 2012
      • 1020

      Ursprungligen postat av stefant
      Kul men svårt att härbärgera 60 extra koi-fiskar...
      Ja, riktigt skoj! Jag är dock lite kluven till detta nytillskott, dels vill jag inte ha fler Koi då jag har begränsat utrymme. Jag är också rädd att de blir ”blurriga/oskarpa” i täckningen. Det är inte lätt att vara Koi....
      / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

      Kommentar

      • Marten64

        • July 2012
        • 1020

        Ursprungligen postat av Ekenberg
        Tänk, nu har jag varit hemma hos dig ett par gånger men ännu inte sett varken damm eller akvarium
        visserligen är jag ju alltid där mitt i natten......men ändå
        Ja jag har hört om dina nattliga besök. Tyvärr har jag varit borta en hel del på senare tid, först tre Norgeveckor och nu två veckor i Lüneburg. När jag är hemma får du gärna titta förbi dagtid, varken jag, damm eller akvarium kommer till rätta nattetid men du är välkommen närsomhelst....
        / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

        Kommentar

        • Ekenberg
          • December 2017
          • 3910

          Det kommer ju en höst också, men lite kul är det ju ändå att våra barn umgås.....frågade ut min son om ditt regnbågskar, men det var släckt när han var där , dammen hade han ju sett. Ha en riktigt skön sommar.

          Kommentar

          • Marten64

            • July 2012
            • 1020

            Ursprungligen postat av Ekenberg
            Det kommer ju en höst också, men lite kul är det ju ändå att våra barn umgås.....frågade ut min son om ditt regnbågskar, men det var släckt när han var där , dammen hade han ju sett. Ha en riktigt skön sommar.
            Ja det är skoj! Ha det härligt i sommar du med!
            / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

            Kommentar

            • Marten64

              • July 2012
              • 1020

              Denna helg blev det vinter för mina Koi de fick flytta in men nu är de inte tio utan 77 då det blivit rejält med tillskott.
              De äldre Koien har växt en hel del under sommaren, tillväxten varierar mellan 12-19 cm.....
              Personligen tycker jag att det är skönt att vinterförvarar dem inomhus. I våras var det många ledsna dammägare som mist Koi efter den stränga vintern, Koi som säkert varit ännu mer ledsna...

              Glad Koi.


              Skickat från min iPhone med Tapatalk
              / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6050

                Vilka coolingar!

                Kommentar

                • Ekenberg
                  • December 2017
                  • 3910

                  Jättekul, nu får du njuta av dina firrar genom akvarierutan då fram till våren. Kul att få en uppdatering igen

                  Kommentar

                  • Marten64

                    • July 2012
                    • 1020

                    Ja de är faktiskt riktiga coolingar och i vinterbaljan har jag möjlighet att studera dem på riktigt nära håll vilket ger ytterligare en dimension till ”dammeriet”
                    / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                    Kommentar

                    • Marten64

                      • July 2012
                      • 1020

                      Det börjar kanske bli dags att sälja av några ansistrus
                      På bilden ser det värre ut än var det är, här lyckades jag fånga en mängd av dem...,


                      Skickat från min iPhone med Tapatalk
                      / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                      Kommentar

                      • Ekenberg
                        • December 2017
                        • 3910

                        Ursprungligen postat av Marten64
                        Det börjar kanske bli dags att sälja av några ansistrus
                        På bilden ser det värre ut än var det är, här lyckades jag fånga en mängd av dem...,


                        Skickat från min iPhone med Tapatalk
                        Ett riktigt stimm

                        Kommentar

                        • Marten64

                          • July 2012
                          • 1020

                          Nyligen hälsade jag på min äldsta dotter som läser engelska i Brighton, då passade jag på att besöka Sea world och några pubar... Akvariet i Brighton är det äldsta i värden som är i drift, 140 år. Mycket är det samma i dessa offentliga akvarium men det fanns några ljusglimtar.
                          Kanske var det ändå lokalerna som var det häftigaste.
                          Jag kom när det öppnade och hade lokalerna mer eller mindre för mig själv vilket var härligt. Man spelade hög klassisk musik vilket var riktigt stämnings höjande!






                          Skickat från min iPhone med Tapatalk
                          / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Wow! Gôtt att du delar med dig av dina upplevelser och bilder. Topp!

                            Kommentar

                            • Marten64

                              • July 2012
                              • 1020

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Wow! Gôtt att du delar med dig av dina upplevelser och bilder. Topp!
                              Hoppas och tror att jag kommer bli lite mer delaktig nu när akvarieårstiden börjar och jag har ett nytt projekt i startgroparna.
                              / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                              Kommentar

                              • Ekenberg
                                • December 2017
                                • 3910

                                Ursprungligen postat av Marten64

                                Hoppas och tror att jag kommer bli lite mer delaktig nu när akvarieårstiden börjar och jag har ett nytt projekt i startgroparna.
                                Vi väntar med spänning...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...