375 liters tank, bygge av pumpvägg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ehnebom
    • October 2015
    • 6

    375 liters tank, bygge av pumpvägg

    Ja...det här var ju inte tänkt att bli en projekttråd när jag började. Hittade forumet i efterhand
    Men jag har tagit lite bilder iaf med telefonen, som jag endå lägger in. Och försöker i framtiden att fota med bättre kvalitet!

    Hämtade en ny tank (det var säkert 15 år sedan jag hade nått sist) och tvättade ur, samt skrapade bort en gammal målad blå bakgrund)

    [IMG]http://i214.photobucket.com/albums/cc5/Ehnebom/WP_20151117_001_zp

    Lackade en ny svart, och började fundera över pump/filtrering. Det gamla filtret var gjort som att en filtermatta var fastböjd i ett hörn mellan två glaslister. Typ som det står nu, man ser även siliconrester av listen från långsidan

    [IMG]http://i214.photobucket.com/albums/cc5/Ehnebom/WP_20151118_006_zp

    Jag gillade det inte, så jag stoppade ner filtermattan i en bit dräneringsrör jag fick med. Åsså pumpen nerstucken i det.
    Gillade inte det heller...Så jag bockade till lite plexi, borrade och gängade fast några mellanväggar

    [IMG]http://i214.photobucket.com/albums/cc5/Ehnebom/WP_20151118_007_zp
    Senast redigerad av Ehnebom; 28 November 2015, 08:38.
  • Ehnebom
    • October 2015
    • 6

    #2
    Eftersom att man tydligen måste betala för att få bilderna synliga i forumet så skiter jag i nått mer...Att jag skall behöva betala bara för att få dela med mig av bilder till övriga medlemmar är helt befängt!
    Att jag som användare t.ex skapar en projelttråd med bilder är nånting som förgyller forumet och enbart är till dess fördel. Nu blev ni istället av med en projekttråd och en medlem tills vidare

    Over and out

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13123

      #3
      Ja fast nu är det ju så att detta forum uppstår ju inte ur tomma intet och är inte en mänsklig rättighet. Tack vare en mycket sympatisk man som heter K. Forhman så kan vi alla akvarieintresserade samlas här och diskutera och dela med oss. Forumet är bara en del av det hela, det finns stora artregister, tävlingar och mycket mycket mer som man kan ta del av och som betalande får man förstås en större tillgång till den här sidan och det är ju inget konstigt med det.
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13123

        #4
        Hur tänkte du att funktionen på filtret skulle se ut förresten?
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • jozi81
          • January 2011
          • 917

          #5
          Ursprungligen postat av Ehnebom
          Eftersom att man tydligen måste betala för att få bilderna synliga i forumet så skiter jag i nått mer...Att jag skall behöva betala bara för att få dela med mig av bilder till övriga medlemmar är helt befängt!
          Att jag som användare t.ex skapar en projelttråd med bilder är nånting som förgyller forumet och enbart är till dess fördel. Nu blev ni istället av med en projekttråd och en medlem tills vidare

          Over and out
          Tråkigt. Jag som tyckte detta såg extremt spännande ut!
          Sen är det ju än mer spännande hur du fick dit dom första bilderna 8)



          Skickat från min iPad med Tapatalk

          Kommentar

          • Ehnebom
            • October 2015
            • 6

            #6
            Ja, det blev tråkigt. Och jag tror många hade tyckt det var lite intressant. Men för min del så är det totalt värdelöst att sitta och skapa en projekttråd där man måste klicka in sig på en länk för att se varje bild. Då får man som läsare, och även trådskaparen ett otroligt dåligt flöde när man läser.
            Av princip så betalar jag inte in mig på ett forum för att dela med mig (särskilt inte årligen ), jag kan däremot tänka mig att betala för att t.ex komma åt något bibliotek eller register.
            Vi har diskuterat saken på flera forum jag varit väldigt aktiv på, och konstaterat att det skrämmer bort väldigt mycket nykomlingar och då blir det bara till slut bara samma gamla rävar kvar som sitter och skriver.

            Jag vet inte om ni ser bilderna, för mig så är det bara klickbara länkar till bildernas originalplats

            Mvh E, som hoppas att nån tar sitt förnuft till fånga så man får skriva av sig lite 😌😊

            ps, jag har dock varit med på andra forum och skramlat till serveruppdateringar mm, så det är inte snålheten som bedrar 😉
            Senast redigerad av Ehnebom; 27 November 2015, 11:36.

            Kommentar

            • Knax
              • November 2012
              • 1148

              #7
              Ursprungligen postat av Ehnebom
              Ja, det blev tråkigt. Och jag tror många hade tyckt det var lite intressant. Men för min del så är det totalt värdelöst att sitta och skapa en projekttråd där man måste klicka in sig på en länk för att se varje bild. Då får man som läsare, och även trådskaparen ett otroligt dåligt flöde när man läser.
              Av princip så betalar jag inte in mig på ett forum för att dela med mig (särskilt inte årligen ), jag kan däremot tänka mig att betala för att t.ex komma åt något bibliotek eller register.
              Vi har diskuterat saken på flera forum jag varit väldigt aktiv på, och konstaterat att det skrämmer bort väldigt mycket nykomlingar och då blir det bara till slut bara samma gamla rävar kvar som sitter och skriver.

              Jag vet inte om ni ser bilderna, för mig så är det bara klickbara länkar till bildernas originalplats

              Mvh E, som hoppas att nån tar sitt förnuft till fånga så man får skriva av sig lite 

              ps, jag har dock varit med på andra forum och skramlat till serveruppdateringar mm, så det är inte snålheten som bedrar 
              När jag klickar på den första bilden kommer jag ju till din bucket och kan klicka mig hit och dit som jag vill.

              Jag är imponerad över uppfinningsrikedomen och tycker att lösningen ser spännande ut. Om jag fattar det hela rätt, drar du in vattnet genom filtervadden och skjuter ut det i det vinklade facket, där det trycks ut genom den perforerade "stenväggen"?

              Hoppas att du hänger kvar, så man får se slutresultatet! Funkar rätt OK med Photobucket, tycker jag, men jag håller med om att det blir lättare med bilder in-line.
              // Mats, a.k.a. Knax



              "All's well that ends." - Unknown

              Kommentar

              • Christer5
                • July 2015
                • 915

                #8
                Ursprungligen postat av Ehnebom
                Eftersom att man tydligen måste betala för att få bilderna synliga i forumet så skiter jag i nått mer...Att jag skall behöva betala bara för att få dela med mig av bilder till övriga medlemmar är helt befängt!
                Att jag som användare t.ex skapar en projelttråd med bilder är nånting som förgyller forumet och enbart är till dess fördel. Nu blev ni istället av med en projekttråd och en medlem tills vidare

                Over and out
                Förstår inte varför allt skall vara gratis,här får man mycket för pengarna .

                Kommentar

                • jozi81
                  • January 2011
                  • 917

                  #9
                  Ursprungligen postat av Ehnebom
                  Ja, det blev tråkigt. Och jag tror många hade tyckt det var lite intressant. Men för min del så är det totalt värdelöst att sitta och skapa en projekttråd där man måste klicka in sig på en länk för att se varje bild. Då får man som läsare, och även trådskaparen ett otroligt dåligt flöde när man läser.
                  Av princip så betalar jag inte in mig på ett forum för att dela med mig (särskilt inte årligen ), jag kan däremot tänka mig att betala för att t.ex komma åt något bibliotek eller register.
                  Vi har diskuterat saken på flera forum jag varit väldigt aktiv på, och konstaterat att det skrämmer bort väldigt mycket nykomlingar och då blir det bara till slut bara samma gamla rävar kvar som sitter och skriver.

                  Jag vet inte om ni ser bilderna, för mig så är det bara klickbara länkar till bildernas originalplats

                  Mvh E, som hoppas att nån tar sitt förnuft till fånga så man får skriva av sig lite [emoji18][emoji4]

                  ps, jag har dock varit med på andra forum och skramlat till serveruppdateringar mm, så det är inte snålheten som bedrar [emoji6]
                  Tapatalk visar det direkt som bilder, så hos mig funkar det kanon!


                  Skickat från min iPhone med Tapatalk

                  Kommentar

                  • stefanr72
                    • November 2010
                    • 1026

                    #10
                    Jag kan inte se några bilder

                    Kommentar

                    Arbetssätt...