Tantens galna akvarievärld....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tanteva
    • September 2015
    • 1399

    den e borta nu =D ... jag försökte slå sönder den snyggt så jag kanske kunde bygga med delarna...alltså limma den med silikon. Men bitarna vart kanske inte så bra, man får nog slå sönder ett gäng föst ha ha . Men kruka kvarstår som ide... men en mindre och ett passande fat till...så man kan limma fatet så det blir lite tätt...Dom lär ju inte vara så stora ynglen om det nu blir någe =D

    MEn jag måste säga med att nu börjar jag förstå det där med.. ciklider å beteenden. För jöses så dom håller på annorlunda än *vanliga* fiskar.
    Skall jag vara orolig att hon blir jagad när hon kommer för nära ? samtidigt så håller hon sig nära med flit känns det som.Det känns även som om jag har nog med plats för ett par till.
    Men det får bli när ancistrucarna flyttat dom är lite för stora för mig, ja som jag tjatat om detta . Frågan är ju med hur jag skall få upp dom...dom är inte lättfångade ;-) å helst vill jag inte möblera om hela karet för det ha ha ... flaska med vänd hals är nog det ensa jag kan komma på...med stor nog öppning så dom kan komma in... vilket är ca 3cm i diameter...alla kommer in då ha ha ja ja det blir ett äventyr ...

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Låter som ett spännande äventyr att få upp ancistrus utan att ändra inredningen. Ska bli intressant att veta hur det går. Heja Eva!


      Skickat från min iPhone med Tapatalk
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • tanteva
        • September 2015
        • 1399

        nu har jag bäddat till pandurorna.... dom har fått en lövhög som dom tydligen har i det vilda.... det å smarriga blackworms skall väl göra sitt =D

        Kommentar

        • tanteva
          • September 2015
          • 1399

          tja den bäddningen med löv inser jag måste ma mer löv =P... å bättre planerat från början... men jag jobbar vidare på det =D
          Nu har honan blivit svartare och man ser lite gult för första gången =D Alltså jag pratar om apistogramma panduro som jag skaffade för ett tag sedan =) glada åt den levande maten är dom med =) man ser henne som hastigast i början ini kokosnöten =9 skmrar till lite gulsvart när hon tar en mask =)

          video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av tanteva
            tja den bäddningen med löv inser jag måste ma mer löv =P... å bättre planerat från början... men jag jobbar vidare på det =D
            Nu har honan blivit svartare och man ser lite gult för första gången =D Alltså jag pratar om apistogramma panduro som jag skaffade för ett tag sedan =) glada åt den levande maten är dom med =) man ser henne som hastigast i början ini kokosnöten =9 skmrar till lite gulsvart när hon tar en mask =)

            https://www.youtube.com/watch?v=jrG0YoqZUYE
            Kul med film Eva, pandurohonan ser fin ut .

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • tanteva
              • September 2015
              • 1399

              va kul att du tittade in =D

              Kommentar

              • tanteva
                • September 2015
                • 1399

                Nu skall vi se hur det går fiskfälla klar

                Skickat från min LG-H440n via Tapatalk

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av tanteva
                  Nu skall vi se hur det går fiskfälla klar

                  Skickat från min LG-H440n via Tapatalk
                  ... spännande

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • tanteva
                    • September 2015
                    • 1399

                    asch , så här långt har jag bara fångat panduror 2 ggr...å pansar pandor ha ha ... inga av det större.... skall prova igen när det blir mörkare =)

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      .... varför fånga Eva?

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Marten64

                        • July 2012
                        • 1020

                        Är det ansistrusen du skall fånga?
                        / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                        Kommentar

                        • tanteva
                          • September 2015
                          • 1399

                          ja... ansistrusen... skall ut men jag fångar bara pandor å panduror i den ha ha

                          Kommentar

                          • tanteva
                            • September 2015
                            • 1399

                            ja varför , tja de är för stora i mitt kar helt enkelt passar inte alls in som jag trodde .. men jag har orndat så jag ger bort dom så dom skall inte mördas i vart fall =d Men jag får nog göra om i min plockepin hörna för att få ut dom....

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av tanteva
                              ja varför , tja de är för stora i mitt kar helt enkelt passar inte alls in som jag trodde .. men jag har orndat så jag ger bort dom så dom skall inte mördas i vart fall =d Men jag får nog göra om i min plockepin hörna för att få ut dom....
                              Ok, då vet jag .

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Marten64

                                • July 2012
                                • 1020

                                Agnar du med något?
                                / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...