Tantens galna akvarievärld....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tanteva
    • September 2015
    • 1399

    Här är ett försök med foto med mobilen som är dålig =P

    Kommentar

    • tanteva
      • September 2015
      • 1399

      har ni missat mina räkbarn... för det är ju en sensation.. he he ialf för mig =D

      Kommentar

      • tanteva
        • September 2015
        • 1399

        skaffat ny mobil med bättre kamera här skall det plåtas .. =D måste bara vänta i 3 dagar för det gick bara micro kort i den...

        Kommentar

        • tanteva
          • September 2015
          • 1399

          Inte den nya än, men jag var ju bara tvungen att filma för dom var så söta och dansade så fint =D utvecklingen från att vara jagad och lite blek har ju gått bra .

          Kommentar

          • tanteva
            • September 2015
            • 1399

            å vad gick fel nu då... jag kan inte en se den själv... hmmm / nu funkade det =D

            Kommentar

            • tanteva
              • September 2015
              • 1399

              glada gurami på film ... promotar lite =P

              Kommentar

              • Mu(sic)
                • March 2012
                • 2305

                Ursprungligen postat av tanteva
                glada gurami på film ... promotar lite =P
                Va kul att se

                Kommentar

                • tanteva
                  • September 2015
                  • 1399

                  =)

                  Kommentar

                  • tanteva
                    • September 2015
                    • 1399

                    nu har han bubblor, dem är sååå små för denna sortens gurami. Men om det är yngel i har jag ingen aning om men han är en vaktare av rang ingen får komma nära där... då åker dom på en propp...

                    Kommentar

                    • tanteva
                      • September 2015
                      • 1399

                      känner mig lite exalterad... skumbon, ja han har fått bygga om men han kan nog titulera sig byggherre =D.. räkor som tydligen trivs i mitt vatten , för jag hittar räkbarn i åtminståne 2 olika storlekar
                      det äldsta är nog runt 13 mm långa =D det minsta jag sett hitils runt 7 mm , jag såg något rött på ett blad för ett tag sedan, men om det var räka eller mat .. hmmm
                      Den var dock mycket rödare än maten generellt och var drygt 2 mm stort, men den försvann fort om den levde eller fisk åt den ingen aning =)
                      har testat fota med nya mobilen så det kommer bilder senare =D

                      Kommentar

                      • tanteva
                        • September 2015
                        • 1399

                        min lille Pöjk jobbar på är så grann nu =D likaså räkorna på bilden ser man 2 st i olika storlekar vilket säger mig dom kört på så gott dom kan =D stor överlevnad tror jag inte jag har än, men så är jag ju nybörjare och inte riktigt fattat hur många som gömmer sig i min växtlighet =d

                        Kommentar

                        • Mu(sic)
                          • March 2012
                          • 2305

                          Jäklar va fin han är! Jag har aldrig sett såna guramis förut

                          Kommentar

                          • tanteva
                            • September 2015
                            • 1399

                            ja dom är nog värre än kaniner för dom håller på nu hela tiden, fast det inte är optimalt med hur högt vattnet är eller så =D han vaktar fint som han skall =D

                            Kommentar

                            • tanteva
                              • September 2015
                              • 1399

                              fan fan fan fan... nu har jag svurit färdigt... men karet läcker... jag hoppas det är själva förseglings silikon strängarna som är orsaken... turligtvis har jag silikon hemma men fasiken mitt i mina räkbarns start i livet , det gick åt många som jag inte såg nu räddade nog bara 2 eller 3-4 mm bäbisar ... troligen fler å mindre =(

                              Det har sipprat låååångsamt på båda kortsidorna....så inte katastrof läckage som tur är

                              Kommentar

                              • tanteva
                                • September 2015
                                • 1399

                                dilemma nu när det läcker i 54an.. så behöver den silikonas med... nu har jag 3 burkar som behöver remodeling. En på 114 liter en på 54 å en på 45 liter... fiskarna och de räkor och posthorn jag kunde rädda simmar med oplanterade växter i en 40 liters plastbalja för tillfället, med pump och värme... så cirkulation och grönt och mat , gurami hanen klagar inte han bygger bo de andra fiskarna ser glada ut, så dom klarar sig nog där i en vecka eller två i värsta fall..
                                Köp nytt kan man ju tycka, men jag är både fattig och snål för tillfället så det får bli göra om själva förseglings listen på alla, har dock bara en tub än så länge, vet inte om det räcker.
                                Rakblad finnes med, men jag har ingen lust för blodvite. Så jag tänker kanske vasst brytblad går lika bra, där är det ju bara bryta bladet när det blir slött eller ett blad för var sträng...Har reservblad så det är inge problem.
                                Jag har förstått man måste skära rakt och från den sida där glaset är innanför så man inte bryter själva limningen , den som håller ihop akvariet. JAg behöver ju bara försegla det på nytt, göra vattentätt.... hmm bara å bara .. hmmm måste tänka färdigt så det blir bra... kanske flytta om lite bland fiskarna

                                hmm för mye tänka kanske gör pang bara är lika bra...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...