Tantens galna akvarievärld....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mu(sic)
    • March 2012
    • 2305

    #76
    Ursprungligen postat av tanteva
    men du kanske har grannar med akvarium och en kopp kaffe =D
    Jag får knacka på och fråga. Kanske hittar nåra nya kompisar om inte annat

    Kommentar

    • tanteva
      • September 2015
      • 1399

      #77
      =)

      Kommentar

      • Mu(sic)
        • March 2012
        • 2305

        #78
        Ursprungligen postat av Mu(sic)
        Jag får knacka på och fråga. Kanske hittar nåra nya kompisar om inte annat
        Hur det kan bli! På akvaristmötet nu i eftermiddags träffade jag min grannes döttrar. Va ger du mej för det?

        Kommentar

        • tanteva
          • September 2015
          • 1399

          #79
          ja du ser närmare än du tror =D

          Plötsligt så händer det bara .... =D

          Kommentar

          • H..
            • March 2009
            • 195

            #80
            Ursprungligen postat av tanteva
            nu hittade jag vad detta var för någe =D


            Myriophyllum mattogrossense



            [ATTACH=CONFIG]78001[/ATTACH]

            Njaäää, den ser lite väl för "otät" ut, mattogrossensen är normalt mycket tätare, visserligen är stammen rödaktig, men tveksam till mattogr. Goggla på hottonia palustris och se vad du säger om det.

            H.
            Blogg: http://tjockabertha.wordpress.com

            Kommentar

            • H..
              • March 2009
              • 195

              #81
              Ursprungligen postat av tanteva
              jag tror denna är denna här

              Bacopa caroliniana



              [ATTACH=CONFIG]78002[/ATTACH]

              Staurogyne repens sätter jag peng på.

              H.
              Blogg: http://tjockabertha.wordpress.com

              Kommentar

              • tanteva
                • September 2015
                • 1399

                #82
                är du säker , för den kom i sådan vanlig akvariekruka med nät... dom är väldigt lika varandra ialf =D att jag trodde det är hur bladen kommer på toppen växt sättet

                Kommentar

                • tanteva
                  • September 2015
                  • 1399

                  #83
                  mattgrossen är jag säker på då det visades precis så som denna ser ut som ung planta, det håller på att växa till sig nu, på bilden är den nyplanterad på en så där 30 min =D

                  hottonia palustris har lite bredare flikar så det gör mig ännumer säker , men tack för du tog dig tid ialf =D det är jag tacksam för
                  Senast redigerad av tanteva; 08 November 2015, 14:34.

                  Kommentar

                  • tanteva
                    • September 2015
                    • 1399

                    #84
                    snart kommer mitt 6kantiga kar hem som jag gjorde ett bord till 6kantigt förstås =D svart ram svart bord..

                    min tanke var ljus sand och bara kolstenar ev rot som träd med mossa på , det är nog inte större än ca 45 liter...

                    Vad skall jag ha till den inredningen ? bara svarta å vita mollys eller guppis .. eller vad har ni för tips =D

                    Kommentar

                    • tanteva
                      • September 2015
                      • 1399

                      #85
                      nu har jag saltat fiskarna så dom kanske mår bättre , jag hoppas innerligt att räkorna pallar med saltet eftersom en väntar smått.. =)

                      Kommentar

                      • tanteva
                        • September 2015
                        • 1399

                        #86
                        hmm igår såg jag inte många räkor alls... och dom brukar alltid synas om man sitter och tittar en stund...såg honan med rom ialf
                        Idag har jag sett skymten av 1 räka... borde jag känna mig orolig ? finns iofs mycket plats att gömma sig på, men vara osynliga så lång tid har dom inte varit förr

                        Kommentar

                        • tanteva
                          • September 2015
                          • 1399

                          #87
                          Tror jag har löst det med räkorna, troligen har en gurami nibblat på nån så då gömde dom sig alla =P

                          Men känsliga som dom är så vart det lite fenröta på gurami hanen, aningens på honan. Provade salt först men insåg jag kanske inte har råd köpa nya plantor så jag har bytt säker 50% dagen efter det kom i... och köpte medecin för saken och sånt medel man har i för att hjälpa bakterierna man vill ha efter dessa nu 5 dagar innan jag får byta nästa gång.
                          Tänkte lite så att det är ju bakterier och jag vill inte bli klassad som en djurplågare för jag inte ger dem medicin .
                          Men nu är den i och än så länge ser alla glada ut även växterna, hanen har börjat äta med god aptit med =D
                          Dessutom så bytte jag flingfodret emot granulat vilket jag anar är vad dessa guramis fått förr, skall bara lära mig dosera det för det har blivit för mycket, men dom får fasta i minst en dag nu eftersom dom fått medicin =)

                          så skall jag fortsätta fantisera om hur bra jag skall renovera mina andra 2 kar =P

                          Kommentar

                          • tanteva
                            • September 2015
                            • 1399

                            #88
                            nu har jag lekt och fotat lite igen, har inte stativ än, skulle behöva en sådan enkel pinne... för att bevara lite mobilitet.

                            Vi får se hur det blev, nevusarna var helt galna efter medcineringen klarnat, nizze lyste upp sin gran belysning igen, fick tillåmed lite konkurrens av en annan hane =P

                            Kommentar

                            • tanteva
                              • September 2015
                              • 1399

                              #89
                              hipp hurraaa nu är de andra karen hemma , men dem behöver en siliconrenovering före dom kan brukas... det är ta sin tid har inte klämman hemma än för siliconet och den här gången skall jag bruka maskeringstejp =D

                              Kommentar

                              • tanteva
                                • September 2015
                                • 1399

                                #90
                                javisst ja tog ju lite bilder...
                                Klicka på bilden för större version

Namn: P1000138.jpg
Visningar: 1
Storlek: 118,3 KB
ID: 2173270Klicka på bilden för större version

Namn: P1000148.jpg
Visningar: 1
Storlek: 151,9 KB
ID: 2173271Klicka på bilden för större version

Namn: P1000168.jpg
Visningar: 1
Storlek: 153,8 KB
ID: 2173272Klicka på bilden för större version

Namn: P1000231.jpg
Visningar: 1
Storlek: 109,7 KB
ID: 2173273


                                han ser ju inte så ledsen ut ialf men lilla honungs pojke, hon har blivit brunare och strecket har blitt mer osynligt =)
                                rasbororna är ju inte lätta att få på bild går väl 150 bilder på att få 2 fina =D
                                Räkskalet låg så vacker där, då vet jag ju dom lever ialf =D
                                Senast redigerad av tanteva; 13 November 2015, 13:57.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...