Tantens galna akvarievärld....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • KJE
    • August 2013
    • 1066

    Ursprungligen postat av tanteva
    det kommer när jag städat lite i karet... jag har ju still sist fått alger på rutorna =D men jag har jobbat hårt för det.... ;-)
    Låter bra
    Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

    Kommentar

    • tanteva
      • September 2015
      • 1399

      men det skiner fint ... när solen går upp å ner... å så blir det dagsljus däremellan

      Kommentar

      • tanteva
        • September 2015
        • 1399

        en liten filmsnutt när solen går ner..

        Kommentar

        • Rufus
          • January 2005
          • 866

          Ursprungligen postat av tanteva
          en liten filmsnutt när solen går ner..

          https://youtu.be/WbAcwiUyZm0
          Fint det ser ut, jag förstår att du gärna hänger framför
          // Annicka

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            Ser riktigt trevligt ut
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • tanteva
              • September 2015
              • 1399

              Tack Kjell =) och Rufus

              himla mysigt se på fjärilarna när det mörknar för de blå märkena på dom lyser upp som ljussignaler... =D
              Senast redigerad av tanteva; 15 January 2017, 01:39.

              Kommentar

              • tanteva
                • September 2015
                • 1399

                lampan är placerad mitt på för det inte fanns nån annan stans för den att ta vägen =) men samtidigt så ser jag ingent nytta med att ha den längre bak...Den sprider ljuset väldigt bra, trots den är bara 60 å karet 80...

                Kommentar

                • KJE
                  • August 2013
                  • 1066

                  Ursprungligen postat av tanteva
                  en liten filmsnutt när solen går ner..

                  https://youtu.be/WbAcwiUyZm0
                  Riktigt fint tycker jag!
                  Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                  Kommentar

                  • flygrc
                    • June 2006
                    • 2755

                    Verkligen fint, gillar möjligheterna med hur man kan påverka med ljus.
                    https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                    Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                    Kommentar

                    • tanteva
                      • September 2015
                      • 1399

                      ja det är ju förstagången jag försöker mig på ett *avancenrat* ljus... har ju vanliga gamla herdliga kåpor med lysrör i annars, vilka jag kommer spara så klart. Man kan ju ha dom till blommor med =D

                      Kommentar

                      • Rufus
                        • January 2005
                        • 866

                        Ursprungligen postat av tanteva
                        ja det är ju förstagången jag försöker mig på ett *avancenrat* ljus... har ju vanliga gamla herdliga kåpor med lysrör i annars, vilka jag kommer spara så klart. Man kan ju ha dom till blommor med =D
                        Jag gav bort mitt 220l och ramp vilket jag ångrar då det skulle fungerat perfekt att förodla i !
                        // Annicka

                        Kommentar

                        • tanteva
                          • September 2015
                          • 1399

                          ja dom ljusramperna kommer jag behålla, då jag gillar att olda lite =)

                          Kommentar

                          • tanteva
                            • September 2015
                            • 1399

                            jaha vad händer då i tantens galna värld...
                            Jo ibland är jag lite seg på att uppfatta hur jag kanske borde göra, synnerligen när jag nu har fiskar som gillar att gräva runt å böka i botten. Pansar pandorna har fina skäggtömmar som är ca 1 cm långa vilket jag tycker är fint =D Vet dock inte hur långa dom bör vara . De andra malarna ser ut att må fint med =)

                            Men jag tror jag har för liten yta all böka runt på när det gäller själva faktiska ytan då jag har en del kolstenar och rötter och växter.
                            JAg har ju ändrat på *trädet* det har jag lagt ner å tagit bort mossan.Så har det varit nu ett par månader. Under tiden hade min fina sötvattentång börjat sprida sig sjukt bra över botten så det bara vart fri yta längst fram i ett smalt stråk. Det rensade jag dock bort nu när jag bytte vatten i går. Alla såg mycket nöjdare ut med det.

                            Men jag tror jag måste rensa bort mer från botten för att göra så alla får bättre plats. Hänga saker från ovan å ner , eller liksom ha mer dekoration uppe än nere vore nog en bra tes. Dumt man kommer på allt sådant här senare =P Det är tillåmed jag börjar tänka på blästersand....
                            Har jag blivit påverkad av det jag läser här inne tro =P

                            nä det blir nog en helrenovering av själva karet en dag jag känner jag orkar, pumpar och fiskar får ju plats i en 40 liters balja under ett dygn eller så så pump kommer ju finnas väl ingången och så sparar jag så mye vatten kan jan så blir inte bytet så himla stort. Sanden är ju enkel att suga ur med häverten som det är. å så bygga om inredningen .

                            ja ja får se vad det blir med detta =) tankarna går ju runt....

                            Kommentar

                            • KJE
                              • August 2013
                              • 1066

                              Kul med en uppdatering
                              Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Ursprungligen postat av tanteva
                                jaha vad händer då i tantens galna värld...
                                Jo ibland är jag lite seg på att uppfatta hur jag kanske borde göra, synnerligen när jag nu har fiskar som gillar att gräva runt å böka i botten. Pansar pandorna har fina skäggtömmar som är ca 1 cm långa vilket jag tycker är fint =D Vet dock inte hur långa dom bör vara . De andra malarna ser ut att må fint med =)

                                Men jag tror jag har för liten yta all böka runt på när det gäller själva faktiska ytan då jag har en del kolstenar och rötter och växter.
                                JAg har ju ändrat på *trädet* det har jag lagt ner å tagit bort mossan.Så har det varit nu ett par månader. Under tiden hade min fina sötvattentång börjat sprida sig sjukt bra över botten så det bara vart fri yta längst fram i ett smalt stråk. Det rensade jag dock bort nu när jag bytte vatten i går. Alla såg mycket nöjdare ut med det.

                                Men jag tror jag måste rensa bort mer från botten för att göra så alla får bättre plats. Hänga saker från ovan å ner , eller liksom ha mer dekoration uppe än nere vore nog en bra tes. Dumt man kommer på allt sådant här senare =P Det är tillåmed jag börjar tänka på blästersand....
                                Har jag blivit påverkad av det jag läser här inne tro =P

                                nä det blir nog en helrenovering av själva karet en dag jag känner jag orkar, pumpar och fiskar får ju plats i en 40 liters balja under ett dygn eller så så pump kommer ju finnas väl ingången och så sparar jag så mye vatten kan jan så blir inte bytet så himla stort. Sanden är ju enkel att suga ur med häverten som det är. å så bygga om inredningen .

                                ja ja får se vad det blir med detta =) tankarna går ju runt....
                                Ja så där är det verkligen. När väl allting börjar växa så blir det lätt trångt för fisken. Klokt att rensa ut så det passar fisken i karet. Vi vill ju så gärna ha allting i karet, både frodig djungel och öppna stäpper i ett 100 literskar. Det där med "kill your darlings" är både intressant och lite utmanande.
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...