Tantens galna akvarievärld....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tanteva
    • September 2015
    • 1399

    Tackar =d här är det död ena dagen å födsel andra , eller kläckning. Har konstaterat doch att i nuläget får det inte plats så många guramis. Det måste växa på sig före =)
    Eller så kommer jag på någe annat å tar alla guramis tillbaka till 114.

    inger det kommer så småning om håller på laga maten =D skall se om jag finner nån tagen =)

    Kommentar

    • tanteva
      • September 2015
      • 1399

      har prövat på fiskgrupp på fb... men jöse namn så snabbt flödet är... efter nån dag inser jag att jag inte hänger med alls, samt att det är mycket frågor om lite samma saker och mycket se på mina fiskar ... =) Tillå med fb borde sorteras bättre, så flödena hamnar där dom skall.

      Kommentar

      • tanteva
        • September 2015
        • 1399

        Så här ser der ut i lt nu om man ser noga och med vild fanasi så är nån av de ljusa ptickarna emot ytam mina yngel

        Kommentar

        • tanteva
          • September 2015
          • 1399

          Hade mörkt hela dagen igår så här ser det ut nu

          Skickat från min LG-H440n via Tapatalk

          Kommentar

          • tanteva
            • September 2015
            • 1399

            oj då här kom inga blider med tapa idag

            Kommentar

            • tanteva
              • September 2015
              • 1399

              Ursprungligen postat av tanteva
              Hade mörkt hela dagen igår så här ser det ut nu

              Skickat från min LG-H440n via Tapatalk


              Skickat från min LG-H440n via Tapatalk

              Kommentar

              • tanteva
                • September 2015
                • 1399

                Ursprungligen postat av tanteva
                Så här ser der ut i lt nu om man ser noga och med vild fanasi så är nån av de ljusa ptickarna emot ytam mina yngel


                Skickat från min LG-H440n via Tapatalk

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Ursprungligen postat av tanteva
                  har prövat på fiskgrupp på fb... men jöse namn så snabbt flödet är... efter nån dag inser jag att jag inte hänger med alls, samt att det är mycket frågor om lite samma saker och mycket se på mina fiskar ... =) Tillå med fb borde sorteras bättre, så flödena hamnar där dom skall.
                  FB förutsätter att du är född till evig Duracellkanin och nöjer dig med 2 sekunders kontakt och därefter blir bortglömd. Om detta skulle stämma med dig så har du hittat hem. Annars så blir du himla frustrerad efter åtta minuter.
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Ursprungligen postat av tanteva


                    Skickat från min LG-H440n via Tapatalk
                    Det jag bland annat gillar med dig Eva att dina stavningar skapar kraftfull hjärngympa. Jag är inte ironisk nu då många inte har en hjärna som gillar just bokstäver men de är smartare än Einsteins lillasyster. Jag har en vild fantasi så jag ser fullt med prickar=yngel
                    Sedan fullkomligt älskar jag din kreativa vilda inredning
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • tanteva
                      • September 2015
                      • 1399

                      ja men här är allt galet å vilt =D katterna har slutat dricka vatten i köket ... akvariet är ju riktigt vatten säger dom.. å vaddå gå ut i köket när det finns här mumma =D

                      Bilderna tog ja ju med mobilen, och skitigare rutor får man nog leta efter men... det bor ju små fiskbarn där nu =D man kan ju se att en liknar en fisk med ju =D med lite fantasi ...
                      å dessa rudnalor eller vad dom heter är lite speciella för dom har väldigt spetsiga blad, har inte hittat dom nån annan stans än där jag köpte dom som stänglar avknippsade från där =D
                      Men vad dom vart fina där, rödrosaoranga i färgen, ser ut som om dom blommar fast det bara är de mest nya bladen som blir sånna ju som en blomsterrosett =D

                      Ja man får ha huvet på skaft när jag skriver, jag skulle aldrig bli en bra artikelförfattare , stavar för dåligt och min andemening går inte fram om det skall vara absolut korrekt. jag har för mycket hittepåiga ord

                      men tackar för ditt svar gjorde mig g5lad idag )D

                      Kommentar

                      • tanteva
                        • September 2015
                        • 1399

                        jag glömde ju säga det att det jag själv tycker var bäst med inredningen , den har jag satt växter framför så man inte ser det ordentligt ha ha . Det är därför jag tycker det är lite plottrigt just nu. Anledningen att jag satte i så mycket var för alla guramis skulle bo där var det tänkt. Men det gick inte ha dom på den ytan, då inget var uppväxt på höjden ordentligt än. Men troligen mest för det bara är 54 liter. Så nu får jag tänka om lite, ynglen skall få gå där tills dom e stora nog OM dom nu ens blir det att flytta hem till nån annan =)

                        och problembarnet 114 liter med fin sand grumlar vidare i tillvaron =P Jag måste plantera om et sista gång och så skall jag få i mina snyggstenar med tänkt
                        e jag på någe vis... men det blir inte så där snyggt med sand högt om kring så.. ja nu svamlar jag... ok då... andas =P ... ja ja det får mogna ... men det ser ut som .. lite dåligt där men det ordnar sig nog när jag å min hjärna tänkt klart.. tjipp tjoff

                        Kommentar

                        • tanteva
                          • September 2015
                          • 1399

                          glömde om FB... ja det där går för fort för mig.... det är väl därför jag vart så hyper här å skriver i min egen tråd 5ti11 ggr...

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Vill bara säga, att din tråd gör mig glad Eva .

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Precis Inger. Jag kan inte bli annat än lycklig när någon skriver så fritt och ofiltrerat direkt ur hjärtat. Precis som vår Eva
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Mu(sic)
                                • March 2012
                                • 2305

                                Åååh dom ynglen var verkligen pyttesmå dom Jag fick verkligen anstränga mej för att se dom. Hoppas dom klarar sej

                                Kommentar

                                Arbetssätt...