Tantens galna akvarievärld....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tanteva
    • September 2015
    • 1399

    #16
    tog en ny bild på Hästen med så det syna bättre =D

    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0005.jpg
Visningar: 1
Storlek: 165,9 KB
ID: 2173001

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #17
      Håll en liten koll på räkor och fiskar, så inte hästen är tillverkad av något som kanske inte är så hälsosamt för dem...
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • tanteva
        • September 2015
        • 1399

        #18
        det är någon form av lergods... men ja det kan finnas antydningar till bly i den, i färgen.. men det är väl som att sätta sänken i rötter för att sänka dom... blysänken då ;-) men jag tror det går bra såg ut vara nån vitaktig lera... porslin är den för tjock för att vara av... tror jag

        Kommentar

        • tanteva
          • September 2015
          • 1399

          #19
          såg du jag fick med en rasbora med där med ha ha dom är ju så enkla att ta bild på ;-)

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            #20
            Kul med ny tråd, kommer att följas
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • tanteva
              • September 2015
              • 1399

              #21
              nästa svåra grej är ju att jag redan nu börjat tänka om jag skulle få upp mitt 112 liters.... pump finnes.... sand finnes... karet finns....

              bänk finns inte , dåligt med extra rötter och stenar... växter finnas för lite än...

              men det finns natur, på svampturen kan man ju spana grenar osv...

              grejen är ju att jag skulle kunna tänka mig ha några dvärgciklider i detta =D


              hmmm

              Kommentar

              • tanteva
                • September 2015
                • 1399

                #22
                Nisse julgran still going strong.. men nu är det 3kant...

                Kommentar

                • tanteva
                  • September 2015
                  • 1399

                  #23
                  men jag har ju glömt vad växterna heter ja förutom anubisen och den där rund nått... men dem andra så jag är lat idag så frågar jag er..

                  .Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0001.jpg
Visningar: 3
Storlek: 204,1 KB
ID: 2173009 detta är väl en sötvattens tång... det ger lite plastigt intryck först men jag gillar den =)



                  denna bilden är det 2 saker på en crypto eller svärdplanta och en mossa Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0004.jpg
Visningar: 1
Storlek: 202,5 KB
ID: 2173010


                  nu kommer trixiga bilden; från vänster är det nån mörkgrön cryoto... någe som även har ljusare blad
                  I mitten är det en ljusgrön men men vitakitiga blad uppe som reflekterar ljuset väldigt
                  Mossan på roten vilken sort är det
                  Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0003 (2).jpg
Visningar: 1
Storlek: 213,1 KB
ID: 2173011

                  Jag fick ju inte med sådana lappar man får i krukorna när jag köpte dom... så därför är jag extra glömsk..

                  tackar för hjälpen =D

                  Kommentar

                  • tanteva
                    • September 2015
                    • 1399

                    #24
                    hmm översta bilden är ju helt annan kvalitet än de andra... tror ända skillnaden är att den gick över på mackro och så vart det stödljus med... kameran i mobben går ju över på macro när den är nära.å den stenen ligger ju nära rutan... åååååå vad jag saknar att kunna zooma utan att allt löses upp i gryn....

                    Kommentar

                    • tanteva
                      • September 2015
                      • 1399

                      #25
                      nu har jag blivit orolig... sedan jag tände har jag bara lokaliserat 4 av 6 rasboror... dvs 2 fattas... och jag har sökt med ficklampan efter fisk liken men jag finner inga... Frågan är ju vad som kan ha hänt... 5 räkor hittade jag ialf...

                      Det har vart full fräs Nisse julgran har jobbat hårt , han har ju konkurans iom det är 2 honor som är *borta*...
                      Det är bara 3 hanar å en hona kvar...

                      Alla verkar må bra dock .. simmar å äter och far ikring..

                      Så jag fattar inte vad som kan ha hänt...

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        #26
                        Nya fiskar i ett nytt akvarium är lite känsligare, och lite generellt kan man säga att ju mindre fiskar detta känsligare är de...men de kan ha gömt sig också.
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • tanteva
                          • September 2015
                          • 1399

                          #27
                          ja men det är ju konstigt ändå fastän det är så i akvarievärlden... för dagen innan lekte alla och det var glada simmande fiskar...
                          Ok då dom såg glada ut , lekte (människolekte) i pumpstrålen åt och ja såg nöjda nyfikna ut.
                          Sedan till dagen efter försvinner 2 honor ... poff bara... att inte ens hitta döda fiskar...
                          Magkänslan säger mig räkorna är boven.... för jag tror dom är hungriga för jag inte har en skymt av alger eller sånt gojs dom äter av...växterna växer så dom får ialf näring nu =D

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            #28
                            Räkorna är ofarliga så länge fiskarna lever, är de döda så kan de hjälpa till med den biologiska balansen.
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • tanteva
                              • September 2015
                              • 1399

                              #29
                              jo så är det nog... för flytande han dom aldrig bli... å dom ledsna posthornen har dom ätit upp nu, så dom är väl inte lika hungriga nu =P

                              vart lite smårädd hästen skulle ha nått med saken att göra, plus att jag hittade min lilla stach av sten samt mina pincetter jag har för matning...

                              så här vart det nu... kolstenshotell samt skiffer... inte mitt främsta bygge men men =P

                              Klicka på bilden för större version

Namn: vinkel.jpg
Visningar: 3
Storlek: 190,5 KB
ID: 2173013Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0008.jpg
Visningar: 1
Storlek: 225,4 KB
ID: 2173014

                              Kommentar

                              • tanteva
                                • September 2015
                                • 1399

                                #30
                                hmmmm om man vill slå sönder en för stor bit skiffer, bär man ha en slägga va ?... gick nite göra så mye verkan med min kulhammare ha ha

                                Kommentar

                                Arbetssätt...