Tantens galna akvarievärld....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tanteva
    • September 2015
    • 1399

    ja då jag har läst den å jag har gjor general felt nr 1... jag köpte på känsla... men jag försökte få till en grupp med fler honor, men de hade inte fler just nu så det vart bara ett par ... men som det ser ut nu så kan det fungera =) med tempen försöker jag hålla så de andra skall trivas med...men jag kan ju alltid ha 27-28 =D den är lite svår instäld den termometern jag har å sedan så hjälper det ju om jag har locket på .. =) det dunstar ju mycket värme om 1 tredjedel är utan lock ;-) så jag skall lägga på det andra om det nu får plats nu när jag har annat filter.. det ger inte så mycket cikulation men jag kör bubblorna på dagtid för extra syre =)

    Kommentar

    • Rufus
      • January 2005
      • 866

      Det ser frodigt och fint ut i ditt kar! Ja måste försöka få tag i lite sötvattenstång tror jag. På insidan av pärmen på en av mina gamla böcker är det ett stim fjärilar mot svart bakgrund, så vackra! Jag har suktat mer än en gång men de har aldrig riktigt passat in i de kar jag haft.
      // Annicka

      Kommentar

      • Mu(sic)
        • March 2012
        • 2305

        Jag gillar också tången. Det ska jag ha i "nästa" kar

        Kommentar

        • tanteva
          • September 2015
          • 1399

          jag vart egoistisk.... jag bara ville ha snygg fisk... så det vart sådana =) Det som är fel i mitt kat skulle jag tro är honungsguramisarna.. men dom kommer förvånansvärt överens.. hanan kan tillåmed få bort både hona å hane ciklid från sitt bo =D

          fjärils honan var lite avig emot panda pansarna... men det styrde hanen upp då han kom som ett skott när hon bråkade med dom å styrde upp det.. helt galet spännande att se hur han liksom uppfostrade henna hur hon fick lov att göra =D
          Nu är det lugnt och hon börjar märka att maten räcker till henna med =D

          Kommentar

          • tanteva
            • September 2015
            • 1399

            man skulle ju kunna tro att när man skaffar fjärilsciklider , att det är dom som liksom är aggressiva å jagar andra.. men min honungsgurami... ja han tar nog priset på den mest suraste å argaste... just nu håller han på att jaga bort alla från hans *sida*...ingen får vara där... absolut ingen... Han jagar även på andra halvan... för han bara är så full av hormoner tydligen Allt skall jagas inte ens ett litet guppy yngel får vara ifred.. han är på cikliderna med å stackars pandorna ja han är helt galen... borde filma så ni får se...

            vad gör man åt sånt?... så avlivning inte ens är tänkbart.. men hur gör men.. för att få han lugn?... sätter mer fart med extra pumpar? så han inte kan bygga bo.... eller ja hur gör man...

            Kommentar

            • tanteva
              • September 2015
              • 1399

              så som han simmar runt nu ... radiobils aktigt och sur .. å aggressiv så har han simmat runt i 2 dagar nu å han håller liksom på hela tiden....

              video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av tanteva
                så som han simmar runt nu ... radiobils aktigt och sur .. å aggressiv så har han simmat runt i 2 dagar nu å han håller liksom på hela tiden....

                https://www.youtube.com/watch?v=GUPI1mdKbSs
                Guramin verkar inte må så speciellt bra, jag skulle personligen adoptera bort den - kanske till djuraffären. Tror inte att dina nya fjärilar är så bekväma med detta jagande. Fast det är bara mitt personliga tyckande som vanligt Eva .

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • tanteva
                  • September 2015
                  • 1399

                  men han vaktar sina bubblor på det viset... han är liksom lite överambitiös tycker jag.. han är ju bara sådan när han har skum med ägg i... annars är han ju lugnare...
                  Jag har försökt adoptera bort han förut.. men han är ju lika dan över allt , har provat haft han i ett kar med bara gurami.. det funkade inte heller.. han har gått ensam med blåögonen då var han lugn i vartfall men blek... troligen är han bara för mycket gurami hane.. som om alla hormoner löper amok.. när han får ägg...

                  frågan är ju om det inte är bättre ha så livat så han inte kan bygga just för han skall lugna sig...

                  glömde säga att fjärillarna verkar inte bry sig så mycket om just han, dom liksom jaha där kommer du farande.... coola liksom...
                  men jag erkänner hela karet far ju *illa* med hans upptåg å hormonstimmande

                  Kommentar

                  • tanteva
                    • September 2015
                    • 1399

                    ringde just å hörde av mig till affärn där jag köpt mina guramis... dom tar gärna emot dom igen så jag har beslutat att lämna tillbaka det par jag har... nu skall jag bara ordna skjuts med =)

                    Kommentar

                    • tanteva
                      • September 2015
                      • 1399

                      en sista film på mina hungriga guppys =D

                      video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

                      Kommentar

                      • KJE
                        • August 2013
                        • 1066

                        Ursprungligen postat av tanteva
                        en sista film på mina hungriga guppys =D

                        https://www.youtube.com/watch?v=wiyxBQFnpQk
                        Rena Pirayorna!
                        Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                        Kommentar

                        • Rufus
                          • January 2005
                          • 866

                          Ursprungligen postat av tanteva
                          en sista film på mina hungriga guppys =D

                          https://www.youtube.com/watch?v=wiyxBQFnpQk
                          Mysigt!
                          // Annicka

                          Kommentar

                          • tanteva
                            • September 2015
                            • 1399

                            ja dom gillar att trassla sig emellan fingrarna... knasiga djur det där =D med dom är så söta =D... men dom skall få flytta till ett kar på bara 200l frågan är vad skall jag föra upp i balja nu då ha ha nu e ju den inkörd kan man säga =D

                            Kommentar

                            • tanteva
                              • September 2015
                              • 1399

                              skulle rädda en halvstor räka ifrån min lilla uppsamling... hade just tagit över en annan med bara handen, det gick fint. Den andra var ju mindre och mr fjäril fick ju syn på vad jag gjorde så han tyckte jag stoppade i mat... så han åt upp den. Lite trist men jag kan ändå känna att det känns lite skönt med naturligt svinn av alla räkor jag har
                              Guramisarna är nu ute ur 114... dom är i 10litern i väntan på att åka iväg, men det vart bara lite snökaos, så jag kom liksom inte iväg. men nu siktar jag in mig på torsdag....

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Ursprungligen postat av tanteva
                                en sista film på mina hungriga guppys =D

                                https://www.youtube.com/watch?v=wiyxBQFnpQk
                                Himla mysig film Eva. Rena poesin.
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...