Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

Tantens galna akvarievärld....

Kollapsa
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

Tantens galna akvarievärld....

Jaha så nu samlade jag mod och startar upp detta
    Min egna tråd, projekt och tankebanor

Efter ett uppehåll på ca 7 år så beslutade jag mig när jag fick se min brors tomma 54a att starta upp det, för jag saknade det där mysiga ljuset och dess invånare och plantornas liv.Men jag bor i en lägenhet som golvet gungar i , i vardagsrummet. Så hitta en plats som var stabil var utmaningen.
    Här finns dock en hyffsat stor öppen spis, som inte går att elda i (utdömd) Där är det ju ialf stabilt tänkte jag, murstocken går ju ner till grunden.
    Sagt å gjort där fick det bli
    Klicka på bilden för större storlek

Namn:	        DSC_0052.jpg
Visningar:	2
Storlek:	99.1 kB
ID:     	2185544

Vad har jag och bjuda på då än så länge:
    Små fisk i form av 6 Boraras naevus,7 (?) Posthorsnäckor,(10) ? Physasnäckor och 5 crystal red räkor.

Så långt är det dessa tappra invånare som startar upp detta nya äventyr, so far so good
    Klicka på bilden för större storlek

Namn:	        DSC_0135.jpg
Visningar:	2
Storlek:	168.4 kB
ID:     	2185545

i dags dato har växterna vuxit en anings till på en vecka

Än har jag inte lyckats ta någon bild med min mobil på invånarna som går att visa utan att det är suddigt... =P

Så vad vill jag med detta då, ja synpunkter är ju välkomna ni burkar som oftast vara vänliga och tänka fritt vilket uppskattas =D

Samt att jag kommer ha en triljoner frågor om ditten å datten , ibland bara en liten fråga om just varför ditten eller datten i ganska litet område eller stort eller så drar det iväg åt något annat håll om nå annat

Mer bilder och även ibland försök till film kommer =D

detta är en förlängning på min andra tråd : Länk

Tanten har talat
    Senast ändrad av tanteva; 2015-10-14, 16:29.

Här har du en som tittar in, jag gillar nya projekttrådar .

//Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

Kommentera

tackar inger =d .. jag är å läser i din med =D

Kommentera

Och jag håller med Inger...
        /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentera

Du Eva (vill inte skriva tant, eftersom jag är mycket mer tant än vad du är) .
          Till höger i ditt kar, så ser det ut som om du har en liten häst med sadel fast utan huvud, är det en synvilla av mig? .

//Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

Kommentera

asch du är inte mer tant... när barnen å deras mammor refererar till en som tant så är man väl det.. men jag vet ju inte hur jag skall bete mig för jag har ju aldrig varit tant förut... *tantrevoltar* för övrigt har ju alla oftast fina bilder på sig själva jag tog en som representerade mig jag därav är jag dyblöt efter en regnskur =P

okej till hästen hästen har huvud men halsen är lite dold av ett anubis blad.. egentligen borde jag nog ha ett asien kar när jag har den, då den är asiatiskt ursprung... fått från en mongolian barbeque resturant, man fick sådana efter maten när man var kvinna för länge sedan.. =)
            Senast ändrad av tanteva; 2015-10-14, 16:26.

Kommentera

Alltid kul att följa nya trådar

Kommentera

ååå jag vill ha en gilla knapp he he =D tackar =D

Kommentera

jag har konstaterat att det är nu det svåra med akvarium börjar...

För de fiskar jag hade sikte på som faktiskt var beställda men aldrig kom , kanske lika bra. Kanske skulle ha blitt för många i ett sådant ungt kar, det gick ju en vecka med bara växter i nja snäckor fanns det ju med =P, sedan ca en vecka eller 2 med dessa 6 rasboror å en vecka efter det kom räkorna å nu är det då inne i sin va kan det blit 5e eller 6e vecka..

Med tanke på att det är så ungt så är det nog lika bra dom aldrig kom mina gerturde , så nu är ju den där fasen då man väntar på att det skall puttra igång utan att nån blir ledsen, varken fisk eller djur..

men man vill ju ha mer fisk i.. ha ha men jag får slå mig på fingrarna nu så jag slipper bekymmer, växterna har ialf börjat växa betydligt mer nu när det kom invånare och det är jag tacksam för =D

men jag har börjat tänka på att jag skulle vilja haft 2 lysrör ist för ett 15w som sitter där nu, men det sitter inga *hållare* för täckglas fast på denna lilla burk...dvs jag måste ha sånna som sticker utanför... hmm det tåls fundera mer på =D

ja gertrude hoppar ju så jag bör ju ha det och så dricker ju katterna friskt av vattnet samt stirrar mycket hungrigt på räkorna ha ha

Kommentera

Ursprungligen postat av tanteva Visa inlägg
                    ååå jag vill ha en gilla knapp he he =D tackar =D
                    Fast i brist på en gilla-knapp - använd denna istället.

Lycka till med spisakvariet
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentera

Hej! Vad fint med ett kar i öppenspisen Finurligt

Kommentera

eftersom jag är lite av en mot vals tant så.. gör jag inte som alla andra =P

Kommentera

Ursprungligen postat av tanteva Visa inlägg
                          eftersom jag är lite av en mot vals tant så.. gör jag inte som alla andra =P

Kommentera

så spännande ..
                            Jag fick just lite lekbeteende med mig ifrån mina boras...Hanarna blir ju som upplysta julgransträd =D skall försöka få till det så ni kan få se det grumliga =P

Kommentera

nu skal vi se om det funkar .. teknikens under... det som syns som reflexer på lille pöjken är ju så han lockar honor har jag läst mig till, lite skoj med dom små ialf =D

https://youtu.be/ZnCakPUOy2o .

Senast ändrad av tanteva; 2015-10-14, 18:21.

Kommentera

Sparar...
                              X