Tantens galna akvarievärld....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tanteva
    • September 2015
    • 1399

    Tantens galna akvarievärld....

    Jaha så nu samlade jag mod och startar upp detta
    Min egna tråd, projekt och tankebanor

    Efter ett uppehåll på ca 7 år så beslutade jag mig när jag fick se min brors tomma 54a att starta upp det, för jag saknade det där mysiga ljuset och dess invånare och plantornas liv.Men jag bor i en lägenhet som golvet gungar i , i vardagsrummet. Så hitta en plats som var stabil var utmaningen.
    Här finns dock en hyffsat stor öppen spis, som inte går att elda i (utdömd) Där är det ju ialf stabilt tänkte jag, murstocken går ju ner till grunden.
    Sagt å gjort där fick det bli
    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0052.jpg
Visningar: 2
Storlek: 99,1 KB
ID: 2185544


    Vad har jag och bjuda på då än så länge:
    Små fisk i form av 6 Boraras naevus,7 (?) Posthorsnäckor,(10) ? Physasnäckor och 5 crystal red räkor.

    Så långt är det dessa tappra invånare som startar upp detta nya äventyr, so far so good
    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0135.jpg
Visningar: 2
Storlek: 168,4 KB
ID: 2185545

    i dags dato har växterna vuxit en anings till på en vecka

    Än har jag inte lyckats ta någon bild med min mobil på invånarna som går att visa utan att det är suddigt... =P

    Så vad vill jag med detta då, ja synpunkter är ju välkomna ni burkar som oftast vara vänliga och tänka fritt vilket uppskattas =D

    Samt att jag kommer ha en triljoner frågor om ditten å datten , ibland bara en liten fråga om just varför ditten eller datten i ganska litet område eller stort eller så drar det iväg åt något annat håll om nå annat

    Mer bilder och även ibland försök till film kommer =D

    detta är en förlängning på min andra tråd : https://www.zoopet.com/forum/showthr...=1#post1747241

    Tanten har talat
    Senast redigerad av tanteva; 14 October 2015, 17:29.
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    #2
    Här har du en som tittar in, jag gillar nya projekttrådar .

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • tanteva
      • September 2015
      • 1399

      #3
      tackar inger =d .. jag är å läser i din med =D

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Och jag håller med Inger...
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          #5
          Du Eva (vill inte skriva tant, eftersom jag är mycket mer tant än vad du är) .
          Till höger i ditt kar, så ser det ut som om du har en liten häst med sadel fast utan huvud, är det en synvilla av mig? .

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • tanteva
            • September 2015
            • 1399

            #6
            asch du är inte mer tant... när barnen å deras mammor refererar till en som tant så är man väl det.. men jag vet ju inte hur jag skall bete mig för jag har ju aldrig varit tant förut... *tantrevoltar* för övrigt har ju alla oftast fina bilder på sig själva jag tog en som representerade mig jag därav är jag dyblöt efter en regnskur =P

            okej till hästen hästen har huvud men halsen är lite dold av ett anubis blad.. egentligen borde jag nog ha ett asien kar när jag har den, då den är asiatiskt ursprung... fått från en mongolian barbeque resturant, man fick sådana efter maten när man var kvinna för länge sedan.. =)
            Senast redigerad av tanteva; 14 October 2015, 17:26.

            Kommentar

            • Christer5
              • July 2015
              • 915

              #7
              Alltid kul att följa nya trådar

              Kommentar

              • tanteva
                • September 2015
                • 1399

                #8
                ååå jag vill ha en gilla knapp he he =D tackar =D

                Kommentar

                • tanteva
                  • September 2015
                  • 1399

                  #9
                  jag har konstaterat att det är nu det svåra med akvarium börjar...

                  För de fiskar jag hade sikte på som faktiskt var beställda men aldrig kom , kanske lika bra. Kanske skulle ha blitt för många i ett sådant ungt kar, det gick ju en vecka med bara växter i nja snäckor fanns det ju med =P, sedan ca en vecka eller 2 med dessa 6 rasboror å en vecka efter det kom räkorna å nu är det då inne i sin va kan det blit 5e eller 6e vecka..

                  Med tanke på att det är så ungt så är det nog lika bra dom aldrig kom mina gerturde , så nu är ju den där fasen då man väntar på att det skall puttra igång utan att nån blir ledsen, varken fisk eller djur..

                  men man vill ju ha mer fisk i.. ha ha men jag får slå mig på fingrarna nu så jag slipper bekymmer, växterna har ialf börjat växa betydligt mer nu när det kom invånare och det är jag tacksam för =D

                  men jag har börjat tänka på att jag skulle vilja haft 2 lysrör ist för ett 15w som sitter där nu, men det sitter inga *hållare* för täckglas fast på denna lilla burk...dvs jag måste ha sånna som sticker utanför... hmm det tåls fundera mer på =D

                  ja gertrude hoppar ju så jag bör ju ha det och så dricker ju katterna friskt av vattnet samt stirrar mycket hungrigt på räkorna ha ha

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48147

                    #10
                    Ursprungligen postat av tanteva
                    ååå jag vill ha en gilla knapp he he =D tackar =D
                    Fast i brist på en gilla-knapp - använd denna istället.

                    Lycka till med spisakvariet
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Mu(sic)
                      • March 2012
                      • 2305

                      #11
                      Hej! Vad fint med ett kar i öppenspisen Finurligt

                      Kommentar

                      • tanteva
                        • September 2015
                        • 1399

                        #12
                        eftersom jag är lite av en mot vals tant så.. gör jag inte som alla andra =P

                        Kommentar

                        • Mu(sic)
                          • March 2012
                          • 2305

                          #13
                          Ursprungligen postat av tanteva
                          eftersom jag är lite av en mot vals tant så.. gör jag inte som alla andra =P

                          Kommentar

                          • tanteva
                            • September 2015
                            • 1399

                            #14
                            så spännande ..
                            Jag fick just lite lekbeteende med mig ifrån mina boras...Hanarna blir ju som upplysta julgransträd =D skall försöka få till det så ni kan få se det grumliga =P

                            Kommentar

                            • tanteva
                              • September 2015
                              • 1399

                              #15
                              nu skal vi se om det funkar .. teknikens under... det som syns som reflexer på lille pöjken är ju så han lockar honor har jag läst mig till, lite skoj med dom små ialf =D

                              https://youtu.be/ZnCakPUOy2o .


                              Senast redigerad av tanteva; 14 October 2015, 19:21.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...