juwel trigon 350 hörnakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • flygrc
    • June 2006
    • 2755

    #16
    Jag brukar tvätta sanden i karet, spolar friskt med slangen sedan tar jag en avklippt petflaska och sätter på slangen.
    Tömmer helt igen samtidigt som jag håller sanden en bit upp i flaskan(tar bit för bit av hela botten).
    Andra fyllningen kör jag lugnare med.
    https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
    Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

    Kommentar

    • patrik_nilsson
      • February 2014
      • 26

      #17
      så då var karet igång =) vet ente om jag e riktigt nöjd än kommer säkert bli lite ändringar i de hehe
      Bifogade filer

      Kommentar

      • Webo
        • August 2014
        • 1968

        #18
        Jag tycker det ser ut som en bra start. Det ändra ju sig en del också ibland när växterna kommer igång osv så det kommer nog att bli bra och det är sällan (eller ska man säga aldrig :-) ) som man sätter det direkt utan man får titta och grunda och ändra lite fram och tillbaka.
        Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

        Kommentar

        • Mu(sic)
          • March 2012
          • 2305

          #19
          Jag tycker det ser jättefint ut

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            #20
            Tycker att du har fått till en jättebra början Patrik . Ett litet tips från mig, är att plantera lite vallisneria i bakkant för att dölja filterlådan. Skalarer gillar dessutom att snirkla runt bland vallisar .
            Lycka till!

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Fisk via Frasse
              • April 2015
              • 7

              #21
              Snyggt,tycker jag.

              Kommentar

              • patrik_nilsson
                • February 2014
                • 26

                #22
                Tackar för kommentarerna ska skaffa vallisar men fanns inga i butiken dom hadde ente fått sånna på veckor jag får ta o titta runt någonannam stans 😊

                Kommentar

                • Christer5
                  • July 2015
                  • 915

                  #23
                  Köp Vallisneria Gigantea dom fyller bra

                  Kommentar

                  • Webo
                    • August 2014
                    • 1968

                    #24
                    Kolla runt efter en auktion i närheten eller kolla på tradera om du inte hittar i närheten. Jag har för mig jag har sett något om en auktion i GBG området som skulle vara nu snart.
                    Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      #25
                      Läs gärna igenom dessa lätta regler innan du handlar av någon eller lägger ut en annons. REGLER !! 1. Endast akvarieväxter säljes här, tillbehör etc rekommenderas att säljas i Aquascapers köp å...


                      Där hittade jag själv flytväxter

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • tanteva
                        • September 2015
                        • 1399

                        #26
                        där är jag med också.. men jag vågar inte nu när det blivit så kallt, endel transporter står ju utomhus om natten...

                        Kommentar

                        • tanteva
                          • September 2015
                          • 1399

                          #27
                          Hej Patrik.. snyggt det blev=) det är nå speciellt med hörnakvarium ...

                          Kommentar

                          • Webo
                            • August 2014
                            • 1968

                            #28
                            Ursprungligen postat av tanteva
                            där är jag med också.. men jag vågar inte nu när det blivit så kallt, endel transporter står ju utomhus om natten...
                            Jag har fått växter hela denna veckan och lite till kommer nästa vecka så det är inga problem om de bara paketera bra vilket alla de jag har köpt av har gjort. Jag har fått en hel del mossa och en del olika växter och inga problem.
                            Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                            Kommentar

                            • patrik_nilsson
                              • February 2014
                              • 26

                              #29
                              Här e några av invånarna i karet =)
                              Bifogade filer

                              Kommentar

                              • patrik_nilsson
                                • February 2014
                                • 26

                                #30
                                Nu har karet varit igång ett tag har hänt lite här o där i karet men ente riktigt nöjd [emoji5] Klicka på bilden för större version

Namn: uploadfromtaptalk1449156846977.jpg
Visningar: 1
Storlek: 209,9 KB
ID: 2173453

                                Skickat från min SM-N915FY via Tapatalk

                                Kommentar

                                Arbetssätt...