1000 liter skönhet!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hundraett
    • July 2014
    • 80

    #76
    Ursprungligen postat av Faltaren
    Smart. Vill ha lite sånt med sen.
    Det tycker jag 😊

    jag har i karet:

    RZ Riverstone T (ca 500 kr)
    RZ Stone module F och H ( ca 400 och 800)

    Stone module H är den du undrade över. Gå in på...

    ...och titta lite.

    Kommentar

    • Faltaren
      • July 2005
      • 1453

      #77
      Ursprungligen postat av hundraett
      Det tycker jag 😊

      jag har i karet:

      RZ Riverstone T (ca 500 kr)
      RZ Stone module F och H ( ca 400 och 800)

      Stone module H är den du undrade över. Gå in på...

      ...och titta lite.
      Thx 😄
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2174459

      Kommentar

      • hundraett
        • July 2014
        • 80

        #78
        Daffodilerna är nu bortplockade. Precis som befarat, och som många påpekat, blev de allt för dominanta. De la dessutom en ny kull så det var fullt med yngel. De är nu i mitt akvarium i köket, med ca 20 yngel. I det stora karet är det 11 yngel kvar. Även om de är små så är det ingen som försöker ta dem, och säkerligen ingen som kan. Snabba och smarta rackare. Det tog mig 7 timmar att fånga mamma och pappa Daffodil - så grymt försiktiga och uppmärksamma. Trodde aldrig jag skulle lyckas, men till slut gick det vägen. De 11 som är kvar tar jag när de blivit lite större och mer frisimmande. Lite lugnare har det blivit men den största skillnaden är nog att algerna i närheten av deras bo nu är uppätna. Annars funkar allt bra än. Nästa steg blir att köpa lite spotljus.

        Kommentar

        • hundraett
          • July 2014
          • 80

          #79
          Tog en sväng förbi IKEA och köpte sex stycken ledlampor vid namn "Jansjö". Impulsköp, ja, ty priset var allt för gött! 29 kronor för en led!!! Bara här kunde en annan börja diskutera rimligheten i prissättningen - hur fn kan det vara så billigt!? Som en god konsument så klagar jag inte, men ändå. Jag var till Bangladesh 2011, fick förmånen att bo i en rätt ordinär by, där turism var ett främmande ord. Inför besöket av västerlänningar beslutade en familj att införskaffa ett nytt köksbord. På morgonen kom två "snickare" som sågade iordning plankor från en trädstam. De hyvlade och hyvlade, sågade, måttade, hyvlade, sågade och så småningom spikade - med handgjorda nubbspikar. Det hela tog ca 12 timmar, men så stod köksbordet där, klart och stabilt - handgjort. Ägaren av huset blev lite nyfiken och undrade vad ett sådant bord skulle kosta i Sverige. Självfallet visste d lite om Sverige, om väst, om vårt välstånd. Svaret blev såklart överraskande, men mest för mig. Svaret löd; ett sådant bord har jag inte råd med!!! Här står jag med en, vad vi definierar som fattig, som kan få två snickare att snickra ihop ett köksbord, för sin blygsamma lön. Kulturkrock, ja - men ack så tankvärt. Det var svårt att förklara att våra bord blir billigare om de görs i Bangladesh, målas/lackas i Indien, för att fraktas till Bryssel och sedan transporteras till Sverige och vidare till Västerås, där jag köper bordet väl embagerat (i Danmark) och kör hem det. Nåväl, ni fattar vad jag menar, 29 spänn för en lampa, led, med allt runt omkring som behövs ´- galet! Nöjd är jag, såklart...ty jag är ju en västerlänning! Klicka på bilden för större version

Namn: spot3 bakom.jpg
Visningar: 1
Storlek: 231,8 KB
ID: 2173147

          Kommentar

          • hundraett
            • July 2014
            • 80

            #80
            ...och så här blev det...
            Bifogade filer

            Kommentar

            • Faltaren
              • July 2005
              • 1453

              #81
              Snyggt. Enkelt och snyggt
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2174459

              Kommentar

              • åheim
                • April 2006
                • 13127

                #82
                ... Enkelt vet jag inte om jag skulle välja att kalla det, fan det ser ju ut som hämtat från Alice i underlandet eller nåt Syns att det ligger jobb bakom den där inredningen
                Viva Leo Buscaglia

                Kommentar

                • hundraett
                  • July 2014
                  • 80

                  #83
                  Ursprungligen postat av åheim
                  ... Enkelt vet jag inte om jag skulle välja att kalla det, fan det ser ju ut som hämtat från Alice i underlandet eller nåt Syns att det ligger jobb bakom den där inredningen
                  Hehehe, det tar jag som en fin komplimang! Jo, en fin fantasivärld, men där inget lämnats åt slumpen. Fanken vad trevligt pyssel akvariehobby är. Gjorde rent FX6:an idag, tom det var kul.

                  Kommentar

                  • åheim
                    • April 2006
                    • 13127

                    #84
                    hahaha ja man blir glad om nåt äntligen måste göras med karet och inte bara mata och titta
                    Viva Leo Buscaglia

                    Kommentar

                    • Faltaren
                      • July 2005
                      • 1453

                      #85
                      Ursprungligen postat av åheim
                      hahaha ja man blir glad om nåt äntligen måste göras med karet och inte bara mata och titta
                      Haha sant.
                      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2174459

                      Kommentar

                      • _nisse
                        • May 2009
                        • 1

                        #86
                        Snyggt !!

                        Kommentar

                        • hundraett
                          • July 2014
                          • 80

                          #87
                          Jaha, hur har det nu gått med karet? Några erfarenheter rikare är jag allt. Prinsessorna är som sagt bortplockade, de passade inte alls som många påpekat. De dominerar nu fullt ut i ett annat kar, fullt med yngel. Någon som vill köpa?

                          Mina 25 bilbukar är numera 8 st. De hoppar så gärna i de minimala springor som finns. Här ska tätas och så blir det 30 st nya. Gillar dem skarpt när de stimmar fint vid ytan (se bild)

                          Mer då, jo, som någon sa så är fjärilscikliderna svåra (ev beroende på sönderavling) och de har nu alla dött. Hade också fyra palettciklider och har nu bara en kvar (se bild). Mkt vackra måste jag säga, men det får nog inte bli fler ändå.

                          Har öst i en hel del körsbärsblad i karet och gissa om övriga växter trivdes!!! Är nu inne på andra svängen (ca 2 liter blad) och alla invånare tycks gilla det. Mitt pmdd ligger och dunstar...Det blir också väldigt fint och Ottosarna äääälskar bladen!

                          Har också köpt 4 st praktbotior - fantastiskt fina och de stortrivs ännu. Växer så det knakar, och ja, jag vet, det blir riktigt stora! Inga sniglar kvar bortsett från mina snigelätande Helenor som blir allt fler och fler ( ca 10 st nu).

                          Sedan var ju frågan, om det skulle bli diskus eller eller inte; det blev det! Körde 28 grader i tre veckor det verkade frunka. Köpte 6 stycken Pigeon blood. De är väldigt vackra och ca 12 cm stora. Hade inte alls tänkt mig dessa men såg dem på Zoohoo i Västerås och kunde inte låta bli. Har funderat länge på om jag ska mixa olika färger men körde nu sex på en gång. De verkar trivas si så där. Har haft i dem i karet nu i ca 1,5 veckor. De har börjat att äta men gömmer sig bakom den stora roten (se bild). Oftast syns ingen till men som ni ser på bilden så brukar två ta ett varv då och då.

                          och så till bilderna...

                          Kommentar

                          • hundraett
                            • July 2014
                            • 80

                            #88
                            ...sorry, fick meddelandet "Please enter a valid URL" och så gick det inte...

                            Kommentar

                            • hundraett
                              • July 2014
                              • 80

                              #89
                              Klicka på bilden för större version

Namn: zoopet disk1.JPG
Visningar: 51
Storlek: 66,7 KB
ID: 2346170
                              får se om det går med en bild bara. Detta är i vart fall en helhetsbild över karet just nu, där två diskusar simmar förbi. Det är vällsbelysning på.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...