Akvarieställning för odling av räkor och malar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Webo
    • August 2014
    • 1968

    #91
    Ursprungligen postat av tanteva
    ja det är synd att du har så långt dit ;-) men om du kommer upp till stan så ta en titt... personligen gillar jag karet med pirayor och ett torso del an en människa i ha ha (plast) med mossa på =D
    ska se om det finns nån nära mig iaf då jag inte vill ha skickat på posten då det är lite osäkert trots allt, sedan *får* man väl inte det heller egentligen
    Att få dem skickat är inga problem alls. 90% av alla mina har jag fått skickat. Har inte haft några som har dött eller så. Kan verkligen rek det. Dessutom så brukar man få med någon extra.
    Senast redigerad av Webo; 02 August 2016, 22:18.
    Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

    Kommentar

    • tanteva
      • September 2015
      • 1399

      #92
      ...

      Kommentar

      • ICC
        • November 2006
        • 1310

        #93
        Hur gick det sen med din räkodling Webo?

        Kommentar

        • Webo
          • August 2014
          • 1968

          #94
          Ursprungligen postat av ICC
          Hur gick det sen med din räkodling Webo?
          Hej.

          Jo det gick bra ett tag men sen kom där en skilsmässa och där blev andra prioriteringar som tog mera tid och karen blev lite eftersatta ibland. men jag har fortfarande en del räkor i 6 av dem och i de 3 resterande (2 med hörnfilter och utan, går där numera fisk som jag fick med i köpet av en hel fisk avdelning (jag köpte en zoo butiks akvarieställningar då de skulle lägga ner). Så där är ett nytt projekt på gång i garaget. Jag har en ställning med 30 x 73 L, en ställning med 27 x 105 L och en ställning med 9 x 150 L som jag håller på att göra ett projekt med. Bilder på det jag köpte finns här: https://photos.app.goo.gl/MoeMcyJxKoFLhj8s5

          Där ska bli räkor, fiskar och malar i dem.

          Jag fick med 2 st Andinoacara pulcher som går i en av de stora delarna med hörnfilter och det skaffade yngel nästan direkt när de kom i det karet så just nu har jag en hel del yngel också. Så jag måste fixa iordning något/några kar för dessa inom snar framtid. Video på dem finns här: https://youtu.be/pwyNPNraDjg

          Men där kommer kanske upp en projekt tråd om garage projektet.
          Senast redigerad av Webo; 22 June 2018, 13:30.
          Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

          Kommentar

          • ICC
            • November 2006
            • 1310

            #95
            Kul att du finns kvar här på Zoopet. Beklagar skilsmässan, verkligen trist.

            Spännande projekt du har framför dig, mäktig ställning du skaffat dig. Kör på en projekttråd senare då, det skulle vara kul att följa som höst/vinter nöje

            Kommentar

            • Webo
              • August 2014
              • 1968

              #96
              Kan lägga en lite update här på mina kar som jag har nu. En hel del nya fiskar då jag fick en del på köpen men sålde också av en massa.

              (Just gjort vattenbyte och några kar i räkracket har en del alger på rutorna :-) )
              Senast redigerad av Webo; 23 June 2018, 13:43.
              Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

              Kommentar

              • LindaAlgo
                • July 2015
                • 1373

                #97
                Vad roligt att få se dina akvarium och dina fiskar!
                Med vänlig hälsning Linda

                Kommentar

                • Skurhink
                  • November 2021
                  • 1

                  #98
                  Var hittar man dubbla ställningar till akvarium? Typ såna som du använder. Så man kan ha tex två kar ovanpå varandra? Mina googlingar verkar inte fungera

                  Kommentar

                  • stefanr72
                    • November 2010
                    • 1022

                    #99
                    Ursprungligen postat av Skurhink
                    Var hittar man dubbla ställningar till akvarium? Typ såna som du använder. Så man kan ha tex två kar ovanpå varandra? Mina googlingar verkar inte fungera
                    Man får specialbeställa eller köpa begagnat.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...