Återfallet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Spook
    • March 2015
    • 39

    Återfallet

    För er som fått uppfattningen att jozi81 är en trevlig kille så måste jag tyvärr göra er besvikna. Han är lömsk, duperande och har gjort att jag efter närmare tjugo års uppehåll fått ett återfall.

    Jag började som nioåring med en Zebrafisk i mammas största syltburk för att via jobb i akvarieaffär sluta tjugo år senare med ett inbyggt 960 med Troffar och ett rum med ytterligare ett trettiotal burkar med diskusodling och uppfödning av Tanganyika i olika former.

    Nu har barnen fått varsitt 105-liters och jag planerar för ett hyfsat stort till mig och hustrun. Undrar var detta ska sluta?
  • jozi81
    • January 2011
    • 917

    #2
    Ursprungligen postat av Spook
    För er som fått uppfattningen att jozi81 är en trevlig kille så måste jag tyvärr göra er besvikna. Han är lömsk, duperande och har gjort att jag efter närmare tjugo års uppehåll fått ett återfall.

    Jag började som nioåring med en Zebrafisk i mammas största syltburk för att via jobb i akvarieaffär sluta tjugo år senare med ett inbyggt 960 med Troffar och ett rum med ytterligare ett trettiotal burkar med diskusodling och uppfödning av Tanganyika i olika former.

    Nu har barnen fått varsitt 105-liters och jag planerar för ett hyfsat stort till mig och hustrun. Undrar var detta ska sluta?

    Säger bara äntligen!!!
    Grejen är ju att dom senaste årens fria fall för mig lett till så sjukt mycket akvaristiskt kontakter att du nästan kan se mig som Heisenberg...

    Det vi inte kan lösa numera med internet, kontakter och allsköns skit är inte värt ha ändå!

    Jag har fått en lekkamrat!

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Livsfarligt att ha kompisar i samma hobby. Det kan ju sluta med nördresor till akvarieaffärer i andra länder, shopping i dito, trevliga hotell, utekvällar med kanonrestauranger...inte bra.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        #4
        Ursprungligen postat av ansjo
        Livsfarligt att ha kompisar i samma hobby. Det kan ju sluta med nördresor till akvarieaffärer i andra länder, shopping i dito, trevliga hotell, utekvällar med kanonrestauranger...inte bra.
        så sant så, men trevligt är det

        Ursprungligen postat av Spook
        För er som fått uppfattningen att jozi81 är en trevlig kille så måste jag tyvärr göra er besvikna. Han är lömsk, duperande och har gjort att jag efter närmare tjugo års uppehåll fått ett återfall.

        Jag började som nioåring med en Zebrafisk i mammas största syltburk för att via jobb i akvarieaffär sluta tjugo år senare med ett inbyggt 960 med Troffar och ett rum med ytterligare ett trettiotal burkar med diskusodling och uppfödning av Tanganyika i olika former.

        Nu har barnen fått varsitt 105-liters och jag planerar för ett hyfsat stort till mig och hustrun. Undrar var detta ska sluta?
        Kul! Välkommen åter till "akvarieträsket"
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        Arbetssätt...