Projekt; Ny generation II

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Erikderek
    • March 2013
    • 718

    Projekt; Ny generation II

    Ibland skapar tillfället möjligheten. Npgra minuters random nöjessurfning på internet i tisdagskväll gjorde att jag hamnade på Blocket.se och sökte efter akvarium, inte för att jag skulle köpa något utan mer för att se vad som finns för nöjesskull. En annons fångade mitt intresse, 54 liters akvarium till salu, av bilden kunde jag se att det var ett MP/EHEIM akvarium. Förutom akvariet var det en JÄGER/EHEIM doppvärmare och ett EHEIM Aquaball filter. Jag noterade även att akvariet fanns rent geografiskt i mitt närområde. Ett par mail senare var vi överens om ett i min ögon mycket fördelaktigt pris. Igår på vägen hem frän mitt arbete så slutförde jag affären och nu har vi hastigt och lustigt tre akvarier hemma.

    Detta akvarium skall vi ha i den yngsta sonen rum (4-åringen), när jag kom hem igår kväll med akvariet och sa att det var till honom blev han helt till sig och började applådera och skandera -yes, yes, yes! - ett eget akvarium! - jag skall ha samma (observerar att det är en 4-årings talspråk) som [storebror] har!

    Om det blir likadan uppsättning som storebror är inte barnens pappa helt säker på... Men det blir en liknande, att det blir SA-asian infusion tema är redan givet, odck kommer räkor prioriteras över Mikrogeophagus altispinosus i detta akvarium, mest beroende på att efter att räkorna mer eller mindre utrotats i detta akvarium med en algexplossion utan dess lika som följd. Det blir en kombination med någon tetra, någon Corydoras, Poecilia wingei och Otocinclus.

    Jag kan posta en projekttråd start utan bild;
    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1225[1].jpg
Visningar: 1
Storlek: 167,5 KB
ID: 2185237

    EK
    Vardagsrum akvariet - Malawi
    Projekt; Ny generation - SA
Arbetssätt...