180 liter Tanganyika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jerka_R
    • October 2005
    • 43

    #16
    Så, nu har jag hämtat akvariet, monterat blå bakgrund och ett kompletterande JBL e901 ytterfilter. Beställt finkornig kalksand och 25 kg vit hålsten från Kalmar. Leverans på måndag hoppas jag. Fick montera ena vitrinskåpet liggande. Fick även snäckskalen från tanganyika levererade idag. Ser fram emot att få inreda burken och fylla på vatten. Har köpt lite bakterier på zoo. Litar inte riktigt på detta, så om någon i södra sthlm har lust att krama ut ett skitigt filter åt mig så kommer jag gärna förbi med en hink.
    Bifogade filer

    Kommentar

    • simpson
      • July 2012
      • 666

      #17
      Ursprungligen postat av Jerka_R
      Så, nu har jag hämtat akvariet, monterat blå bakgrund och ett kompletterande JBL e901 ytterfilter. Beställt finkornig kalksand och 25 kg vit hålsten från Kalmar. Leverans på måndag hoppas jag. Fick montera ena vitrinskåpet liggande. Fick även snäckskalen från tanganyika levererade idag. Ser fram emot att få inreda burken och fylla på vatten. Har köpt lite bakterier på zoo. Litar inte riktigt på detta, så om någon i södra sthlm har lust att krama ut ett skitigt filter åt mig så kommer jag gärna förbi med en hink.
      Det är nog minst 2 månader sedan jag rengjorde mina filter sist, så det är väl dags. Är nog minst 1/4 och närmare 1/3 av filtret fyllt med skit...
      Vill du ha en eller två hinkar så var så god.
      Blir bakfyllesöndag det kommer göras på i så fall, Masmo

      Kommentar

      • Jerka_R
        • October 2005
        • 43

        #18
        På gång äntligen. Vatten och sten i nu i alla fall. Biotopriktigt? Inte ett dugg men jag skaffar bara odlad fisk så dom har ingen aning i alla fall Nej, men jag är torsk på vit hålsten vitt grus och blå bakgrund. Ja, det är en plastväxt. Det blir anubias senare.
        Klicka på bilden för större version

Namn: helaburken.jpg
Visningar: 2
Storlek: 90,5 KB
ID: 2170748Klicka på bilden för större version

Namn: snackorna_bada.jpg
Visningar: 2
Storlek: 136,5 KB
ID: 2170750

        Billig månbelysning 70 boppers för kallkatodrör. Kanske lite starkt ljus. Får se hur det blir när vattnet klarnat.
        Klicka på bilden för större version

Namn: manljus.jpg
Visningar: 2
Storlek: 82,3 KB
ID: 2170749

        Kommentar

        • Mr Woods
          • March 2013
          • 3409

          #19
          Oj, det var en rejäl måne...

          Blir det multisar eller?

          Kommentar

          • Jerka_R
            • October 2005
            • 43

            #20
            Jag har nog köpt fisk av en lirare som skall lägga ner en burk. 7-8 multisar, 4st jul. Dickfeldi, 3st A. Compressiceps yellow chaitika. Och ett gäng på runt 20 st ungtuppar av Neo. Boulengeri. De senare får jag väl försöka para ut. Jag kan åtminstone inte behålla alla någon längre tid.

            Kommentar

            • Jerka_R
              • October 2005
              • 43

              #21
              Ursprungligen postat av Mr Woods
              Oj, det var en rejäl måne
              Ja, bilden ljuger en del men det blev nog lite mycket ändå.

              Kommentar

              Arbetssätt...