Gör om mitt 200 liters akvarium.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ronny.kalmhoff
    • January 2015
    • 5

    Gör om mitt 200 liters akvarium.

    Hej hej jag skulle behöva lite hjälp jag har ett 200 liters kar som jag fick ta över. Där finns ett innerfilter av okänt märke och en luft pump och doppvärmare och bakgrunds plansch. Nu tycker jag att pumparna låter för mycket och att planschen är tråkig så jag har köpt hem en eheim classic ytterfilter, och en Eheim UV filter, Eheim doppvärmare och Eihem luftpump. Nu till problemet jag vill köpa en slimline btb och dölja all ful elektronik någon som har ett förslag plus vad ska jag ha för ljus och vad tycker folk om foderatomat
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    #2
    Jag använder bara foderautomat när jag är bortrest för jag gillar att kolla till fiskarna när de får mat för det är oftast då man ser om nåt är inte är ok med dem.
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      #3
      Välkommen hit förresten !
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Tommy Vestlie
        • August 2014
        • 2097

        #4
        Välkommen!

        På samma sätt som Pia så vill jag gärna mata själv eftersom man får bäst koll på hur alla invånare mår om man håller koll på hur det ser ut under matning. Däremot så vill jag gärna mata många ggr varje dag (ca 5-6) och då är automaten bra för att mata även två ggr dagtid när jag är på jobbet så att inte all mating fokuseras på kvällen.
        Proud member of Aquascapers of Sweden

        Kommentar

        • ronny.kalmhoff
          • January 2015
          • 5

          #5
          Tack så mycket. Ja foderatomaten är mest till när man är borta över helg och sådant

          Kommentar

          • ronny.kalmhoff
            • January 2015
            • 5

            #6
            Ännu en dum fråga kan man ha ciklider i ett 200 liters kar eller måste jag gå upp en storlek då dessa är drömm fisken för mig. Vad har de för naturlig omgivning så man kan anpassa karet efter dem mm

            Kommentar

            Arbetssätt...