HJÄLP 310 l. asien på gång :)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dalbobo
    • November 2014
    • 5

    HJÄLP 310 l. asien på gång :)

    Tänker testa jord/torv i botten och blandar in "bränt lergrus" för bättre syresättning. Med akvariet, som är beg., följde eng.sjösten kan det fungera över jorden? Hur tjockt lager av varje? Sjöstenen känns inte helt rätt i det här karet dock? läser att flera av de fiskar jag tänkt vill ha fin sand och några mörk botten, hur viktigt är detta? 1 sylvania grolux 36 w och ett Philips aquarelle TL-D 36 w. Ska jag byta dom (kan ev. vara gamla)? Vilka växter (helst asien) tycker att detta ljus räcker? Vill ha mycket växter, var köper man? Gillar ormhassel, har egen, hur fungerar den i kar?
    Har spanat in följande fisk : Kampfisk ( tänker en vacker blickfångshane ) Dvärg Gurami 1+1 eller 1+2. Siamesisk algätare 3 st: Kuliålar 7 st. Zebra botia 5 st. Ett stim pärlrasbora kanske 15 st. Har även tittat på kilfläcksrasbora och rödstjärtsrasbora och gröna räkor. Kan jag ha ytterligare ett stim? Frågorna är många. Blir siameserna för stora? Pärlrasboran för liten? Vilken av mina förslag skulle fungera som uppstartsfiskar? Räkor? Nu vill jag bli bombarderad med svar på mina frågor, tips och åsikter. Länkar till sidor med engelsk text undanbedes. '
    Senast redigerad av dalbobo; 07 January 2015, 14:15.
  • Yadina
    • December 2014
    • 367

    #2
    Den kampfiskhane jag hade käkade upp de flesta av mina räkor, och de han inte fick tag i gömde sig hela tiden. Han gick dock relativt bra ihop med pärlrasbororna, han åt bara upp en av dom och den var sjuk/sliten.
    De andra arterna du pratar om har jag 0 erfarenhet av. Jag är också oduglig på växtval. Jag tycker dock (som de flesta andra) att Vallisneria (art?) som får växa upp och bölja över akvariets yta är väldigt snyggt.

    Kommentar

    • dalbobo
      • November 2014
      • 5

      #3
      Tack Yadina, ny här och undrar var ska man skriva sina frågor för att få fler svar?

      Kommentar

      • Mr Woods
        • March 2013
        • 3409

        #4
        Om du spaltar upp frågorna om djuren snyggt och prydligt i kategorin "Mix fisk frågor" är det nog fler som orkar svara.
        Frågor om växter lägger du i kategorin "Växter och alger" osv..

        Kommentar

        Arbetssätt...