Vildformer av svärdbärare mm

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HeidiH
    • October 2014
    • 629

    Sådär ja!

    Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

    Kommentar

    • HeidiH
      • October 2014
      • 629

      Vrid på huvudet gott folk

      Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

      Kommentar

      • HeidiH
        • October 2014
        • 629

        Allt rullar på så sakteliga med karen. Dock kliar de sig mot bottnen lite i terrorkaret. Ser det snart som normalt..

        Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

        Kommentar

        • HeidiH
          • October 2014
          • 629

          Uppdatering nudå Börjar på jobbet. Allt är bra där. Bytt ut lysrören, börjar få lite mer alger än önskar i form av tofsalger tror jag. Har lite is i magen och avaktar lite till. Fick ta över tio fiskar som flyttat in. Fem korallplaty och fem guppy. Korallplaty är urfina med sina vita fenor! Skall troligen ta hem dem och odla lite Lite dumt jag har dem med svärdbärare nu då de korsar sig. Får sortera kommande yngel om det behövs.

          Hemma då? Terrorkaret lunkar på nu! Massa guppy yngel! Jättekul! Kliandet har upphört. Vattnet klart och fint. Ska nästa gång göra stort vattenbyte igen. Skadar aldrig!
          Clemenciae -karet.. En hona har ngt vitt på stjärtfenan, håller koll på det..Delat med mig lite av dem, men honan jag skickade med dog. Hoppas det var stress bara. Men hanen och de två ynglen överlevde. Annars lungt och fint där!
          Kampfiskkaret....kamphanen dog ju Där går nu två kamphonor som skall över till terrorkaret där de andra tre honorna går. I det karet funderar jag på att ha korallplaty sen då..

          Kökskaret, där går mina två guppy honor jag köpte på SM. Inväntar yngel. Hoppas de kommer snart! Men känns knappt tjocka..

          Sen har jag hämtat mitt guppy-odlingskar 200 liter delat i fem fack. Vart trångt på mina 26 kvm med det på plats! Det måste skuras ur från kalk och så. Vidare snyggt är det inte, men förhoppningsvis funktionellt!

          Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

          Kommentar

          • HeidiH
            • October 2014
            • 629

            Allt är stabilt! Skönt det! Terrorkaret, där kommer nya yngel titt som tätt. Mer guppys

            Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Härligt att höra!! 😊
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Mu(sic)
                • March 2012
                • 2305

                Vad roligt

                Kommentar

                • HeidiH
                  • October 2014
                  • 629

                  Tack! Ja det är väldigt roligt!! Har nu sju stycken kampfiskhonor i det karet! Och ett blandat gäng guppys. Trevligt! Kamphonorna är inte alls så sugna på yngel som man kunde tro! Tror faktiskt att guppysarna jagar ynglen mer. Starkast överlever!
                  Köpt några moskvblå guppys, som skall ingå i min odling är tanken. De ser inte så roliga ut. Men att vara med på auktion är nog jobbigt och stressigt.

                  Kommentar

                  • HeidiH
                    • October 2014
                    • 629


                    Min ena kamphona..

                    Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

                    Kommentar

                    • HeidiH
                      • October 2014
                      • 629





                      Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

                      Kommentar

                      • HeidiH
                        • October 2014
                        • 629





                        Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

                        Kommentar

                        Arbetssätt...