Ytterligare ett jobbakvarium...svartvatten kanske!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jozi81
    • January 2011
    • 917

    Ytterligare ett jobbakvarium...svartvatten kanske!

    Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalkHD1412796753.553937.jpg
Visningar: 1
Storlek: 16,4 KB
ID: 2185074
    Så då hittade jag det jag behövde då...
    En kompis säljer sitt rena 240 möbelakvarium, eftersom jag redan ägt det en eller två gånger så köper jag tillbaka det för 1300 inklusive ett nytt ytterfilter (eheim 2217, mitt favoritfilter)

    Blir på jobbet, så tanken är minimalt med underhåll.
    Svartvatten med belysningen utbytt mot någon gul ledspot al'a Jula kanske...
    Måla baksidan svart, maaaasssor av rötter, kvistar, grenar. 0 växter annat än eventuellt flytväxter, eklöv, kanske lite torv någonstans...

    Besättningen blir nog min endlersgrupp, pansarmalar, eventuellt balzanii gänget som jag inte riktigt vet vart jag ska husera dom mellan dammsäsongerna..

    Kanske dom guianacara owroewefi som också går hemma... Eller bara en av dom 2...

    Kostnaden förutom karet skulle då bli 0, eftersom allt redan finns i garaget, en del eller alla endlers försvinner kanske, men hittills har balzaniina inte ens plockat ynglen.

    Vad tror ni folk?
    Tanken är ju att detta skall kunna stå i veckor utan större översyn, lär ju bara bli jag som byter vatten och ibland jobbar jag borta.
  • ElinR
    • September 2014
    • 370

    #2
    [emoji4]

    Kommentar

    • ettfettbranamn
      • December 2010
      • 3424

      #3
      Haha.. "Min endlersgrupp".. Hehe.. Hihi..

      (hade ni haft mitt förhållande till jozi hade ni också tyckt att det var roligt)..


      jag är bara avis på att ni har kontor..
      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

      Normaliseringsprocessen..
      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        #4
        Tror du behöver ett pygmékar för att det ska bli balans Jozi. Du skulle bli gladare, snyggare och vinna oftare på Triss om du slår till. Allt blir bättre kort sagt.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • jozi81
          • January 2011
          • 917

          #5
          Ursprungligen postat av ettfettbranamn
          Haha.. "Min endlersgrupp".. Hehe.. Hihi..

          (hade ni haft mitt förhållande till jozi hade ni också tyckt att det var roligt)..


          jag är bara avis på att ni har kontor..
          Hahahahahahaaaaaaaa, fan vad dum jag är som outade det där...
          Känner ett behov av att förklara mig men inser att det bara skulle göra det värre, och roligare...

          Kommentar

          • jozi81
            • January 2011
            • 917

            #6
            Ursprungligen postat av Bluewing
            Tror du behöver ett pygmékar för att det ska bli balans Jozi. Du skulle bli gladare, snyggare och vinna oftare på Triss om du slår till. Allt blir bättre kort sagt.
            Hmm... True dat!

            Kommentar

            • Mathias Nilsson
              • July 2011
              • 6552

              #7
              Ska du ha det på en gripen-vinge?
              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

              Kommentar

              • Helene&Andreas
                • January 2009
                • 1336

                #8
                Ursprungligen postat av Bluewing
                Tror du behöver ett pygmékar för att det ska bli balans Jozi. Du skulle bli gladare, snyggare och vinna oftare på Triss om du slår till. Allt blir bättre kort sagt.
                Vinna på triss behöver man bara göra en gång om man gör det ordentligt!

                Kommentar

                • jozi81
                  • January 2011
                  • 917

                  #9
                  Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                  Ska du ha det på en gripen-vinge?
                  Åhhh, flygvapentema!
                  En sänkt catalina, det vore något det!

                  Kommentar

                  • Mathias Nilsson
                    • July 2011
                    • 6552

                    #10
                    Kör på, det måste ju finnas massa plastflygplan man kan ha i akvarier. Så gör du det hela levande med fisk som rör sig tillsammans. Du kan ju till och med ha "flygande" plan i bara du använder dig av pinnar och fiskelina. Do it! <3
                    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                    Kommentar

                    • ettfettbranamn
                      • December 2010
                      • 3424

                      #11
                      Ja jävlar.. En störtad modell i karet.. Det tar dig från en bra chef till excentrisk.. Det kan avgöra hur du avbildas i historien om ryssen anfaller under vår livstid..
                      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                      Normaliseringsprocessen..
                      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                      Kommentar

                      • Mathias Nilsson
                        • July 2011
                        • 6552

                        #12
                        Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                        Ja jävlar.. En störtad modell i karet.. Det tar dig från en bra chef till excentrisk.. Det kan avgöra hur du avbildas i historien om ryssen anfaller under vår livstid..
                        Patton hade en Bullterrier, Jozi hade sitt akvarium. Fet win!
                        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                        Kommentar

                        • ettfettbranamn
                          • December 2010
                          • 3424

                          #13
                          Exakt..
                          Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                          Normaliseringsprocessen..
                          (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            #14
                            Jag inser nu att Mathias fullständigt lämnat Iwagumi och övergått till en smått excentrisk inredningsstil, Airfix med ett naturlig look med ett gäng klassiska flygplan i karet. Men om du nu ska övergå till denna stil tycker jag definitivt det är angeläget att prata om vilket eller vilka plan som är värda att satsa på. För egen del tycker jag det ska vara Airfix swedish style med ett eller flera J 28 De Havilland Vampire. Såg sådana flyga i formation som 3 åring över F1 i Västerås och de var överjordiskt vackra. Ska det vara internationell stil så måste det ju bara vara tidernas vackraste plan Supermarine Spifire, med en uppvärmande Rolls-Royce motor mullrande i bakgrunden från dolda högtalare. Ska man slänga in ett plan i karet så ska det väl ändå vara ett vackert plan. Ingen vettig människa vill väl ha en ful inredning.
                            Over and out.
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • jozi81
                              • January 2011
                              • 917

                              #15
                              Efter idag blir det väl ubåtar istället för flygplan...
                              Karet kommer nog till jobbet i veckan, då blir det åka av. Tänkte måla baksidan med Biltemas plastfärg, den borde det bara vara att dra av om man vill återställa!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...