Mitt nanokar...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tommy Vestlie
    • August 2014
    • 2097

    #46
    Lyckades få med några av invånarna på bild.
    Klicka på bilden för större version

Namn: image.jpg
Visningar: 1
Storlek: 126,7 KB
ID: 2164968
    Proud member of Aquascapers of Sweden

    Kommentar

    • HeidiH
      • October 2014
      • 629

      #47
      Snyggt!

      Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

      Kommentar

      • Pernilla75
        • August 2014
        • 28

        #48
        Tack, vad glad jag blir. Det ligger några timmars arbete och en del svordomar bakom karet, men nu är det äntligen färdiginrett.
        Tyck gärna till om våra akvarier. Synpunkter, tips, tankar och kritik. Allt välkomnas.
        Fluval Edge 23
        Juvel Lido 120
        Juvel Rio 240

        Kommentar

        • HeidiH
          • October 2014
          • 629

          #49
          Visst är det lite sorgligt då man känner sig lite klar ändå?

          Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            #50
            Det blev verkligen vackert, Pernilla!
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Pernilla75
              • August 2014
              • 28

              #51
              Det har hänt en del i nanokaret det senaste.
              Förutom att jag äntligen landat i inredningen men växter, stenar, rot och sand så har det flyttat in tre par Endlers samt ett litet yngel som råkade följa med från karet i zooaffären. Otroligt vackra fiskar, en annan är ju en sucker för färgglada djur, och de gjorde så att det blev ett helt annat liv i karet än tidigare. Rasbororna har varit blyga och i stort sett bara setts till vid matning, annars har de mest hållt sig i vegetationen. Guppysarna satte fart på dom och det har blivit ett mycket mer levande kar vilket jag uppskattar.

              Har även köpt ytterligare ett gäng Crystal Red och de gör sig otroligt fint mot de gröna växterna.

              Tidigare i veckan köpte Tommy fjärilsciklider till 240-karet och då hittade jag några fina guppys, vilka påminner om Endlers, i zooaffären. Dessa kallades Guppy Colombia SP och historien bakom dessa var att en person hittat denna variant i Colombia, smugglat hem dom i en pet-flaska och att individerna zooaffären hade var avkommor till de insmugglade fiskarna. Hur mycket sanning det ligger i det har jag ingen aning om men lite kul är det ändå med en historia.

              Sen har jag och Tommy en stor nyhet att meddela. Vi har blivit med yngel. Förutom det som slank med från affären så har jag idag räknat ihop ytterligare nio stycken. Spännande värre.
              Tyck gärna till om våra akvarier. Synpunkter, tips, tankar och kritik. Allt välkomnas.
              Fluval Edge 23
              Juvel Lido 120
              Juvel Rio 240

              Kommentar

              • Pernilla75
                • August 2014
                • 28

                #52
                Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.


                Härligt med liv och rörelse bland karets samtliga invånare, stora som små. [emoji4]


                Skickat från min iPad med Tapatalk
                Tyck gärna till om våra akvarier. Synpunkter, tips, tankar och kritik. Allt välkomnas.
                Fluval Edge 23
                Juvel Lido 120
                Juvel Rio 240

                Kommentar

                • Tommy Vestlie
                  • August 2014
                  • 2097

                  #53
                  Här skrivs det inte mycket, nu har jag ju ingen aning om vad som händer med ditt kar Pernilla. Hur går det egentligen?
                  Proud member of Aquascapers of Sweden

                  Kommentar

                  • Pernilla75
                    • August 2014
                    • 28

                    #54
                    Det går bra i karet. Väldigt bra till och med. Såpass bra att jag inte bara hittade ett gäng Endlers-yngel i karet när jag kom hem idag utan även två Crystal Red-bebisar. En kan ses på underdelen av roten. Notera gärna storleksskillnaden mot den vuxna räkan som går ovanpå. [emoji4]

                    Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1421699676.659497.jpg
Visningar: 1
Storlek: 293,2 KB
ID: 2165706
                    Tyck gärna till om våra akvarier. Synpunkter, tips, tankar och kritik. Allt välkomnas.
                    Fluval Edge 23
                    Juvel Lido 120
                    Juvel Rio 240

                    Kommentar

                    • Krisping
                      • January 2015
                      • 33

                      #55
                      Vilken lycka, härlig bild

                      Kommentar

                      • Pernilla75
                        • August 2014
                        • 28

                        #56
                        Ursprungligen postat av Krisping
                        Vilken lycka, härlig bild
                        Har ju sett räkor med rom men man vågar ju inte hoppas. Tyckte mig dessutom ana en liten räka under roten häromdagen men jag trodde väl mest att jag inbillade mig och att brytningen i vattnet lurade ögat. Igår var där helt plötsligt två stycken miniräkor fullt synliga. Känns jättekul då jag hela tiden hört att det ska vara svårt att få Crystal Red att yngla av sig. Har dessutom en räka med rom just nu så vem vet, det kanske blir fler så småningom.
                        Senast redigerad av Pernilla75; 20 January 2015, 09:21. Anledning: Stavfel
                        Tyck gärna till om våra akvarier. Synpunkter, tips, tankar och kritik. Allt välkomnas.
                        Fluval Edge 23
                        Juvel Lido 120
                        Juvel Rio 240

                        Kommentar

                        • Pernilla75
                          • August 2014
                          • 28

                          #57
                          Övrigt som har hänt i karet sen sist är att den svarta soilen är utbytt till vit sand. Belysningen i karet är under all kritik så den vita sanden hjälper till att ljusa upp hela karet. Växterna mår sådär, det har börjat komma en del tofsalger och växterna ser även allmänt trötta ut förutom det. Sen har jag dessutom fått något som kan liknas vid en snäckexplosion i karet. Kan lätt plocka ut 20-25 snäckor i varierande storlek varje dag utan att det märks för dagen efter är det lika många igen.

                          Funderar starkt på att tömma hela karet och börja om utan växter, eller kanske bara med ett par lite större.

                          Rasbororna har flyttat till Kungsbacka så nu bor det bara Endlers i karet. Ja, förutom en L181 och en Helena-snäcka då förstås. Den sistnämnda gör dock ingen större nytta då snäckorna bara har blivit fler sen den flyttade in.

                          Det positiva är att vi får Endlers-yngel titt som tätt och att det nu också kommit ett par Crystal Red-bebisar.
                          Tyck gärna till om våra akvarier. Synpunkter, tips, tankar och kritik. Allt välkomnas.
                          Fluval Edge 23
                          Juvel Lido 120
                          Juvel Rio 240

                          Kommentar

                          Arbetssätt...