Mitt första Diskusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tommy Vestlie
    • August 2014
    • 2097

    Ursprungligen postat av Bluewing
    Bugar med glädje efter att ha insett att du är beredd att dela med dig en del på djupet som stannar kvar efter 5 sekunder, Tommy. Det har ju hänt så mycket för dig sedan en tid tillbaka. Du växer så det knakar inom område efter område inom akvaristiken och kanske mest aquascapingen nu då. Fördelen med att dela med sig här att det är egentligen enda stället där det du gjort stannar kvar. Allt på FB är borta efter en kort stund. Här kan våra insikter fungera som ett slags Pantamera-system. Vi kan återanvända det som tagits upp. Kan ibland läsa en tråd som Mats Stigtråd från början och inse att det är mycket jag missat sedan tidigare. Menade inte detta som ännu en debatt om FB med plus och minus utan en pepp för att göra något som kommer att finnas kvar. Kul!
    Facebook är ju ett viktigt verktyg för oss i AoS. Utan hade vi aldrig nått ut till så många vilket i sin tur gett oss helt andra möjligheter till att göra det vi älskar.

    Men ja, det får absolut bli en ny projekttråd här på Zoopet för det kommande projektet. Ser verkligen fram emot att få skriva mina noveller igen, det är ju verkligen en helt annan sak än att posta korta och snabba inlägg på FB.
    Proud member of Aquascapers of Sweden

    Kommentar

    • Tommy Vestlie
      • August 2014
      • 2097

      Ursprungligen postat av Moving Waves
      Ska med stor glädje läsa hela träden men vill först bara säga att det där scapekaret du åstadkommit.. Wow! Finns inte ord för hur vackert det blev! Du har all rätt att känna stolthet över den kreationen!
      Tack snälla, även om jag inte är hundra på vilket av karen du tänker på
      Proud member of Aquascapers of Sweden

      Kommentar

      • hivemindhermit
        • September 2017
        • 214

        Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
        Kanske man tom skall sträcka sig så långt så att det blir en ny projekttråd för detta projekt
        Jaaa ny projekttråd!
        /Alex
        375 + 112 liter drömmar

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6050

          Tommy! Vad fantastiskt att få följa din resa från ett första litet akvarium med ”femkronor”, till ett större och sedan ännu större kar med växande discusar både till storlek och antal. Övergången till aquascape, som du bara satte direkt, var häpnadsväckande! Det som slår mig, utöver dina vackra kar och välmående fiskar, är den finstämda magkänsla du verkar ha haft från början. När man läser tråden i ett svep är det som att du reda från början känt/sett ”slutet” i tanken. Du agerar med en ödmjuk säkerhet som sedan visar sig vara helt rätt. Fascinerande! Att du dessutom bjuder frikostigt på tankar och känslor längs vägen gör det hela så mycket roligare att läsa. Vilken tråd! Vilken naturbegåvning du är (även om jag förstår att det ligger massor av jobb bakom dina fina resultat)!

          Nu vill jag ha länken till din nästa projekttråd!

          Hälsningar Nando

          Kommentar

          • Tommy Vestlie
            • August 2014
            • 2097

            Ursprungligen postat av Nando
            Tommy! Vad fantastiskt att få följa din resa från ett första litet akvarium med ”femkronor”, till ett större och sedan ännu större kar med växande discusar både till storlek och antal. Övergången till aquascape, som du bara satte direkt, var häpnadsväckande! Det som slår mig, utöver dina vackra kar och välmående fiskar, är den finstämda magkänsla du verkar ha haft från början. När man läser tråden i ett svep är det som att du reda från början känt/sett ”slutet” i tanken. Du agerar med en ödmjuk säkerhet som sedan visar sig vara helt rätt. Fascinerande! Att du dessutom bjuder frikostigt på tankar och känslor längs vägen gör det hela så mycket roligare att läsa. Vilken tråd! Vilken naturbegåvning du är (även om jag förstår att det ligger massor av jobb bakom dina fina resultat)!

            Nu vill jag ha länken till din nästa projekttråd!

            Hälsningar Nando
            Men oj, tack snälla för de fina orden.

            Fattade ett beslut för några veckor sedan så nu i helgen flyttade en grupp med Altum skalare hem till mig. Känner redan nu att jag kommer bygga en liknande fascination och relation med dessa individer som jag tidigare gjort med mina diskus. Valde Altum denna gång helt enkelt eftersom mitt kar skrek just Altum när jag var klar med inredningen .
            Proud member of Aquascapers of Sweden

            Kommentar

            • Ekenberg
              • December 2017
              • 3910

              Jag har också sträckläst denna fantastiska tråd, mycket insperation och massor av kunskap. Men en fråga Tommy , har du kvar din fina diskusfamilj, eller vad hände efter att tråden slutade?

              Kommentar

              • Tommy Vestlie
                • August 2014
                • 2097

                Ursprungligen postat av Ekenberg
                Jag har också sträckläst denna fantastiska tråd, mycket insperation och massor av kunskap. Men en fråga Tommy , har du kvar din fina diskusfamilj, eller vad hände efter att tråden slutade?
                Tack snälla.

                Nej tyvärr. Efter att ha fullständigt snöat in på Aquascaping så ställdes jag inför ett vägval. Diskus eller scaping, insåg att jag inte skulle ha kapacitet att klara av bägge parallellt fullhjärtat och att göra det halvhjärtat skulle inte kännas bra. Jag valde scaping och det har jag aldrig ångrat även om jag många gånger saknat mina diskar. Känns därför superkul att nu mixa scaping med Altum, känns som en utmaning som heter duga

                Diskarna såldes till Skåne, pratade en del med den nya ägaren i början men nu har jag ingen aning om hur det går för honom och fiskarna.
                Proud member of Aquascapers of Sweden

                Kommentar

                • Ekenberg
                  • December 2017
                  • 3910

                  Lite tråkigt att höra, men jag har ju sett dina scapings så jag förstår att ditt intresse ligger där. Jag hade ju hoppats på den lyckliga välfungerande discusgruppen som fanns kvar. Det känns som det är rätt många som startar discuskar men ganska få som blir kvar en längre tid. Det skall iallafall bli väldigt roligt att följa ditt ny projekt, aquascape är otroligt fascinerande men jag tycker allt att man höjer det en nivå när man lyckas kombinera det med en aquascape med en miljö där någon fisk passar in.

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6050

                    Ursprungligen postat av Tommy Vestlie

                    Men oj, tack snälla för de fina orden.

                    Fattade ett beslut för några veckor sedan så nu i helgen flyttade en grupp med Altum skalare hem till mig. Känner redan nu att jag kommer bygga en liknande fascination och relation med dessa individer som jag tidigare gjort med mina diskus. Valde Altum denna gång helt enkelt eftersom mitt kar skrek just Altum när jag var klar med inredningen .
                    Vad spännande! Tänker du skriva någon projekttråd om detta?

                    Kommentar

                    Arbetssätt...