Mitt första Diskusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tommy Vestlie
    • August 2014
    • 2097

    Ursprungligen postat av Rufus
    Man blir ju liksom lite grön själv också.. Och snart ger du dig på något annat skulle jag tro 😄.
    Japp, planering för ett nytt projekt pågår
    Proud member of Aquascapers of Sweden

    Kommentar

    • Tommy Vestlie
      • August 2014
      • 2097

      Projekt ”Aquascaping goes diskus” nu under seriös planering. Dags att lyssna på den där lilla killen på min axel som länge pushat mig till att följa denna dröm.
      Proud member of Aquascapers of Sweden

      Kommentar

      • Rufus
        • January 2005
        • 866

        Aahh så spännande projekt!
        // Annicka

        Kommentar

        • ICC
          • November 2006
          • 1310

          Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
          Dags att lyssna på den där lilla killen på min axel som länge pushat mig till att följa denna dröm.
          Det tycker jag låter som en alldeles utmärkt plan. Kör igång ditt projekt, ta den lilla killen till hjälp också. Sen kan vi andra som gladeligen följer ditt spektakel gilla och kommentera. Kul

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ös på, Tommy!

            Kommentar

            • Tommy Vestlie
              • August 2014
              • 2097

              Kanske man tom skall sträcka sig så långt så att det blir en ny projekttråd för detta projekt
              Proud member of Aquascapers of Sweden

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
                Kanske man tom skall sträcka sig så långt så att det blir en ny projekttråd för detta projekt
                Kan ju vara en idé. Det blir ju inte ditt första discuskar (om jag nu förstod dig rätt med att du skall köra discusar igen?).

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
                  Projekt ”Aquascaping goes diskus” nu under seriös planering. Dags att lyssna på den där lilla killen på min axel som länge pushat mig till att följa denna dröm.
                  Oj, så kul att du tittar in på Zoopet igen

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Tommy Vestlie
                    • August 2014
                    • 2097

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                    Kan ju vara en idé. Det blir ju inte ditt första discuskar (om jag nu förstod dig rätt med att du skall köra discusar igen?).
                    Det är väl inte hundra bestämt men jag har beställt ett nytt rimless scaping-kar på 151*51*70 som jag tänkte skejpa med mycket rötter och växter. Med tanke på dess storlek så skulle de ju fungera utmärkt med diskus.

                    Proud member of Aquascapers of Sweden

                    Kommentar

                    • Tommy Vestlie
                      • August 2014
                      • 2097

                      Ursprungligen postat av Inger H

                      Oj, så kul att du tittar in på Zoopet igen

                      //Inger
                      Kul att titta in
                      Proud member of Aquascapers of Sweden

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
                        Det är väl inte hundra bestämt men jag har beställt ett nytt rimless scaping-kar på 151*51*70 som jag tänkte skejpa med mycket rötter och växter. Med tanke på dess storlek så skulle de ju fungera utmärkt med diskus.
                        Ja, det kommer att bli helskönt!

                        Kommentar

                        • ICC
                          • November 2006
                          • 1310

                          Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
                          Kanske man tom skall sträcka sig så långt så att det blir en ny projekttråd för detta projekt
                          Det tycker jag absolut. Lättare att hitta tillbaks till saker som man minns, och vill plocka fram vid senare tillfälle. Gillar konceptet på Ciklid.se där man lägger en länk till sina olika projekt nederst i sina inlägg/profil. Men det kanske man har möjlighet till är på Zoopet också?
                          Men som sagt, absolut. Kör på en ny projekttråd.

                          Kommentar

                          • ICC
                            • November 2006
                            • 1310

                            Såg nu på ApeviaX´s Vattensamlingen att man kan ha det så som jag menade i ovan text. Dvs länkar till sina olika projekt. En kanonbra finess.

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Bugar med glädje efter att ha insett att du är beredd att dela med dig en del på djupet som stannar kvar efter 5 sekunder, Tommy. Det har ju hänt så mycket för dig sedan en tid tillbaka. Du växer så det knakar inom område efter område inom akvaristiken och kanske mest aquascapingen nu då. Fördelen med att dela med sig här att det är egentligen enda stället där det du gjort stannar kvar. Allt på FB är borta efter en kort stund. Här kan våra insikter fungera som ett slags Pantamera-system. Vi kan återanvända det som tagits upp. Kan ibland läsa en tråd som Mats Stigtråd från början och inse att det är mycket jag missat sedan tidigare. Menade inte detta som ännu en debatt om FB med plus och minus utan en pepp för att göra något som kommer att finnas kvar. Kul!
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Moving Waves
                                • August 2010
                                • 1403

                                Ska med stor glädje läsa hela träden men vill först bara säga att det där scapekaret du åstadkommit.. Wow! Finns inte ord för hur vackert det blev! Du har all rätt att känna stolthet över den kreationen!
                                - - -
                                540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

                                Kommentar

                                Arbetssätt...