Mitt första Diskusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Det ska bli så himla kul! [emoji4]
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Webo
      • August 2014
      • 1968

      Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
      #ae
      [ATTACH=CONFIG]78003[/ATTACH]
      Jag är ju helt online social analfabet (använder inte fb och twitter osv) så någon länk hade varit bra. Har sökt på nätet men hittar inget och inte heller om jag sökte på twitter och #ae.
      Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

      Kommentar

      • Knax
        • November 2012
        • 1148

        Ursprungligen postat av Webo
        Jag är ju helt online social analfabet (använder inte fb och twitter osv) så någon länk hade varit bra. Har sökt på nätet men hittar inget och inte heller om jag sökte på twitter och #ae.
        Det är något slags teaser de håller på med. Du får som alla andra tåla dig till det de kallar "nedsläpp" den 22 november. Jag tycker för min del att det verkar spännande.

        Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
        // Mats, a.k.a. Knax



        "All's well that ends." - Unknown

        Kommentar

        • Mathias Nilsson
          • July 2011
          • 6552

          Ursprungligen postat av Webo
          Jag är ju helt online social analfabet (använder inte fb och twitter osv) så någon länk hade varit bra. Har sökt på nätet men hittar inget och inte heller om jag sökte på twitter och #ae.
          Det kommer att släppas en tidning i slutet av november. Det är ingenting som finns att se i dagsläget. Ni har ett datum, håll det i minnet
          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

          Kommentar

          • Webo
            • August 2014
            • 1968

            Spännande
            Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

            Kommentar

            • Tommy Vestlie
              • August 2014
              • 2097

              Ursprungligen postat av Webo
              Jag är ju helt online social analfabet (använder inte fb och twitter osv) så någon länk hade varit bra. Har sökt på nätet men hittar inget och inte heller om jag sökte på twitter och #ae.
              Mathias har ju sammanfattat det väl ovan. Om du vill så kan jag se till att du får länken när det är dags
              Proud member of Aquascapers of Sweden

              Kommentar

              • Webo
                • August 2014
                • 1968

                Det är lugnt. Jag misstänker att länken kommer att finnas överallt när den släpps ☺
                Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                Kommentar

                • Tommy Vestlie
                  • August 2014
                  • 2097

                  Ursprungligen postat av Webo
                  Det är lugnt. Jag misstänker att länken kommer att finnas överallt när den släpps ☺
                  Kan kanske bli så
                  Proud member of Aquascapers of Sweden

                  Kommentar

                  • Tommy Vestlie
                    • August 2014
                    • 2097

                    I karen hemma så lunkar allt på som sig bör. Har sedan länge övergått till VB i diskuskaret endast en ggr per vecka samt slutat helt med växtnäring och det har fungerat alldeles utmärkt. Noterar dock att tillväxten i karet tar längre tid men den enda konsekvensen av det är att jag inte behöver rensa valle lika ofta.

                    Diskarna är alla stora och fina matvrak och gruppen känns harmonisk. Lite häftigt att tänka på hur små tex Pigeon Blood var när de kom hem. Någon lek har det dock inte varit på ett tag. Verkar gå i vågor. En viss period leks det varenda vecka sen kommer det månaderna helt utan tillstymmelse till lek.

                    Cuipdosarna växer som bara sjutton, det är en rejält snabbväxande art. Det till skillnad från deras kompisar L177 som växer väldigt långsamt. men några av dem börjar ändå komma upp i lite storlek.

                    På temat tillväxt så har även grenmalarna dragit iväg på längden ordentligt, verkligen en härlig krydda i karet som tills en början var lite skygga men som nu, precis som övriga invånare i karet är totalt orädda av sig. Även här skiljer sig L177:orna från resten av gänget som gärna håller sig för sig själva.

                    I saltnanot så har jag faktiskt inte gjort ett VB på över en månad och det är precis lika välmående för det, korrallerna har växt ordentligt så det börjar nog närma sig ett läge att faktiskt överlåta koraller till någon annan med behov. Blir dock ett VB här till helgen.

                    Ja så mycket mer finns det faktiskt inte uppdatera tråden med
                    Proud member of Aquascapers of Sweden

                    Kommentar

                    • Likan
                      • April 2012
                      • 2611

                      Låter gott Tommy.
                      450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                      Kommentar

                      • Tommy Vestlie
                        • August 2014
                        • 2097

                        Ursprungligen postat av Likan
                        Låter gott Tommy.


                        Undrar om det inte är dags att komplettera med några L177:or till? Pratat om det länge nu men inte kommit till skott.
                        Proud member of Aquascapers of Sweden

                        Kommentar

                        • Likan
                          • April 2012
                          • 2611

                          Ursprungligen postat av Tommy Vestlie


                          Undrar om det inte är dags att komplettera med några L177:or till? Pratat om det länge nu men inte kommit till skott.
                          Frågar du mig så säger jag absolut.

                          Nu när du säger det så har jag ett minne av det, att du pratat om det för bra länge sen. Julklapp till dig själv kanske?
                          450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                          Kommentar

                          • Tommy Vestlie
                            • August 2014
                            • 2097

                            Idag är inte det inte vilken dag som helst, det är nämligen kopparedagen . Det var ett tag sedan sist men idag fylldes en påse med 30 nya familjemedlemmar som fick följa med hem.

                            Vad det blev, jo det blev 30 stycken Citrontetror som nu stimmar lite fräckt i karet.

                            Skall bli kul att se om detta blir som jag visualiserat att det borde bli eller om hjärnbalkens visualiseringsförmåga misstagit sig

                            Fortsättning följer ...
                            Proud member of Aquascapers of Sweden

                            Kommentar

                            • Webo
                              • August 2014
                              • 1968

                              Låter bra. Ska bli roligt att se bilder på ett stim med 30 st. Jag har tittat på dem också men det har inte blivit något innan.
                              Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                              Kommentar

                              • Tommy Vestlie
                                • August 2014
                                • 2097

                                Ursprungligen postat av Webo
                                Låter bra. Ska bli roligt att se bilder på ett stim med 30 st. Jag har tittat på dem också men det har inte blivit något innan.
                                Spontana intrycken än så länge är att deras storlek, form och rörelse beteende passade helt super in i karet. Jättenöjd över detta beslut.
                                Proud member of Aquascapers of Sweden

                                Kommentar

                                Arbetssätt...