Känner mig tillfreds med hur 120 karet sakteligen utvecklas även om det ännu inte är riktigt hundra. Den ancistrus som gått i karet sedan i somras har faktiskt sätt lite grådassig men nu efter att vi gjorde om karet så har den verkligen "blommat ut".
Jakten fortgår fortfarande efter några till invånare men det löser sig förr eller senare.
Nu dags att mata den coola krabat
Mitt första Diskusakvarium
Kollaps
X
-
Efter kvällens vattenbyte så är det verkligen kärlek i karet, försöker titta på Sveriges mästerkock men det är svårt att släppa blicken från karet.
Det gula fjärilparet är återigen i full gång med att putsa sin äggläggningsplats och jaga bort alla andra men det måste mer vara ett allmänt sug efter ens partner och inte äkta lek, hon la ju ägg så sent som förra veckan.
Ännu mer fascinerande är det att se diskusarna, det är helt uppenbart att bubblorna som lämnar alla växter i sin vackra färd mot ytan tillsammans med det lite kallare vattnet triggar ett begär. Det uppvaktas, putsas och bevakas trots att det inte längre finns något givet par i karet efter den tråkiga separation vårt par ofrivilligt fick gå genom i höstas. Tänk vad fantastiskt det hade varit om de hittade åter till varandra, kanske borde man skicka iväg dem på parterapi.
L177 tuggar med behag på sin brysselkål trots att den nu ligger längst fram i karet, Ok åtminstone en kort stund innan hen får syn på mig och med en pisksnärt dammar in under roten igen.
Lämna en kommentar:
-
Ja dem anses vara lite svåra, känsliga magar så viktigt med rätt typ av näring. Men ta i träd, det har fungerat bra hittills, hoppas det håller i sig, är en riktig favorit i karet.Lämna en kommentar:
-
Dom är lite kinkiga va? Nån sa att det är svårt att få dom att äta.Lämna en kommentar:
-
-
-
-
Du tar så fina bilder så sluta nu att säga ngt annat så vi vanliga IPhone och Paddfotande törs visa våraLämna en kommentar:
-
Jag tittar ju med mobilen och upptäckte inte malen förrän jag förstorade bilden och blev så glatt överraskad [emoji2]Lämna en kommentar:
-
-
-
Jag kör med en Eheim Twin Feeder och är nöjd med den även om jag delar Einarsson's uppfattning om att det är svårt att kontrollera doseringen. Förnärvarande doserar jag en dos fem ggr om dagen, körde tidigare med dubbel dos två ggr om dagen men tyckte att det blev för mycket mat som blev liggande lite för länge. För mig räcker maten ca två veckor när jag fyller fullt. När jag åkt bort så har jag minskat matningen till två/ tre ggr per dag eftersom jag inte kan byta vatten, detta tyckte jag funkade bra i somras och tänker mig fortsätta med nästa gång jag är borta längre tid.
Sent from my iPad using TapatalkLämna en kommentar:
Lämna en kommentar: