Mitt första Diskusakvarium

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tommy Vestlie
    • August 2014
    • 2097

Många sköna filmer på Zoopet nu så jag tänkta i min enfald att varför inte bidra med en filmatiserad inblick i min lilla värld.

Sagt som gjort så följer här en film från denna hybrid värld bestående av en mängd olika influenser och helt utan en röd tråd som troligen även är under konstruktion

Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
    Proud member of Aquascapers of Sweden

Kommentar

• woodlund
      • December 2011
      • 666

Härligt att se lugnet du har i ditt akvarium och det verkar absolut som diskusarna uppskattar den nya grenen du tillsatt
      1900Liter Diskusvatten

Medlem i NDSS www.diskusforum.se

Kommentar

• Mats Bryzell
        • February 2007
        • 18959

Fin film, Tommy!
        Det skall bli spännande och intressant att få se hur det utvecklar sig... Sicket jädrans tråkigt svar det blev där, men så är det liksom bara - det blir kul att se hur du sätter karet, bit för bit!

Kommentar

• Tommy Vestlie
          • August 2014
          • 2097

Hoppla, det har visst hänt saker hos våra Apistogramma.

Riktigt dålig kvalitet på filmen men ser ni dem små varelserna på bara några millimeter som simmar runt sin mamma?

Deras pappa visar dessutom för mig tydligt att jag nog skall hålla lite avstånd ett tag nu om jag inte vill ha med honom att göra.

Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

Kommentar

• Bluewing
            • August 2012
            • 10522

Snacka om inrednings och pinnorgier i tråden. Inspirerande
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

Kommentar

• Tommy Vestlie
              • August 2014
              • 2097

Ursprungligen postat av Bluewing
              Snacka om inrednings och pinnorgier i tråden. Inspirerande
              Ja verkligen underbart inspirerande filmer Herr Bryzell delar med sig av.

Känns toppen att även 120 karet visat sig fungera så väl

Kommentar

• Bluewing
                • August 2012
                • 10522

Grattis till ynglen Måste ju vara jättespännande!
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

Kommentar

• Tommy Vestlie
                  • August 2014
                  • 2097

Grattis till ynglen Måste ju vara jättespännande!
                  De är löjligt små, håller sig i och runt mynningen till deras grotta vad jag kan se. Nästan ännu roligare är att se hur föräldrarna agerar.

Kommentar

• Bluewing
                    • August 2012
                    • 10522

Tänker du stödmata dem?
                    Juwel Lido 120

Kommentar

• Tommy Vestlie
                      • August 2014
                      • 2097

Tänker du stödmata dem?
                      Nja har just nu inga andra planer än att se vad som händer. Ljuset är nu släckt och jag åker till Norrköping i morgon bitti för jobb och kommer inte hem förrän sent i morgon kväll. Har ingen aning om hur dem beter sig som föräldrar, för allt jag vet så kan allt vara uppätet i morgon bitti. Tar dock jättegärna emot info/tips och tricks.

Oavsett vad som händer så är det väldigt kul att de trivs såväl så att det blir yngel eftersom allt jag hade i åtanke när karet inreddes var att just de skulle trivas, det gick före allt, även det estetiska.

Kommentar

• Tommy Vestlie
                        • August 2014
                        • 2097

Tänker du stödmata dem?
                        Däremot så har jag nu uppnått det resultat jag ville enligt det långa resonemang jag förde i tråden när jag inredde karet och skaffade dessa coolingar. Så nu blir det att observera några dagar för att sedan troligen inleda steg två av denna plan

Kommentar

• PiaJo
                          • August 2009
                          • 13001

Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
                          Hoppla, det har visst hänt saker hos våra Apistogramma.

Riktigt dålig kvalitet på filmen men ser ni dem små varelserna på bara några millimeter som simmar runt sin mamma?

Deras pappa visar dessutom för mig tydligt att jag nog skall hålla lite avstånd ett tag nu om jag inte vill ha med honom att göra.

https://www.youtube.com/watch?v=qf-n...ature=youtu.be

Så roligt! Grattis
                          /PIA

Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

Kommentar

• tonpet
                            • February 2008
                            • 469

Bara å gratulera, till de små. Och framförallt till din lyckade inredning som dom verka stormtrivas i.
                            Härligt Tommy, att ha en tanke och sen se ett lyckat resultat. Förmodar att du myser ...
                            Juwel Rio 300, Diskus
                            "Sluta vara den du var och bli den du är"

Kommentar

• Tommy Vestlie
                              • August 2014
                              • 2097

Ursprungligen postat av tonpet
                              Bara å gratulera, till de små. Och framförallt till din lyckade inredning som dom verka stormtrivas i.
                              Härligt Tommy, att ha en tanke och sen se ett lyckat resultat. Förmodar att du myser ...
                              Hade myst ännu mer om jag satt hemma framför karet istället för på ett tåg . En helt färsk rapport från hemmet talar dock om att ynglen fortfarande lever

Kommentar

• ElinR
                                • September 2014
                                • 370

Grattis både till yngel och ett lyckat utökande av discusgruppen.

Jag har läst ikapp lite nu, väldigt kul att se hur ditt kar utvecklas. Jag gillade verkligen roten du hade (såg annonsen, ville sååå köpa den. Har inte plats) men jag gillar den nya grenen också. Det är svårt ibland, det finns så mycket som är fint. Både högupplysta växtkar och murkiga svartvattenkar lockar.

Ska kika in ibland och följa utvecklingen.

Elin

Kommentar

Arbetssätt...