Mitt första Diskusakvarium
Kollaps
X
-
Tycker det med blev bra , köp lite fler ber om ursäkt att jag inte svarade dig i min tråd jag gillar att vallesnerian som växer lite "vilt" i bakkant -
Mycket fisk som dessutom växer och blir allt större, mycket växter, mycket annat inredningsbös, matar ofta och mycket, relativt känsliga invånare som verkar i bottensegmentet. Fortfarande inte hundra nöjd med karets funktion. Tror på ytterligare förbättrad cirkulation. Lösning växer sakteligen fram.
CO2 flaskan tog åter slut ersättas av en 6kg så nu bör det hålla lite längre.Senast redigerad av Tommy Vestlie; 16 December 2014, 21:20.Lämna en kommentar:
-
-
Jag tycker också att det blev jättefint med kvistarna - köp fler!
//IngerLämna en kommentar:
-
Att beskåda karet nuförtiden väcker åter minnen till tiden då man hade tonåringar hemma. Nu gnabbade visserligen inte mina grabbar så mycket men ständigt hungriga det var dem verkligen. Diskusarna blir verkligen aldrig mätta längre utan så fort man kliver in i vardagsrummet eller går nära karet så flockar de i det hörn där dem har bäst vy över rummet, tittar än djupt in i ögonen och gör allt dem kan för att förmedla ”MERA MAAAAAAAAT”.
Övrig tonårsjämförelse skulle kunna vara ungdomsgängen i filmen Grease, ni vet killarna som hellre pucklar på varandra än att kramas, hellre ger kompisen en rejäl smäll på axeln än att säga ”hörru du är faktiskt en schysst kompis”. Nu har visserligen djuren ett antal andra skäl till att puckla på varandra än tonårsgrabbars bristande förmåga att visa känslor men på något vrickat sätt så känns ändå jämförelsen lite kul.
I övrigt så är jag för stunden så inspirerad av hur harmoniskt det trots allt är att se dessa magnifika varelser simma bland rötter och växtlighet och hur de faktiskt själva verkar stortrivas i just en sådan miljö så i helgen så blev det faktiskt ytterligare några kvistar i karet för att förstärka detta ytterligare. Nu valde jag kanske inte att filma just när kidsen är i detta mode men ni få väl helt enkelt ta mig på min beskrivning.
Nej nu har jag skrivit så mycket svammel på Zoopet de senaste veckorna så jag tror med bestämdhet att det är dags att ta en paus från allt svamlande och därmed bespara eventuella läsare från ytterligare obehag
https://www.youtube.com/watch?v=8CVS...ature=youtu.beLämna en kommentar:
-
Att beskåda karet nuförtiden väcker åter minnen till tiden då man hade tonåringar hemma. Nu gnabbade visserligen inte mina grabbar så mycket men ständigt hungriga det var dem verkligen. Diskusarna blir verkligen aldrig mätta längre utan så fort man kliver in i vardagsrummet eller går nära karet så flockar de i det hörn där dem har bäst vy över rummet, tittar än djupt in i ögonen och gör allt dem kan för att förmedla ”MERA MAAAAAAAAT”.
Övrig tonårsjämförelse skulle kunna vara ungdomsgängen i filmen Grease, ni vet killarna som hellre pucklar på varandra än att kramas, hellre ger kompisen en rejäl smäll på axeln än att säga ”hörru du är faktiskt en schysst kompis”. Nu har visserligen djuren ett antal andra skäl till att puckla på varandra än tonårsgrabbars bristande förmåga att visa känslor men på något vrickat sätt så känns ändå jämförelsen lite kul.
I övrigt så är jag för stunden så inspirerad av hur harmoniskt det trots allt är att se dessa magnifika varelser simma bland rötter och växtlighet och hur de faktiskt själva verkar stortrivas i just en sådan miljö så i helgen så blev det faktiskt ytterligare några kvistar i karet för att förstärka detta ytterligare. Nu valde jag kanske inte att filma just när kidsen är i detta mode men ni få väl helt enkelt ta mig på min beskrivning.
Nej nu har jag skrivit så mycket svammel på Zoopet de senaste veckorna så jag tror med bestämdhet att det är dags att ta en paus från allt svamlande och därmed bespara eventuella läsare från ytterligare obehag
Lämna en kommentar:
-
Tyvärr så växer ju tofsalgsätande fiskar inte på träd.Lämna en kommentar:
-
-
Lämna en kommentar:
-
Och så lössläppta emellanåt så de kan göra sitt jobb medans husse/matte står bredvid redo att ingripa ifall de missköter sig ☺️, utmärkt idé !Lämna en kommentar:
-
-
Siameser har väl inga sugmunnar som så, utan mer "gnagmunnar" Tror inte de kan sätta sig fast och suga på andra fiskar, som t.ex sugmalar och kinesiska algätare.Lämna en kommentar:
-
-
Det ultimata vore ju att slippa algerna även utan siameser. Visst, i måttlig mängd kan algerna t.o.m vara rätt dekorativa, men har de väl etablerat sig, så brukar mängden snabbt överstiga måttlig.Senast redigerad av Shepard; 15 December 2014, 13:54.Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: