Utvecklar mitt vattenliv

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • joyride
    • June 2014
    • 110

    #46
    Nä, det känns skabbigt och oseriöst. Plocka bort de som stryker med lite kvickt, det är väl bara att ta en tur förbi varje morgon, eller i samband med matning?

    Kommentar

    • joyride
      • June 2014
      • 110

      #47
      WTF, min större (typ 10 cm) Ancistrus är helt borta... Såg den för en vecka sedan kanske. Kom inte fram när det bjöds broccoli härom dagen.
      Efter att ha kollat alla platser där han brukar hänga så har jag nu plockat upp och vänt på alla stenar ifall han skulle dött och fastnat någonstans. Kan omöjligt ha missat honom.

      Kan dom ta sig över bakgrunden och in i filterhörnen?? Då lär han vara dödens lammunge :-)

      Kommentar

      • Helene&Andreas
        • January 2009
        • 1336

        #48
        Jajamen det kan dom!

        Kommentar

        • joyride
          • June 2014
          • 110

          #49
          Blä... Lär ju aldrig hitta honom där. Han var en riktig goding.

          Kommentar

          • joyride
            • June 2014
            • 110

            #50
            IT'S ALIVE ��
            Plötsligt såg jag en skugga på glaset vid filterhörnet. Han gled snabbt undan när jag försökte håva upp honom men en listig fälla med lite broccoli i en håv så var han snart framme igen. Hungrig säkert, efter en månad i filterhörnet... Jäklar vad han sprattlade när håven drogs upp (måste erkänna att hur coola malarna än är så har jag lite svårt att tänka mig att ta i dom...). Nu tar han igen sig under en stenplatta.

            Jag hade dock hunnit skaffa två nya små ancistrus eftersom jag räknat bort den här. Är det för många med fyra i ett 240-liters kar?

            Kommentar

            • plusskenford
              • August 2011
              • 252

              #51
              Perfekt enligt mig med fyra st

              Kommentar

              Arbetssätt...