Akvariegaraget

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Mathias Nilsson
    svarade
    vart är ditt 300-ish som är så djupt och fint? Jag vill ha det..

    Lämna en kommentar:


  • jozi81
    svarade
    Lite mera ingående då!

    Rovfiskarna väntar jag med, där ser det ut som en patient på traumakliniken. Uppkopplat med 3 ytterfilter och 4 streamers samt ett eheim 2252 innerfilter, för att kompensera den lilla volymen om ynka 540 liter.

    Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1399844378.081016.jpg
Visningar: 1
Storlek: 265,5 KB
ID: 2157600
    Enda malawikaret, 8-9 whitelips, sorry för rötterna men den dominanta hannen höll på att döda alla, tog vad jag hade.. 363 liter, 108*75*45.

    Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1399844495.048065.jpg
Visningar: 1
Storlek: 232,5 KB
ID: 2157601
    150 kub, Florida gar och den observanta ser en tigerfisk, NTT som matvägrat men nu är på banan igen.

    Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1399844605.066608.jpg
Visningar: 1
Storlek: 271,4 KB
ID: 2157602
    680 liter SA, flaggciklider, balzanii, pansarmalar, min stora L25.

    Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1399844823.945076.jpg
Visningar: 1
Storlek: 245,9 KB
ID: 2157603
    Toxothes microlepis, fullvuxna. Samt 2 lungfiskar. I ett standard 540 som är avdelat. P andra sidan bor en 40+fahaka som är jättearg...

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Ball tråd! Skall bli kul att följa!

    Lämna en kommentar:


  • jozi81
    svarade
    Ursprungligen postat av Helene&Andreas
    Den eldålen är riktigt fin!
    Mm, inte mätt men snart 75 gissar jag, social som få! <3

    Lämna en kommentar:


  • Helene&Andreas
    svarade
    Den eldålen är riktigt fin!

    Lämna en kommentar:


  • jozi81
    svarade
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Jag rådiggar blandningen, fortfarande :P Dats, Nilabborre och KOI
    Haha, koi:en ska i dammen, men ska man vara ärlig drog dom fram alla lurande rovfiskar från hörnen! Det var som att alla kollade in dom färgglada och tänkte: var det inte farligare än så!

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Jag rådiggar blandningen, fortfarande :P Dats, Nilabborre och KOI

    Lämna en kommentar:


  • jozi81
    svarade
    Länkar till det nyss rivna 720 med rovfisk, rätt coola firrar, dom är mina hundvalpar det är dessa som kommer få 2000 liter + innan sommaren är över!

    Lämna en kommentar:


  • jozi81
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Kul att följa
    Vad skall du ha i dammen? Varför inte testa ned balzaniina där över sommaren - men det blir kanske omöjligt att få upp dom igen när hösten kommer
    Mm, det är tanken faktiskt, åtminstone delar av gruppen. Kommer ändå att tömma dammen varje höst och fylla den innan vintern. Kommer vara helt omöjligt fånga någonting annars.. Vill gärna prova hålla allt från endlers till nilaborrarna ute, kanske bara inte samma säsong.. Ännu är det dock bara 4 grader i vattnet, Luleå är långt från solen på våren ibland

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Kul att följa
    Vad skall du ha i dammen? Varför inte testa ned balzaniina där över sommaren - men det blir kanske omöjligt att få upp dom igen när hösten kommer

    Lämna en kommentar:


  • jozi81
    svarade
    Tack för välkomnandet! Går ut löst med en snutt på världens sötaste ciklid gymnogeophagus balzanii, har en grupp på 9 st och det skulle kunna vara 8 honor.. Hursom har hannen klarat av att leka med 3 honor på 3 dagar, avundsjuk...

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Kommer upp på morgonen och hittar denna tråden Ett rent lyckopiller. Spännande och engagerande att följa dina planer och allt energiskt kaosartat som är på gång. Här kommer jag att häcka många gånger. För mig läckra fiskarter som jag har total okunskap om. Kul att du delar med dig!

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av jozi81
    Mm, hoppas bara jag kan leverera nu!
    Tid, tid, tid önskar jag mig då jag fyller år!
    Barn, hus, fru, jobb, träningar, båt, slappa, träna, aquafila, gräva, tvätta etc..
    Men resan ÄR målet!
    Tråkigt sen då det är tyst och tomt antar jag, bara sätta sig tillrätta och åka med!
    Jag är bara glad för att du är här, du ger mig en stor behållning i alla forum på alla sätt.

    Jag hänger på, det är roligt med lite annorlunda akvaristik även om nu Ettfett och Krille drar sitt strå till stacken.

    Ciklider i damm, det blir spännande i alla fall, det ska bli lärorikt för min egen framtida aquafili


    Grönt ÄR skönt!

    Lämna en kommentar:


  • jozi81
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Now we're talking! Det här blir ett maffigt projekt att följa!
    Vi får se
    Idéer har jag då så det räcker!
    Balzanii i dammen i sommar är bara början!

    Lämna en kommentar:


  • jozi81
    svarade
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Yeeey, äntligen här på riktigt min vän




    Skickas från min iPhone via Tapatalk
    Mm, hoppas bara jag kan leverera nu!
    Tid, tid, tid önskar jag mig då jag fyller år!
    Barn, hus, fru, jobb, träningar, båt, slappa, träna, aquafila, gräva, tvätta etc..
    Men resan ÄR målet!
    Tråkigt sen då det är tyst och tomt antar jag, bara sätta sig tillrätta och åka med!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...