Akvariegaraget

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Einarsson
    • May 2012
    • 2956

    Var köper man dem Jozi?`??
    350L Diskus

    Kommentar

    • jozi81
      • January 2011
      • 917

      Akvariegaraget

      Drakfisken och tedsmarine borde kunna ta hem. Spook har ju beställt! Vi kan filma och utvärdera så fort hans kommit. Där kan du ställa temp mellan 6-9000k osv.
      Denna hittade jag för 1000kr på en annonssida på Facebook..
      Senast redigerad av jozi81; 14 May 2015, 19:53. Anledning: d

      Kommentar

      • jozi81
        • January 2011
        • 917

        Akvariegaraget

        Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1432068365.944443.jpg
Visningar: 1
Storlek: 195,1 KB
ID: 2171640
        Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1432068377.113791.jpg
Visningar: 1
Storlek: 156,6 KB
ID: 2171641
        Har man inte jobb och så vidare!!

        Ibland ler akvariegudarna, inom 24h gav gudarna mig tre stycken 2080, eller ett fick jag och 2 köptes billigt. Alla har någon defekt, men eheim går ju laga...

        Undrar vad jag ska ha dom till

        Byter nog ut ett sunsun 404 och en fx5a skulle jag tro!

        Nämnas bör ju att detta är på ett hotellrum i Uppsala [emoji23]
        Senast redigerad av jozi81; 19 May 2015, 22:49. Anledning: h

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Vad avundsjuk jag blir. Tycker det är himla kul att meka med eheim och liknande faktiskt. Skönt med ett märke där man faktiskt kan få tag i reservdelar dessutom.
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • jozi81
            • January 2011
            • 917

            Ursprungligen postat av Bluewing
            Vad avundsjuk jag blir. Tycker det är himla kul att meka med eheim och liknande faktiskt. Skönt med ett märke där man faktiskt kan få tag i reservdelar dessutom.
            Håller med! Förra defekta 2180an skruvade jag isär i molekyler, nu var det ju en pryl som bara auktoriserade kunde laga, men då är det ju bara snacka med akvarielagret så fixar dom det enkelt och smidigt. Inte längre rädd att skruva just för att eheim är rejäla och relativt enkla förstå under skalet!

            Kommentar

            • Spook
              • March 2015
              • 39

              Ursprungligen postat av jozi81
              Drakfisken och tedsmarine borde kunna ta hem. Spook har ju beställt! Vi kan filma och utvärdera så fort hans kommit. Där kan du ställa temp mellan 6-9000k osv.
              Denna hittade jag för 1000kr på en annonssida på Facebook..
              Efter fyra veckors väntan fick jag hem en Kessil A360WE Tuna Sun. Stor förväntning och en del frustration eftersom jag blivit lovad en leveranstid på en vecka. När jag packat upp den så visar det sig vara saltvattenversionen Tuna Blue. Suck!
              Jag fick iallafall se täckningsområdet och se hur mycket den går att dimma.
              Skimret är fantastiskt från en punktkälla. Det behövs tre för att täcka ett akvarium på två meter men det går att klara sig på två om man accepterar inte helt upplysta partier. Med lite planering kan det rent av bli effektfullt.
              När det gäller dimmningen så tycker jag att lägsta ljusnivå är för hög för att det ska gå att simulera soluppgång och solnedgång men det kanske vi har olika syn på.
              Det som störde mig och som jag tror att jag kan ha svårt att leva med är ljudet från den inbyggda fläkten. Det är ett störande surr som jag irriterade mig på så fort jag slog på lampan. Fläktens varvtal är inte temperaturstyrt utan varierar med dimningsgraden. Redan vid lägsta ljudstyrka går fläkten.

              Jag behöver en belysning men vet inte vilken jag ska satsa på.
              Senast redigerad av Spook; 20 May 2015, 19:18. Anledning: Tunna ska vara Tuna

              Kommentar

              • jozi81
                • January 2011
                • 917

                Ursprungligen postat av Spook
                Efter fyra veckors väntan fick jag hem en Kessil A360WE Tunna Sun. Stor förväntning och en del frustration eftersom jag blivit lovad en leveranstid på en vecka. När jag packat upp den så visar det sig vara saltvattenversionen Tunna Blue. Suck!
                Jag fick iallafall se täckningsområdet och se hur mycket den går att dimma.
                Skimret är fantastiskt från en punktkälla. Det behövs tre för att täcka ett akvarium på två meter men det går att klara sig på två om man accepterar inte helt upplysta partier. Med lite planering kan det rent av bli effektfullt.
                När det gäller dimmningen så tycker jag att lägsta ljusnivå är för hög för att det ska gå att simulera soluppgång och solnedgång men det kanske vi har olika syn på.
                Det som störde mig och som jag tror att jag kan ha svårt att leva med är ljudet från den inbyggda fläkten. Det är ett störande surr som jag irriterade mig på så fort jag slog på lampan. Fläktens varvtal är inte temperaturstyrt utan varierar med dimningsgraden. Redan vid lägsta ljudstyrka går fläkten.

                Jag behöver en belysning men vet inte vilken jag ska satsa på.
                Du får lyfta hem 2 razor från mig och testa! Då har du något att utgå ifrån!

                Kommentar

                • Spook
                  • March 2015
                  • 39

                  Ursprungligen postat av jozi81
                  Du får lyfta hem 2 razor från mig och testa! Då har du något att utgå ifrån!
                  Bra plan, det kör vi på!

                  Kommentar

                  • Helene&Andreas
                    • January 2009
                    • 1336

                    Hur har det gått med Repashyn Daniel?

                    Kommentar

                    • jozi81
                      • January 2011
                      • 917

                      Ursprungligen postat av Helene&Andreas
                      Hur har det gått med Repashyn Daniel?
                      Har haft för mycket att göra för att hinna beställa ännu, lite väntar jag nog även på lön
                      Såg däremot att även ojozoo.se börjat föra fodret!


                      Sent from my iPad using Tapatalk HD

                      Kommentar

                      • Helene&Andreas
                        • January 2009
                        • 1336

                        Ursprungligen postat av jozi81
                        Har haft för mycket att göra för att hinna beställa ännu, lite väntar jag nog även på lön
                        Såg däremot att även ojozoo.se börjat föra fodret!


                        Sent from my iPad using Tapatalk HD

                        Hoppsan! Där ser man... Kanske enklare att beställa där?

                        Kommentar

                        • jozi81
                          • January 2011
                          • 917

                          Akvariegaraget

                          Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1432305230.848394.jpg
Visningar: 1
Storlek: 188,3 KB
ID: 2171667
                          På måndag får jag finbesök, Clas kommer upp med 5 sugploppsmallar som han hämtat upp på vägen från en inte, i akvariekretsar, helt obekant källare.
                          Cirkulerar vattnet 55 ggr i timmen men inte ser det så mycket ut direkt. Ska dit med fler och mindre grottor så skola vi odla sugploppar.
                          Gissar att jag kommer misslyckas..
                          Ledtråd:
                          12.DF
                          Senast redigerad av jozi81; 22 May 2015, 16:38. Anledning: j

                          Kommentar

                          • Helene&Andreas
                            • January 2009
                            • 1336

                            Hörde att du eventuellt ska neråt vårat håll inom inte allt för lång framtid? Stämmer detta ryckte?

                            Kommentar

                            • Mr Woods
                              • March 2013
                              • 3409

                              Ursprungligen postat av jozi81
                              [ATTACH]76109[/ATTACH]
                              På måndag får jag finbesök, Clas kommer upp med 5 sugploppsmallar som han hämtat upp på vägen från en inte, i akvariekretsar, helt obekant källare.
                              Cirkulerar vattnet 55 ggr i timmen men inte ser det så mycket ut direkt. Ska dit med fler och mindre grottor så skola vi odla sugploppar.
                              Gissar att jag kommer misslyckas..
                              Ledtråd:
                              12.DF
                              Vaddå 12.DF?
                              Nu blir man ju något så inåt helvete nyfiken!

                              Kommentar

                              • jozi81
                                • January 2011
                                • 917

                                Ursprungligen postat av Mr Woods
                                Vaddå 12.DF?
                                Nu blir man ju något så inåt helvete nyfiken!
                                Davinci koden[emoji41]

                                Andreas: jo, slutet juni faktiskt, får se vad vi har för tidsschema då vi passerar!!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...