Akvariegaraget

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr Woods
    • March 2013
    • 3409

    #16
    Ball tråd! Skall bli kul att följa!

    Kommentar

    • jozi81
      • January 2011
      • 917

      #17
      Lite mera ingående då!

      Rovfiskarna väntar jag med, där ser det ut som en patient på traumakliniken. Uppkopplat med 3 ytterfilter och 4 streamers samt ett eheim 2252 innerfilter, för att kompensera den lilla volymen om ynka 540 liter.

      Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1399844378.081016.jpg
Visningar: 1
Storlek: 265,5 KB
ID: 2157600
      Enda malawikaret, 8-9 whitelips, sorry för rötterna men den dominanta hannen höll på att döda alla, tog vad jag hade.. 363 liter, 108*75*45.

      Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1399844495.048065.jpg
Visningar: 1
Storlek: 232,5 KB
ID: 2157601
      150 kub, Florida gar och den observanta ser en tigerfisk, NTT som matvägrat men nu är på banan igen.

      Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1399844605.066608.jpg
Visningar: 1
Storlek: 271,4 KB
ID: 2157602
      680 liter SA, flaggciklider, balzanii, pansarmalar, min stora L25.

      Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1399844823.945076.jpg
Visningar: 1
Storlek: 245,9 KB
ID: 2157603
      Toxothes microlepis, fullvuxna. Samt 2 lungfiskar. I ett standard 540 som är avdelat. P andra sidan bor en 40+fahaka som är jättearg...

      Kommentar

      • Mathias Nilsson
        • July 2011
        • 6552

        #18
        vart är ditt 300-ish som är så djupt och fint? Jag vill ha det..
        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

        Kommentar

        • ettfettbranamn
          • December 2010
          • 3424

          #19
          Man skulle ju kunna tro att du kan det här ju.. jag ska inte ens tracka dig över guldmedlemskapet.. Då har det gått långt.. :P

          ser du din l25a något? Min har tack och lov blivit ett socialt litet stycke.. Var inne på att sälja den igen första veckorna (money well spent på en fisk man inte ser) men nu är det lätt en av de coolaste fiskarna..

          kommer bli grymt med nya burken
          Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

          Normaliseringsprocessen..
          (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

          Kommentar

          • jozi81
            • January 2011
            • 917

            #20
            Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
            vart är ditt 300-ish som är så djupt och fint? Jag vill ha det..
            Det är det som whitelipsen går i, Ylipääs fiskar, håller dom till han övertalat frun att han behöver mer akvarium, kommer inte ske...

            Kommentar

            • jozi81
              • January 2011
              • 917

              #21
              Ursprungligen postat av ettfettbranamn
              Man skulle ju kunna tro att du kan det här ju.. jag ska inte ens tracka dig över guldmedlemskapet.. Då har det gått långt.. :P

              ser du din l25a något? Min har tack och lov blivit ett socialt litet stycke.. Var inne på att sälja den igen första veckorna (money well spent på en fisk man inte ser) men nu är det lätt en av de coolaste fiskarna..

              kommer bli grymt med nya burken
              Nix ligger o trycker. Iofs i fel akvarium, flyttade den eftersom jag toksaltade hos rovisarna. Eldålen hade kramat doppvärmaren och såg fördjävlig ut.

              Kommentar

              • ettfettbranamn
                • December 2010
                • 3424

                #22
                Mm.. Saltade ihjäl mina igår också.. 5kg på 1700l (vilket många reagerade på) men den var framme och åt och brötade igår i alla fall.. Jag har någon riktigt, riktigt otäck jävla svamp/bakterie som har legat och bråkat i mitt kar sedan hur länge som helst.. Den ger sig bara på nilborrarna och dats och främst då ryggfenan.. Börjar som en liten spor på toppen av en fenstråle och rör sig på vissa ner över fenstrålen.. Svampen kan också skicka ut en typ tråd från basen så det nästan ser ut som en parasit.. Svampen mår dock dåligt av saltet och försvinner efter ett tag med ultrados salt men eftersom jag dessutom har undermålig mekanisk filtrering om jag inte byter vadd varje vecka finns det lite väl mycket som svampen/bakterien kan fästa på.. Jag gjorde ju dessutom det medvetna misstaget att hora ut mina fiskar till mässan så jag har ju varenda parasit och oknytt i hela rovfisk-sverige.. Därför ska jag bomba dem med en prazi-kur men det kan jag inte göra medan svampen är närvarande och jag kan inte medicinera mot svampen när rockorna är i burken.. Moment 22 deluxe..

                Så att eh.. Kul jul.. Hur som helst tål l25an duktigt med salt..
                Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                Normaliseringsprocessen..
                (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                Kommentar

                • jozi81
                  • January 2011
                  • 917

                  #23
                  Akvariegaraget

                  Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                  Mm.. Saltade ihjäl mina igår också.. 5kg på 1700l (vilket många reagerade på) men den var framme och åt och brötade igår i alla fall.. Jag har någon riktigt, riktigt otäck jävla svamp/bakterie som har legat och bråkat i mitt kar sedan hur länge som helst.. Den ger sig bara på nilborrarna och dats och främst då ryggfenan.. Börjar som en liten spor på toppen av en fenstråle och rör sig på vissa ner över fenstrålen.. Svampen kan också skicka ut en typ tråd från basen så det nästan ser ut som en parasit.. Svampen mår dock dåligt av saltet och försvinner efter ett tag med ultrados salt men eftersom jag dessutom har undermålig mekanisk filtrering om jag inte byter vadd varje vecka finns det lite väl mycket som svampen/bakterien kan fästa på.. Jag gjorde ju dessutom det medvetna misstaget att hora ut mina fiskar till mässan så jag har ju varenda parasit och oknytt i hela rovfisk-sverige.. Därför ska jag bomba dem med en prazi-kur men det kan jag inte göra medan svampen är närvarande och jag kan inte medicinera mot svampen när rockorna är i burken.. Moment 22 deluxe..

                  Så att eh.. Kul jul.. Hur som helst tål l25an duktigt med salt..
                  Måste vara samma skit jag hade för ett år sedan, ryggfenan, bara Dats (nilen fanns inte då) jag fick bort den med tre baktapur kurer (dom gula tabletterna) efter varandra... Salt gjorde att den drog sig tillbaka men den försvann aldrig. Rengjorde filtren lät bli att mata en vecka, sen i med skiten och höll andan... Inga förluster!

                  Lyfta ur rockorna kräver ju dock lite planering... Men du har ju ett kar stående på golvet :/

                  Kommentar

                  • ettfettbranamn
                    • December 2010
                    • 3424

                    #24
                    Mm.. Inte så lite planering heller.. Den burken håller inte mina rockor.. Problemet med mitt kar är ju att allt ser så litet ut.. Rockorna är ju typ 30+ och 4 såna går inte ner i ett 200 haha..
                    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                    Normaliseringsprocessen..
                    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                    Kommentar

                    • jozi81
                      • January 2011
                      • 917

                      #25
                      Om du lägger dom i lager
                      Hittade en film på mina smådatts, så här såg det ut

                      Kommentar

                      • ettfettbranamn
                        • December 2010
                        • 3424

                        #26
                        Pannkakstårta..

                        Småttingar är alltid söta..
                        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                        Normaliseringsprocessen..
                        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                        Kommentar

                        • jozi81
                          • January 2011
                          • 917

                          #27
                          Akvariegaraget

                          Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                          Pannkakstårta..

                          Småttingar är alltid söta..
                          Tänkte mer på det vita på ryggfenan...

                          Dvs, är det så dina Dats har???
                          Senast redigerad av jozi81; 12 May 2014, 20:24.

                          Kommentar

                          • ettfettbranamn
                            • December 2010
                            • 3424

                            #28
                            Mm..
                            Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                            Normaliseringsprocessen..
                            (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                            Kommentar

                            • jozi81
                              • January 2011
                              • 917

                              #29
                              Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1400741720.939188.jpg
Visningar: 1
Storlek: 280,8 KB
ID: 2157716
                              Neeeeeeeeej....
                              9 mogna ytterfilter, ett 540 packat med syrekrävande rovfisk.
                              Dessutom jobbar jag natt
                              Känns som att ett elverk är enda tänkbara lösningen.
                              Annars ut med filtrena, ingen mat, streamers i alla kar och be en bön

                              Kommentar

                              • Mr Woods
                                • March 2013
                                • 3409

                                #30
                                Fan vad tramsigt, men med tanke på din uppsättning akvarier kanske det inte vore så dumt med ett litet elverk...
                                Strömavbrott kan ju faktiskt komma helt utan förvarning också. Kolla vad det kostar att hyra ett annars!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...